This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ss

Hej 🙂
    Okay, nu får du et langt svar.
    Efter ophold i Melbourne har du tænkt dig at tage til Cairns for at køre ned langs østekysten? Eller hvordan skal det forstås 🙂 Det vil nemlig betyde at du ender i nærheden af Melbourne igen osv.. Altså kan du lige så godt starte med Tasmanien og derefter køre op til Cairns, hvis du forstår!?
    Jeg har prøvet de fleste transportmuligheder rundt omkring i Australien:
    -At rejse med tog (langdistance) er MEGETdyrt, men hvis du kan lide at køre med tog er det da en oplevelse. (Kørte med tog fra Darwin til Adelaide – 2,5 dag indespærret i et tog, kun to gange var der mulig for at komme ud af toget!)
    – Hvis du køre med bus (GreyHound osv.) er der god mulighed for at møde andre backpackers, men ruten er jo fast og det er heller ikke helt billigt.
    (Kørt med bus: Melbourne-Sydney og Kununurra-Darwin)
    – Leje van er også lidt dyrt men du har frihed til selv at planlægge din rute. (Adelaide-Melbourne)
    – Jeg vil anbefale dig at købe en bil, det er billigere på sigt (da du får pengene igen når du sælger den) og ja det er den totale frihed. Ingen tidsbegrænsning. Du skal være opmærksom på bilens rego, altså hvor den er registreret. Køb ikke en bil der er registreret i Victoria og Tasmanien da de kan være svære at komme af med igen. Hvis den er registreret i WA er det rigtig godt!!
    (Egen bil: Perth- Darwin)
    – Rejsekammerater kan du hurtigt finde på dit hostel eller via nettet på feks gumtree.com.au, needaride.com.au.

– Til sidst vil jeg sige at den fedste tur jeg kørte var helt klart fra Perth (Western Australia) til Darwin(Northern Territory)! Det er så meget fantastisk at se på den tur!! For eksempel: Pinnacle Desert, Nature’s Window Kalbarri, Svømme med havskildpadder og delfiner ved Exmouth, Broome’s lækre strande og ikke mindst Karijini National Park som er mit absolut yndlingsted i hele Australien. Det er virkelig storslået natur!!!
    Jeg kunne blive ved, men må hellere stoppe.
    Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål!

Anonym Anonym

Hejsa!

Efter nytår skal jeg efter 9 uger i Victorias bjerge(Gelatipy) og 14 dag Melbourn, videre ud og opleve Australien.
    Min meget mangelfulde plan er at skulle rejse langs østkysten – starte i Cairns og rejse ned derfra. det vil jeg bruge min en månedstid på og så se om jeg kan komme til Tasmanien, Adelaide og Perth. Jeg rejse retur til DK medio Marts.

Men men mit spørgsmål er så – hvordan vil det være at foretrække at rejse – tog, bus?

Jeg har endnu ikke en rejsepartner, men det håber jeg på at finde på min vej. Hvis det bliver tilfældet, hvornår vil det så være en fordel at investere i en bil ?
    Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til transport og overnatninger(som jeg dog tænker kommer til at foregå på Hostels)

Nogen der vil fortælle lidt om deres godt og dårlige erfaringer og oplevelser med at rejse i Aussie ?

Håber ikk mit oplæg er for underligt og forvirrende for folk 🙂

Glæder December!
    VH Iben

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account