This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Miliopia

Hej alle sammen.
    Jeg tager til nz i januar og skal være der i 1½ måned. jeg rejser alene.
    Ville i den forbindelse lige høre om jeres erfaringer med transport i nz. Det bliver for dyrt for mig at leje bil når jeg er alene, og jeg vil desuden gerne møde andre backpackere, hvilket der jo ikke er så god mulighed for hvis jeg lejer bil.
    Så er der jo de her busser, kiwi experience og lignende. hvad er jeres erfaringer med dem. Jeg er nemlig lidt betænkelig for om det hele går op i fest og alkohol, hvilket jeg ikke vil bruge al min tid på, når nu jeg er taget om på den anden side af jorden.

Er der nogen der har prøvet at rejse rundt med ganske almindelig offentlig transport? Fungerer det godt og er der mange backpackere som benytter sig af det.

Hvis i eller har gode råd til min tur til nz, så kom gerne med dem.
    Hilsen Mie

Anonym apa

Kidney Experience har jeg ikke prøvet men har hørt det skulle være meget ala “ung rejs” på hjul…

Jeg var dernede i 2006 og skal afsted i 2009 igen, og jeg benytter mig endnu en gang af magic bus, de er både billigere og skulle ud fra hvad folk siger også være bedre… jeg synes ihvertfald de var kanon også derfor jeg vender tilbage…

Det de gør din rejse super nem, du stiger på bussen og under turen fungerer bus chaufføreren også som guide så man faktisk får noget ud af bus turen også.. samtidig så har de en bog der beskriver hver by med overnatningsmuligheder, aktiviteter mv. så sender de sedler rundt i bussen og man skal blot krydse af hvad man gerne vil.. så booker chaufføren alt for dig og sørger for at du bliver hentet og bragt til dit hostel.. det kan ikke blive nemmere… der udover er deres chaufførere mega underholdene og sjove 🙂
    check evt. http://www.magicbus.co.nz/

Anders

Anonym apa

Hej igen

Alderen på de rejsende hos magic vil jeg skyde til mellem 18 og 27 år…

Jeg mødte mange mennesker dernede, men ingen som tog offentlige transportmidler, jeg undersøgte det selv den gang, og fandt ud af, at der ikke var meget at spare og når nu det er så nemt med andre selvskaber så er det jo ingen grund til at gøre det sværre end det er… 🙂

Anonym mie

ok, tusind tak. det var nok det jeg gerne ville høre:) så ved man ligesom hva man ska vælge..

Så må jeg jo igang med at vælge hvilket buspas jeg ska ha:)

Anonym mie

Tak for svaret. lyder interessant. hvor gamle er folk ca som er med. er jo også interesseret i at det er unge mennesker og ikke alle sammen par i fyrrene..

Da du var dernede, fik du så noget intryk af hvordan den offentlige transport fungerede?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account