This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kerstin+charlotte

Hejsa

Vi er to piger det om 1½ måned skal til sydamerika. Omkring december/januar skal vi være ca. 3 uger i Chile, og vi vil gerne ud og vandre i nogle af de smukke national parker landet har.
    Derfor vil vi rigtig gerne hører fra nogen der har prøvet det, eller bare vil anbefale nogle af parkerne…
    Der er jo mange at vælge imellem!
    På forhånd mange tak

Anonym Jesper Jensen

Patagonien i det sydlige Chile og Argentina er et helt unikt måde som ikke findes andre steder i verden.

Et andet valg er at trekke til Aconcagua, der er det højeste punkt i Andesbjergene og Sydamerika med næsten 7.000 meters højde. Nogle forsøger at nå toppen, men det er kun fordi de rigtigt hardcore trekkere.

Anonym Camilla Bacher

Jeg vandrede i to uger i Patagonien i Chile og Argentina i vinter. Jeg havde først en lille uge i Torres del Paine i Chile og derefter nogle dage i Los Glaciares i Argentina, hvor jeg trekkede op til Fitz Roy og Cerro Torre. Begge steder kan jeg varmt anbefale og det er muligt at rejse mellem de to parker vha offentlig transport. Det var utroligt smukke parker og det var relativt let og sikkert at organisere sin egen tur dertil. Jeg har lagt billeder op fra trekkingturen i Chile på outsite.org:

http://outsite.org/modules.php?set_albumName=albun22&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Billederne fra Argentina burde komme snart..

Anonym Anonym

Hej
    Jeg var ogsaa i Chile/Argentina her i vinter, jeg var der i lidt over en maaned hvor vi havde lejet en bil og koerte rundt mellem nationalparkerne.
    Mine favoritter (udover torres del paine) var en park i soeomraadet kaldet Conguillio og en anden paa den anden side af pan americano – men kan altsaa ikke huske hvad den hedder… undskyld! Begge parker er for kortere en-2 dages trek.
    Haaber du faar en rigtig god tur, hvis du har lyst kan du tjekke mohnton.dk for billeder (den fungere ikke helt optimalt lige for tiden, men der er da nogle billeder)

Anonym susanne2690

Det kommer jo helt an på hvilken ende af Chile i skal til. De besvarelser du har fået er i sydchile. Jeg har også været i Pategonien men på den Argentinske side og kan kun give de andre ret i at det er smukt.

Men jeg foretrækker nu den nordlige del af Chile hvor jeg var. San Pedro hedder byen men i skal tage til San Pedro Atacama (noget i den stil) HEr kan i opleve så flot natur. Der er sandørkener, saltørkener (minder om den i Bolivia) og gejsere og genrelt rigtig skøn natur. Der er mere flat end i syd men det ligger stadig højt oppe så selv den erfarende trekker kan få udfordring der…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account