This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Thaysen

Hej

Jeg ville tage en minivan fra Krabi til Penang. De kører vist 2 gange dagligt og tager omkring 6 timer. Nogle kører direkte, mens andre laver stop i det sydligste Thailand for at skifte bil/chauffør.
    Du kan booke en sådan tur fra dag-til-dag når du er i Krabi, (hvilket vil være det billigste), hvis du skal booke hjemmefra kan du se mere på denne side:
    http://www.krabi-tourism.com/krabi-transfer.htm

Personligt synes jeg rigtig godt om Krabi by, så afsæt mindst et par dage i byen.

Go tur!

Anonym Kasper Hertz

Tak for svaret! Jeg har hjemmefra allerede booket 1 uge i Krabi, og har efterfølgende en måned, hvor jeg ikke har nogle planer. Det kan derfor meget vel tænkes, at jeg bliver i Krabi længere tid, hvis det er fedt 🙂

– Kasper

Anonym Thaysen

Så har du jo rigelig med tid!
    Tiger Cave Temple skal du helt sikkert afsætte en halv dag til at besøge/bestige, ca. 1300 trappetrin op til en stor Buddha og en fantastisk udsigt!

Ao Nang kan du også besøge et par dage. 15 min kørsel fra Krabi. Byen er ekstrem turistet, stranden er ikke særlig god, men her er mulighed for at besøge Railey Beach, se thai boksning osv osv.

Og så er der jo ikke langt til Phi Phi som er et must på disse kanter!

Anonym Kasper Hertz

Tak for tippet! Jeg har jo masser af tid 🙂 Jeg har booket en sengeplads i en sovesal på “Ao Nang VIP Hotel”. Mig bekendt ligger det i nærheden af Railey Beach. Du er hjertens velkommen til at komme med flere forslag, også hvis du har andre idéer til steder at tage hen i det sydthailandske 🙂

– Kasper

Anonym Kasper Hertz

Tak for tippet! Jeg har jo masser af tid 🙂 Jeg har booket en sengeplads i en sovesal på “Ao Nang VIP Hotel”. Mig bekendt ligger det i nærheden af Railey Beach. Du er hjertens velkommen til at komme med flere forslag, også hvis du har andre idéer til steder at tage hen i det sydthailandske 🙂

– Kasper

Anonym Anonym

Railay Beach er helt klart et besøg værd, specielt hvis du er til klatring og derudover er der lækre strande og skønne mennesker. (Masseturismen er dog ved at have fået deres øjne op for dette fantastiske sted, så der er kommet flere ressorts i løbet af de sidste år, men stadig et helt fantastisk sted)

I Malaysia må du ikke snyde dig selv for Perhentian Islands.

Derudover vil jeg give dig det råd at lade være med at booke for meget hjemmefra, da det fede ved at backpacke netop er den frihed man har til at gøre hvad man vil når man vil. Har aldrig oplevet at jeg ikke kunne finde et sted at sove, måske har jeg skullet forbi et par forskellige steder, men det har altid været muligt at finde noget.

Ha’ en god tur 🙂

Anonym kasperhertz

Hej folkens.
    Jeg rejser afsted til Asien 1. oktober og er afsted i 6 måneder på egen hånd. Jeg starter i Thailand, dernæst Malaysia, Singapore og slutter en måned på Bali.

Jeg har booket en samlet flyrejsebillet gennem Jysk Rejsebureau, hvor jeg har fly fra Danmark til Thailand, Kuala Lumpur til Bali og Bali og hjem.

Jeg skal derfor selv transportere mig fra Thailand til Malaysia. Jeg har forbooket et hotel på Penang i Malaysia, og mit spørgsmål lyder derfor?

Hvilken form for transport, vil I foreslå mig at gøre brug af fra Thailand til Penang? Jeg befinder mig i Sydthailand – området ved Phuket, Krabi, Koh Lanta, Phi-Phi – you name it 🙂

Jeg har både læst om tog og bus. Fly er udelukket, da jeg gerne vil opleve området mellem Thailand og Malaysia.

Det gode ved at booke transporten til bus/tog hjemmefra er, at det er nemmere med mit visum. Da jeg opholder mig i Thailand i 2 måneder og ikke gider at tage ud og ind af landet for at forny det, kan jeg søge visum til 60 dage via det thailandske konsulat i Hvide Sande. De mindede mig om, at det ofte er svært som turist med et visum til 60 dage, hvis man ikke kan påvise, hvornår man rejser ud af Thailand.

Så hvad vil I anbefale, og er der noget af dette der kan bookes hjemmefra?

Jeg takker mange gange på forhånd, og ser frem til at modtage jeres bud og gode råd.

Med venlig hilsen Kasper Hertz

Anonym Kasper Hertz

Sjovt. Har booket to dage på Old Penang Guesthouse, når jeg ankommer, for at have en base 🙂

Anonym Kasper Hertz

Sjovt. Har booket to dage på Old Penang Guesthouse, når jeg ankommer, for at have en base 🙂

Anonym Kasper Hertz

Anonym Kasper Hertz

Anonym Chr

Ha ha, det kommer du ikke til at fortryde. Der ligger et nat mad marked lige om hjørnet, spørg Poul :-).
    God tur og hils 😉

Anonym Kasper Hertz

Jeg takker mange gange 🙂 Perhentien Islands er desværre udelukket, da jeg opholder mig i Malaysia fra december til marts, hvor Monsunen har fundet sit indtog på østsiden af landet. Min backpackerrejse i Malaysia kommer derfor nok til at kredse om vestbredden: Penang, Langkawi, Melacca, Kuala Lumpur og Singapore, samt måske Cameron Highlands inde midt på 🙂 Har du været nogle af disse steder?
    Angående booking hjemmefra har jeg booket nogle enkelte hostels hjemmefra, da jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det er rart at have et sted at sove, når man ankommer efter en lang rejse. Det er derfor kun bookinger en dag eller to de steder, jeg har nævnt. Jeg er fuldt ud indstillet på at skulle booke 4-5 måneder ud af de 6, når jeg er der – netop for at få følelsen af at have frirum, som du så fint påpeger.
    Endnu engang tak for hjælpen, og du er velkommen til igen at svare på denne 🙂

– Kasper

Anonym Tine

Man kan godt tage til Perhentian selvom at det er mellem december og marts. Det er godt nok ikke alle hoteller osv der har åbent, men det kan lade sig gøre. Det kunne det i hvert fald da jeg var i Malaysia feb-mar sidste år

Cameron Highlands er smukke, jeg var ikke selv vild med Penang og Kuala Lumpur, men det betyder ikke at du ikke vil synes om det 🙂 Du burde også tage forbi Taman Negara, verdens ældste regnskov 🙂

Man kan jo også booke dernede inden man tager til nye steder. Jeg vil anbefale at have nogle hoteller/hostels skrevet ned når man kommer til nye steder, så har man noget, men man har også mulighed for at ændre planer, hvis man finder noget bedre 🙂

Anonym Chr

Georgetown bo på Old Penang Guesthouse. Ligger godt, koster ingenting og Poul er super :-).

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account