This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Prettyboy

Hej Folkens

Vi er 3 unge drenge der overvejer en tur til Australien til sommer og har en del spørgsmål som jeg håber at i sidder inde med svar på.

1)

– Hvad er bedst ang.flybillet. Jeg har tidligere rejst meget og har brugt både jysk og kilroy som samarbejdspartnere. Jeg overvejer denne dog denne gang, at bestille direkte hos flyselskabet for at spare lidt afgift. Hvad er jeres erfaringer?Jeg hører det er bedst at flyve over London så det er måske British Airways jeg skal havde fat i? Hvilken pris skal jeg regne med at kunne få en billet til i den periode?

– Ligesom så mange andre er det østkysten vi har i tankerne på vores tur. Vi tænker ruten Cairns-Sydney? Nogen der har erfaringer, tips eller gode råd til den rute? Evt. nogen der har erfaring med vejret? Er det bedst at starte i Sydney eller cairns.

– Vi overvejer at leje en bil, som transportmiddel i stedet for bus og tog? Hvad er jeres erfaringer? Vi har kig på at leje en spaceshipvan, som vi så kan sove i nogen der har prøvet den model?

– Til sidst vil jeg gerne høre bud på hvad jer andres budget har været på 4 ugers tid iden periode. Vi skal ikke derned for at feste, skydive og lave andre bemærkselsesværdie ting? Nogen bud??

Mange tak for jeres svar 🙂

Anonym KSM

Hej
    Prøv at checke ved de forskellige flyselskaber – husk også Quantas.
    Husk at når vi har sommer er det vinter i australien – ikke spec. varmt i sydney.
    Vi tog i efteråret 2007 den modsatte vej, leje en camper – str. Hi-ace – lejede da det var røv dyrt at købe i cairns, men det er nok billigerer i sydney. Hvis i kun har 4 uger ville jeg nok leje ellers bruger i en masse tid på at finde en bil at købe og endnu mere tid på at sælge den igen.
    Leveomkostninger er meget lig dk – nogle ting er billigerer andre er dyrer, men regn med 6-10T pr person.
    mvh Karin

Anonym Dennis Nielsen

Var der i Marts månede, kanon vejr, med et par regndage, men det er ikke nogle skade til, da det frisker op. temp 15-20 garder nat og op til 35 grader om dagen. Det bliver varmere og varmere det mere nord på i kommer.

ville starte i sydney, og køre nord på. Besøg Opra Huset og Sydney Tower. I Brisbane er der Baryn Bay, en slags Hippi by, kanon sted for unge mennesker. Stewe Irwin Zoo, Sea World.

Rockhampton, er der en Safir Mine, det er et besøg værd. og Freaser Island, Verdens største Sandø, længre nord på Koral Revet Great Barrier Reaf.

Længre kom jeg ikke, da havde jeg brugt mine 4 uger, men ved at der er en krokkodille farm og en Western Landsby oppe ved Cairns.

ved også at hvis i kører langs kysten fra sydney og til Cairns så er der ca 2800km, så hvis i kun har 4 uger, så planlæg hvad i vil se, for det er store afstande.

Ang. Budget, så brugte jeg ca. 18000kr og det var overnatning på hostel på nær 3-4 overnatninger i bilen, ude at spise næsten hver dag, diverse guidet ture, og alt muligt souvinier, og en masse byture. Men jeg delte mine penge op i 4 dele en del til hver uge. så vidste jeg lidt om hvad jeg havde at gøre med.

Jeg rejste med MyPlanet,Dem kan jeg anbefale. ikke den billigste måde, men jeg vil gerne give lidt for at det hele er bestil og booket på forhånd, end at jeg selv skal gøre det.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account