This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Simonmou88

Jeg skal til USA i 90 dage henover foråret for at besøge noget familie og rejse rundt.
    Jeg overvejer at tage til Cuba i to uger efter USA. Problemet er at jeg vil overskride de 90 dage hvis jeg tager ind i USA igen. Så jeg vil lige høre om det er muligt at være i transit og flyve tilbage til Danmark. Det vil være på to forskellige billetter, så min rygsæk skal sendes til Danmark fra Cuba, så jeg undgår at skulle re-check-in.

Er der nogen der ved om det er muligt?

Anonym Claus

Så svaret på dit spørgsmål, er: Nej, det kan ikke lade sig gøre på de 90 dage.

OGSÅ når du er i transit, er du omfattet af ESTA reglerne.

mvh

Claus

Anonym Claus

Du skal altid undgå at bringe dig i situation, hvor problemer kan opstå. Det vil sige, at planlægger du at tage til Cuba, så hold dig indenfor de 90 dage. Lad være med at overskride nogen deadlines.

Selvom du har to biletter, så vil du jo stadigvæk være i det amr system, fordi du skal søge om at blive godkendt via ESTA.

I yderste konsekvens kan det betyde indrejse forbud. Amerikanerne er meget rigide i forhold til hvem, der krydser deres luftrum. Der er skrappe regler, og dem vil jeg bare råde dig til at følge.

Ellers søg om et visum til mere end 90 d. Så undgår du evt bøvl.

mvh
    Claus

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account