This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Annemette1992

Hej alle sammen:)

Min veninde og jeg skal en tur til indien fra slutningen af april til slutningen af maj i 2013, altså 30 dage. Indtil videre er vores rejseplan således: Delhi – Agra – Varanasi – Mumbai – Goa (ved ikke præcis hvor i Goa endnu) – Delhi
    da det er rimelig meget er spredt ud over hele Indien har vi planer om at købe Indrail-togpas. Mit spørgsmål er så, kan man først købe indrail-togpasset når man er kommet til Indien, eller kan man godt købe det hjemmefra? for kan ligesom forstå på det, at det er bedst at reservere plads hjemmefra, da man ellers kan risikere ikke at kunne komme med. Så hvordan gør man lige, når man skal reservere hjemmefra og først kan købe indrail-togpasset når man ankommer ? (hvis dette da er tilfældet)

derudover har jeg flere steder læst, at man kan leve for 100 kroner per dag (mad + overnatning), er det passende? og hvor meget burde man ligge fra til oplevelser og seværdigheder ?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Anonym Thaysen

Hej
    Tog-passet, hvordan det virker, priser mm. kan du læse om her: http://www.indianrail.gov.in/international_Tourist.html

Passet er absolut ikke en nødvendighed, I kan sagtens klare jer uden, det er nok nærmere et økonomisk spørgsmål om det kan betale sig at købe, alt efter hvormeget i skal køre i tog.

I de store byer, ect Mumbai og Delhi er der specille skrænker på togstationerne KUN for turister, hvorved I slipper for at stå i kø i flere timer for at bestille billet.
    Hvis I bestiller jeres biletter 2 dage i forvejen skulle I være sikker på at kunne komme med, vi oplevede ingen pladsproblemer ved at bestille max 2 dage i forvejen. I kan selvfølgelig og bestille jeres biletter ved en af de utallige turistbureauer i finder overalt i Indien.

Du skriver i vil fra Varanasi til Mumbai, og fra Goa til Delhi, det er begge togture på ca 30 timer ekslusiv forsinkelser, det er f….. laaaaaang tid i et indisk tog!!! Vil absolut anbefale jer at finde nogle byer på ruten som I kan gøre stop i!

For 100 kr pr dag til mad og overnatning kan I leve som dronninger!!! Spiser i lokal mad og bor på guesthouses, i den billigere ende, kan i uden problemer leve for under det halve! Indien er billig!

Vær opmærksom på Mumbai er en forholdsvis dyr by i forhold til resten af Indien hvad angår overnatning!

Glæd jer, Indien er fantastisk!

Anonym jar-kath

Hej Annemette.
    Vi sidder lige nu midt i Indien, og kan i hvert fald hjælpe dig med lidt:) vi har købt en tur herover, hvor hotel og morgenmad er inkluderet. Ved siden af det bruger vi lidt over 100 kr. pr. dag for to personer for middagsmad, aftensmad og diverse entre. Vi er ude at se to-tre steder pr. dag hvor der kræves entre. Nogle er meget billige (gratis eller omkring 1 kr.) mens andre er meget dyre (efter indiske forhold) (75 for indgang pr. person + 50 kr. pr. kamera).

Vi skal selv tage tog fra Delhi til Amrtisar og derfra til Varanasi og videre til Mumbai. Vi kender dog ikke den præcise pris for dette, da vi også bookede denne gennem et firma her som en del af hele turen. Vi var dog først lovet en pris, som de senere måtte hæve noget, fordi de ikke kunne finde pladser til os i den klasse vi gerne ville have siddet (det var i hvert fald hvad de sagde). Jeg ved ikke om det er et generelt problem eller om det er pga. festivallen Holi, som er i gang lige nu.

Jeg håber i kan bruge det til lidt:)
    Mange hilsner Jaron og Kathrine

Anonym ronja

Hej 🙂
    I har slet slet ikke brug for det der pas, det er det nemmeste og billigeste at købe tog biletter i indien. fra delhi til varanasi mener jeg at det koster omkring 400 rupees, ca ja 40 kr.
    Og det med at leve for 100 kr er VIRKELIG mange penge i indien. et hotel kan i finde til max 200 rupees pr. nat, og mad koster heller ikke mere for to personer. håber i får en fantastisk tur, drop alt det med at købe hjemmefra det nytter ikke noget. det er en del af turen ikke at vide hvor man ender og at finde ud af alle de små tricks man nu skal kende hvis man vil lærer et land at kende, indien er skræmmende i starten, men når i har fundet ud af det er det super nemt! Spørg endelig hvis der er flere spørgsmål. har været der så mange gange nu at jeg ved det meste! 🙂

Anonym ClausJensen

Hejsa Her er et par friske pris/rejse eksempler:
    kom hjem fra Indien for ca 14 dage siden, var afsted i 3 uger med Rygsæk, Jeg rejste med tog fra Mumbai til Varanasi, den varede 30 timer, det er en fed måde at rejse på, jeg bestilte billetten et par dage inden afgang, bestilte billetten på togstationen(ingen problemer), jeg bestilte 2 Class, aircondition, sleeper, og bad om upper bed da den person der “bor” på lower bed er lidt “tvunget” til at dele siddeplads med Upper bed når man ikke sover, man får tildelt linned og pude samt tæpper på min valgte class, man får også tilbudt at købe mad og drikkevare med jævne mellemrum, der kan også købes snacks på stationerne, Billetprisen var ca 220 Dkr.
    Jeg kørte senere på turen også fra Mumbai til Sydlige Goa bestilte samme class på samme måde, ingen problemer, en tur på 12 timer, ca 120 Dkr.

Jeg sov på mange forskellige Hoteller/Hostels/B&B’s, Jeg bestilte gerne et par dage før via nettet fra net cafe, Billigste overnatning var i Varanasi Hare Rama Guest House ca 60 Dkr pr nat, i Goa lejede jeg en hytte på stranden lige ud til vandet til ca 100 Dkr pr nat(M.bad og toilet)

Taxa er latterligt billigt, kørte Fra Syd Mumbai til nord Mumbai en tur på ca en time og 15 min til omkring 40 Dkr (Aftalt Pris)

Jeg spiste faktisk altid fra restaurant, billigste måltid inkl drikkevare ca 8 Dkr, dyreste ca 30 Dkr (Der gav jeg den også gas 🙂

Jeg brugte 5 dage i Mumbai og det var for lang tid, 3 dage kunne nemt have gjort det, har læst fra flere at Mumbai ikke er fedt for turister, det giver jeg dem ret i.

Brugte 2 dage i Syd Goa men der var FOR stille, tog derfor op til nord hvor der var flere ting at give sig til…

Besøgte Mumbai, Varanasi, Syd og Nord Goa.

Skriv endelig hvis i har flere spørgsmål jeg måske kan svare på, ellers god tur…

Anonym Signe

Hej ClausJensen,
    Ved du, hvordan man køber togbilletter fra Mumbai til Goa på forhånd?

Tak,
    Signe

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account