This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mebu

Er i gang med at planlægge en tur til USA, hvor jeg med en ven vil rejse med Amtrak Railway Pass.

Planen er at tage øst USA i 30 dage, hvor vi starter i NY og rejse ned ad til New Orleans og videre til Miami. Efter en uges tid i Miami og nogle dage i Orland vil vi tilbage mod NY, med stop i Washington og Philadelphia.

Problemet er jeg ikke kan finde togafgange fra New Orleans til Orlando / Miami, der ikke går over Washington (som jo ville være en enorm omvej på 2 dage)!

Sunset Limited er den rute der køre fra kyst til kyst. Dvs. Orlando til Los Angeles, men denne synes kun at køre den ene vej, hvilket vil sige vi ikke kan komme fra New Orleans til Orlando, men kun fra Orlando til New Orleans!!!

Nogen der har svaret på hvad der er galt her? Kan vi så ikke rejse med Railway passet på denne strækning og må benytte bus eller andet? Generelle erfaringer med Amtrak og tog i USA modtages meget gerne:)

På forhånd tak!

Anonym Zilvador

Jeg har selv rejst med bus (Greyhound) rundt i USA sidste efterår i 70 dage over hele landet, og havde ingen problemer i den sammenhæng.

Har dog under rejsen og siden mødt flere, hvor vi er kommet til at snakke om den tilsvarende Amtrak mulighed med toget. Nogle få, der faktisk havde Amtrak-passet, synes godt om det pga. komforten i togene modsat det dårligere rygte som busserne har, men det var desværre også den eneste positive ting jeg har hørt.

Hovedsageligt har omtalen om Amtrak desværre været ret negativ og generelt angående togforbindelser i USA. Kan desværre ikke tale ud fra egne erfaringer, men ud fra samtaler med nogle andre rejsende og fra amerikanere selv har jeg hørt, at afgangene og i det hele taget udstrækningen af jernbanenettet i USA slet ikke er så godt, som man kunne tænke sig.

Tænkte bare at jeg ville videgive hvad jeg har hørt. Da det er fra flere kilder, er det måske alligevel pålideligt, men har som sagt ikke personlige erfaringer med det.

Håber i finder ud af det og får en god rejse!

//Zilvador

Anonym mebu

Tak for dit svar Zilvador

Hmm…

Jeg har set adskellige kort over Amtraks jernbanenet og det ser okay ud.
    Det er selvfølgelig forbindelser mellem alle storbyerne, som er vores destinationer på rejse – det skulle derfor ikke være noget problem… Jeg ved ikke hvordan det er til de mindre byer, men kunne godt forestille mig, som du siger, at nettet her er mindre udbredt. Af den ene grund at amerikanerne ikke selv benytter sig af togtransporten så meget. De fleste har vel bil:)

Har stadig ikke fundet ud af hvad der sker mellem New Orleans og Miami, men der må findes en løsning.

Igen: Erfaringer med Amtrak og USA modtages gerne:)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account