This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym anne14

Hej
    Min kæreste og jeg står til at skulle rejse til USA, Thailand & Astralien. Vi skal bruge 2 måneder i USA hvor vi kører fra Orlando til LA, men vi mangler et godt råd ang leje eller køb af bil.
    Vi har søgt rigtig meget på internettet, men alt er bare så dyrt at leje. Det vi har fundet er minimum 15000 kr inklusiv drop off gebyret som er på 500 USD for at leje.
    Køb af bil virker også kompliceret pga indregristrering etc.
    Er der nogen der kan give os et godt råd?

Anonym Anonym

Hej Anne, det jeg ved er at hvis i skal leje en mindre bil (pr. uge inkl. forsikring) 1500-2000 kr.
    Større bil (pr. uge inkl. forsikring) 1800-3000 kr.
    Det er bare standard priser. Men det passer med det i har skrevet med 15000 kr med drop off og gebyr.

Hvis i kun skal være derover 2 måneder synes jeg bedre det kan betale sig at leje. Så er i også sikkret at bilen er i tip top stand og desuden skal i ikke tænke på forsikring ( det plejer altid at være inkuderet i lejebiler) og ikke midst videresalg af bilen. Som man ta livet af en hvis man er i tidspres.

Jeg skal også til USA den 1 Juli men det er så i et halvt år, så jeg køber nok en bil. Og desuden ham jeg skal rejse med er mekkaniker så han har muligheden for at chekke bilen og være sikker den er tip top. Men hvis man skal ha noget acceptabel at køre i skal man som regel slippe omkring 5000 til 7000 $ + forsikring.
    Og man er heller ikke sikker på man kan få hele beløbet igen når man sælger bilen igen.

Bilsælgere er de mest hadet gruppe i USA!

Anonym kristine

Har du undersøgt priser med bus? gråhunds-busserne er vildt billige og man kan købe en billet alla interrail med tog, så man ikke er så bundet. Derudover møder man mange spændende mennesker i busserne, hvor det mere er “de pæne” amerikanere der tager toget.

Anonym Camilla

Du kan prøve at kontakte de enkelte kontorer på lidt mindre udlejningsfirmaer, og høre om de har en bil der skal retur fra LA, og om de vil give et tilbud på leje.

En anden mulighed: Toget! Nogle af de lange strækninger kan med fordel gøres med tog, som på disse strækninger er behagelige og med lidt held er der kupeer med panoramaudsigt. Så kan I udvælge Jer nogle områder, hvor I vil leje bil I en uge. Offentlig transport er OK i mange byer. Det kniber først, når man skal ud på landet!

Anonym Maja

Prøv at se http://www.wheels9.com
    Der kan man købe en bil med såkaldt tilbagekøbsgaranti.

Anonym hsk

hejsa

Vi sidder i san francisco og har vaeret igennem samme smoere som jer. vi fandt dog ud af til sidst at det bedst kunne betale sig at koebe en bil, da vi er under 24, skulle aflevere i anden by osv. vi koebte bilen fra min hostdad, som er bilsaelger. her blev vi ogsaa sat ind i forsikring og inregistrering, og det er faktisk ikke saa besverligt naar du er inde i det. vi gav $2500 for den og den koere kanon godt, det har vaeret det helt rigtige valg. den er fra ’96, saa det kan sagtens lade sig goere at finde en billig god bil. vi skal til at saelge den nu, og det tager selvfoelgelig lidt ekstra tid. men selv om vi ender op med at give den til en hjemloes, er det stadig billigere end leje. har du spoergsmaal kan du skrive en mail: Henriettekirkegaard@hotmail.com

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account