This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kthomsen

Hej alle.

Min veninde og jeg overvejer at tage til USA og rejse lidt rundt her til sommer i ca. 5-7 uger. Men vi ved ikke hvad man skal regne med i forbrug til overnatning og mad. Vi vil rejse billigt i den forstand at det er oplevelserne frem for alt, så vi vil gerne bo på billige hostels og moteller og vi har ikke tænkt os at spise dyrt, men vi skal selvfølgelig heller ikke sulte:-)
    Er der nogen der har rejst i USA der ved hvad man skal regne med? Eller evt. andre gode råd.

Lidt om vores drømme:
    Flyve til Chicago og leje en bil der og kører til seattle. derfra evt. flyve til San Francisco og LA og vegas og slutte af på dejlig strand?

På forhånd tak
    Kristine

Anonym camillabacher

Hvis I vil rejse billigt, så overvej at bo i telt. Der er mange gode campingpladser undervejs med faciliteter i de forskellige State Parks etc. Regn med ca 10 dollars per nat for et telt. I byerne er hostels gode bud til det dobbelte per person, selvfølgelig afhængig af hvor store byerne er.

Et forslag: Kør ad Route 66 fra Chicago til Los Angeles. Det er en klassisk rute, indbegrebet af amerika. Da det er en gammel “klassisk” ferierute, er der mange billige moteller, hvis I ikke gider teltet (det er også lettere). I kommer forbi mange flotte seværdigheder fx Grand Canyon og Las Vegas. Turen henover prærien er ikke så spektakulær – det sjove er den sidste strækning igennem New Mexico, Arizona og Californien.

Anonym Anonym

Mad er heller ikke så dyrt. det er billigt at spise på alle deres fastfood kæder, men det bliver man hurtigt træt af, så sørg for at handle lidt ind og lav jeres egne sandwiches. tun og andre ting på dåse behøver jo ikke køleskab.. heller ikke brød..:-) jeg ville nok følge forslaget ovenfor og køre ad Route 66. strande er der jo masser af i LA, men rigtige bounty strande skal i nok til mexico for at finde, men det er jo heller ikke den helt store omvej..

Anonym Miss_ShadowCat

En god og billig maade at bo paa er at bo ved folk. Skal selv til usa i juni og har allerede fundet et par stykker at bo ved gennem couchsurfing.com! Det var maaske noget at overveje, bare et par steder!

Eller vil jeg hore hvad folk har gjort mht intern fly i usa. Vi skal fra LA til Washington omkring den 9 juni og vi kan ikke rigtigt bestille billetter da vi er i asien lige nu og ikke ved hvor de skulle blive sendt til. Vi kommer til usa den 2 juni, kan man godt naa at kobe billetter der tror i? Eller findes der selskaber der laver e-tickets saa man bare skal bruge en printer??

Haaber nogle har et svar hilsen rebekka

Anonym omformer

tænkt på med strøm.. vi er 2 gutter der tager til san fransisco den 7-7-07 planen er vi skal køre igennem nationalparker, ned til cali,, LA, slut i san fran,, saa ville jeg bare høre ad,, jeg regner med at tage min mobiltelefon, digital kamera, baerbar osv,, og alt det elektronik kræver jo strøm, har hørt de bruge nogle andre stik derover,, nogen der ved hvor man kan faa en omformer, fra deres strøm til en 220volt som vi kender her hjemmefra.
    på forhaand tak

glæder mig som en gal ! 😀

Anonym Michael

Hejsa
    Lige nu befinder jeg mig i Asien og har rejst rundt hernede sammen med en kammerat i 3.5 maaned. Jeg tager til Californien her om 14 dage, og er der 3 uger frem. Jeg har bil derovre, og hvis I er klar paa at dele benzinafgifter, og koere lidt rundt og se paa tingene derovre, saa skriv til mig.

Anonym Kristine

Hej Michael
    Min veninde og jeg er først i Californien fra den 25 juli, og der er du taget hjem. Det var ellers en skam, vi er altid klar på at spare nogen penge

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account