This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Reihs

Hej
    Vi er tre piger som tager afsted fra august til december.
    Vi skal være 1,5 måned i USA (NY, CA), 1,5 måned i Australien (Østkyst evt Ayers Rock) og to uger på fiji..

– Hvor mange penge skal vi regne med at bruge i alt eksl flybilletter (vi vil ikke bo klamt med dyr over det hele)?
    – Hvem er bedst, kilroy eller jysk rejsebureau?
    – Vi har overvejet at tage på en arrangeret tur på USA’s vestkyst, nogen der har erfaringer med rundture, eller er det bedre at sørge for det hele selv?
    – Er Ayers Rock et besøg værd, og hvad koster det ca. at flyve derind?
    – Hvilke øer på fiji er de bedste?

Håber på at høre fra jer 😉

comeawaywithme

Hej,

I Australien skal I regne med 250 – 300 kr pr dag incl transport. På Fiji måske lidt mindre. Tror I kan få flybiletter fra Sidney til Alice Springs til omkring 350 – 400 US$ og lidt dyrere hvis I flyver fra Cairns. Nogle gange kan man dog være heldig aat finde et godt tilbud dernede. Jeg sytes at Ayers Rock var et besøg værd. Men det er jo en smagssag. Østkysten af Australien er meget turistet, så det akn være godt at komme væk og se noget hvor der er lidt færrer turister og så er det et helt andet og mere autentisk Australien I ser i outbacken.
    Om Kilroy eller Jysk er bedst er jo også en smagssag. Jeg har altid brugt Jysk og været glad for det, kender dog andre der har brugt Kilroy og været tilfredse med dem. Tag begge steder hen og få et tilbud på pris og væld efterfølgende. I binder jer jo ikke til noget bare af at tage en snak om priser.

Anonym Thomas

Er i australien nu, og der er blevet brugt ca 40000 paa to maaneder. Oestkysten er en stor fest og der bliver virkelig brugt penge paa fest og ture.

Ang Ayers rock saa har vi ikke vaeret derinde denne gang. Jeg har dog vaeret der foer og vil sige det er en tur vaerd, men en gang var nok for mig. Ogsaa pga prisen. Mener jeg gave omkring $900 for flybilletter, 2 dage paa hostel og en 3 dages tur. Kan som sagt anbefales, men en gang var nok 🙂

Anonym Rikke_S

Hejsa…

Jeg er ogsaa i Australien for tiden og er egentlig meget enige i de to svar i har faaet… Det hele er en smagssag!

Men dog syntes jeg at kr. 40000 paa to maaneder lyder af rigtig meget! Men er der byture med hver/hvaranden aften, saa er det maaske fair nok! Jeg budgetterede med kr. 10000 pr. maaned hjemmefra, men det naermer sig nok mere kr. 12000 om maaneden (har haft mange fede oplevelser og ture hernede og har shoppet en del, men har nok nedprioteret nattelivet! Dog skal det opleves, har haft nogle fantastisk sjove byture).

Der ud over rejser jeg med Kilroy, og vil varmt anbefale det… Jeg valgte dem frem for Jysk, da de var billigere og saa har servicen hos Kilroy bare vaeret helt i top…

Rigtig god rejse, kan kun sige at her er helt fantastisk…

Anonym Nina

Da jeg var to måneder i Australien brugte jeg med det hele 45.000. Jeg lejede en campervan sammen med en veninde så vi boede på campingpladser. Jeg var ikke i byen hver anden dag, men jeg brugte lidt på skydive og bungeejump. Synes altså ikke at 40.000 på to måneder lyder af meget, hvis det velopmærket er alt inklusiv.
    Var ikke inde ved Ayers Rock, men har nok fortrudt det lidt.
    Go tur 🙂

Anonym apa

Hejsa =)
    jeg er pt. paa min anden tur til AUS, og ang. Kilroy vs. Jysk. Saa er det min erfaring at kilroy er billigst. Begge gange har jeg indhentet tilbud hos begge selvskaber og kilroy var langt billigere hver gang.

Ang budget i Australien, jeg vil sige at naar i rejser 3 saa kan i nok leve for 300 – 350 kr. pr. dag pr. person.
    men som der tidligere er skrevet, saa afhaenger det virkelig af hvad i vil lave og hvor meget i vil gaa i byen.

Ayers Rock? jeg var der for to aar siden, og det var en af de fedeste oplevelser paa min tur. Efter min mening kan man ikke besoge AUS uden at se den rode verden i midten (Ayers rock, the olgas, kings canyon osv).
    Hvis det er jer muligt saa bestig Ayers Rock, den oplevelse er helt ubeskriveligt og udsigten er helt fantastisk – men haardt arbejde til toppen af den store sten =)

hilsen
    Anders

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account