Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540778
     heffer

      Hej alle,

      Min familie og jeg tager på en måneds roadtrip i den vestlige del af USA her til sommer (juli).

      Jeg er kommet op med en sketch til en rute:

      http://bit.ly/wOu6pf

      Er der nogen med lidt ekspertise som kan give en kommentar eller to? Evt. hvis der er steder som vi kan skære væk, steder som vi bare må se etc.

      Jeg er især bange for at den bliver lidt for lang. Vi har ikke lyst til at køre flere timer hver dag, men en 4-5 timer hver 3. dag er ok.

      Og sidste spørgsmål: Tror I man skal booke moteller på forhånd nogen af stederne? Det er trods alt højsæson og har hørt det kan være svært at få noget i nationalparkerne. Men på den anden side kan jeg bedst lide at tage det som det kommer – det er bare ikke særlig sjovt at sidde i en nationalpark flere 100 km fra nærmeste by og skulle sove 7 personer i en bil 🙂

      Vh
      Jens

      #3540781
       hg

        jeg skal på en lignende tur, og kan anbefale dig hjemmesiden renefrederiksen.dk.. dette er en hjemmeside omkring us roadtrips, hvor du kan få megen inspiration og ny viden. manden har rejst over alt i usa, og kan svarer på nærmest alle spørgsmål, bl.a. rute, og booking osv… jeg vil dog sige, at jeg har hørt at booking af ophold i selve nationalparkerne er nærmest umuligt. både grand canyon og yosemite skal bestilles et år før..

        #3540782
         Kiaveise

          Hej..

          jeg skal til usa til sommer for 3 gang på roadtrip, så kender da en del til kørsel og afstandene derovre, synes jeg i hvert fald selv.

          Det vi plejer og gøre når vi skal der over, er at bestemme os for hvad vi gerne vil se og sætte dage af til det.. dette giver os en lidt bedre tids fornemmelse, også er vi sikker på at nå det vi gerne vil se.

          Jeg kan se jeres rute, men vil gerne lidt mere om hvor lang i regner med at være derover og hvor mange dage du påtænker og bruge de forskellige steder.

          og ja er næsten 100% sikker på at du ikke kan booke overnatning inde i nogen nationalparker på nuværende tidspunkt, det skal gøres et år i forvejen.

          for ligger der som regel nogle små byer ved indgangene hvor man kan være heldig og finde pladser, men i skal snart booke.

          Vi har begge gange booke stort set alle overnatninger hjemme fra, det spare jer for en del tid og penge.
          men selvfølgelig er det alt efter hvilket temperament man har, hvis man er ligeglad med hvor meget overnatningerne skal koste og man gerne vil lede lidt i byerne efter en overnatning så er der rig mulighed for det derovre..

          skriver endelig hvis du har andre spørgsmål.. kia

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account