This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Torpedohanen

Min kæreste og jeg er lige taget på vores drømmetur til Australien, vi har været her i en måned nu, vi købte vores bil igennem Travellers Auto Barn for 17 dage siden i den tro at alt var i skønneste orden som de er så flinke og præsentere sig selv som. Men sådan står verdenen ikke!
    Vi har købt en mitsubishi pejero fra 1993 til 7,500 dollars, det er mange penge, men vi havde en forventning om at den ville være i orden, og de sagde også flere gange det var en god bil vi havde købt. Men efter 9 dage var den galt med bilen, vi var heldige vi havde 14 dages garanti, hvor TAB (travellers Auto Barn) vil lave den kvit og frit. Når de regnede fossede det ind med vand gennem soltaget, bullbaren var løs og antennen var åndsvag, men i stedet for at reparere soltaget, smurte de noget silikone på, så nu duer soltaget ikke. bullbaren lavede de en historie om at den var forsøgt at blive stjålet, så den ville de ikke lave og antennen rykkede de bare af. Men dette er ikke det værste.

Et par dage senere startede check engine lyset i bilen sig. vi ringede til TAB men de sendte os hurtig videre til forsikringsselskabet, men forsikringsselskabet ville ikke gøre noget med mindre bilen ikke kunne kører. så vi måtte kører videre. Dagen efter ville bilen ikke kører mere, midt ude i ingen ting næsten, så vi fik fat i RACV og fik bilen til at kører igen, men hver eneste gang vi kontakter TAB så får vi fat i Darwin og ikk Sydney, og når vi endelig får fat i dem, så sender de os videre til forsikringen der ikke vil gøre noget før vi har fået en mekaniker til at se på bilen og sige hvad der er galt så de kan bedømme hvor meget de vil erstatte. Men vi har været ved mekanikeren og bilen er ikke road Worthy, så nu står vi med en bil der ikke er til at kører i, og travellers Auto Barn gør INTET andet end at sende os til Darwin.

Så min pointe er tænk jeg RIGTIG godt om inden i køber bil gennem Travellers AutoBarn. De forstår at få det hele til at lyde lyserødt og nemt for jer, det er det også, når man køber den, men når man står bagefter og har problemer er der ikke meget hjælp og hente!

Anonym Kasper

De fleste der har overvejet at købe bil i Australien har hørt og læst en masse om Travellers Auto Barn.. De er kendte for at tage overpriser.. Ikke vide noget om biler.. Og give dårlig vejledning, forsikring osv..

Man kan self. altid være bagklog, men når man er ude i en så dyr bil som i var, ville det være en rigtig god idé at få den igennem et tjek..

En kammerat og jeg købte selv bil gennem TAB i 2008, og vi brugte lang tid på at snakke med dem og overveje forskellige biler. Måske var vi heldige, men vi havde ingen problemer med bilen efterfølgende..

Næste gang jeg køber bil i Australien bliver det dog helt sikkert af andre backpackere. Nogle der virker ærlige:)

Men tak for rådet.. Fortsat god rejse.. Og held og lykke med situationen!

Til folk der overvejer at købe eller leje en bil i udlandet.. Tjek http://www.gapyear.dk/index-1.html

Anonym biss89

Ej jeg har jo helt ondt af jer, hvor kan det bare fucke en droemmerejse op. Mange tak for indlaegget, tror jeg mange kan tage op til efter tanke, Nogle venner af os koebte en bil af en anden backpacker, de forlangte den igennem et meekaniker tjek inden kobet som saelger selvfoelgelg skulle betale.

Anonym Torpedohanen

Så er travellers auto barn endelig kommet til fornuft! Vi skrev til dem at hvis de ikke gav os pengene igen ville vi kontakte NSW Fairtrading. Så begyndte de at være til at have med at gøre. De ringede os op og sagde de gerne ville lave bilen. De fik et forsøg, men som forventet lavede de ikke noget ved den. Vi kontaktede dereftet NSW Fairtrading, og efter det har de haft ringet og sagt de synes det er dumt at blande Fairtrading ind i det, så de vil gerne give os næsten alle pengene igen.

Så de ved godt det er noget lort de har lavet. Hvis der er andre der er i samme situation, så send et brev om i kontakter NSW Fairtrading. For TAB udnytter virkelig at vi er Backpackers. Når vi kommer så har vi ikke nogen som helst ide om hvilke rettigheder vi har. så mange ville nok have opgivet og kørt tilbage med bilen og kun få de 30 % igen som de lover at købe den tilbage for, også sælger de jo bare bilen igen til den næste til samme pris igen. Det er jo en fed forretning, så længe der ikke er nogen der kender til rettighederne.

Håber i vil overveje en ekstra gang inden i køber bil gennem travellers Auto barn.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account