Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3547568
     Tove

      Hej,

      Jeg er en ung pige, som (lidt spontant) snart er på vej til Australien, men jeg er stødt ind i en ordentlig omgang forvirring over valg af visum. Jeg tror jeg skal være dernede ca. et halvt år, hvor jeg måske prøver at blive au pair.

      Derfor er mine spørgsmål:
      – Working Holiday Visum kan man kun få engang – men er det en gang i alt eller engang per land (Canada, New Zealand m.m.)?
      – Behøver jeg et Working Holiday Visum, hvis jeg bare er Au Pair? (det er der lidt uenighed om på de sider jeg har søgt.)
      – Man kan kun få turist visum for 3 måneder – men kan man ansøge om nyt eller forlængelse dernede?
      – Og er der nogen der ca ved hvad pris forskellen er på de to.

      Håber der nogen som kan hjælpe 🙂

      #3547570
       Anonym

        en gang per land, det er jo ikke et samlet land, man søger jo heller ikke visum til Asien på en gang, men hos hvert land man skal til (hvis det kræver et visum)
        Ja, alt hvad man potentielt kan få penge for går under betegnelsen arbejde, dvs også Au Pair arbejde!
        Du kan søge et turistvisum hvor du kan være i landet længere tid end 3 måneder ellers skal du ud af landet. Et turistvisum hvor du kan være i landet op til 3 måneder (evisitor) er gratis, mens de andre koster penge, mener at et working holiday koster omkring 1600-1800 kr….

        #3709238
         helene pehrsson

          jeg har en søn som ønsker læreplads i australien. Han skal i lære 3 x 20 uger, hvor han i mellem tiden skal hjem til dk på 2 skoleophold a 20 uger.
          kan det overhovedet lade sig gøre at få visum til? han er godt nok studerende, men skla jo arbejde fuld tid. VH helene

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account