This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg har lidt forskellige spørgsmål. Først et udkast:)

Min kæreste og jeg skal til USA d. 29 Juni i 6 uger. Californien (2½ uger), Florida (1½ uger), Bahamas (1 uge) Michigan (1 uge). Vi benytter fly transport imelllem staterne.

I Californien planlægger vi at leje bil. LA i et par dage, hvorefter vi vil tage Highway 1 til San Fransisco kun med enkelte stop, ikke overnatninger. Dernæst Yosemite National Park på vej til Vegas, hvor vi også rammer Hover dam og Gran Canyon på vej tilbage til LA, hvor vi skal flyve til Orlando FL. Vi har ikke super meget tid, men vi har nok.

Vi spørger om bil leje. Hvilken bil er mest økonomisk til 2 pax og meget kørsel. Det skal helst være så nemt og billigt som muligt. Priser?

Things to do in LA, det er self. en smags sag, og vi regner med at ramme de mainstream attraktioner, som celeb house bus tours, hollywood blvd, beverly hills, griffith observatory, Disney parker osv, vil vi gerne besøge i Orlando, da de er best rangeret.

Anyhow… Noget specielt vi bare SKAL opleve? Nu er vi super glade for lidt action, så vi skal bridge jumpe fra OLD bridge i LA, og wall climbe og river rafte. Vi har ikke meget tid pludselig.

I forhold til LA, hvor er det bedst at bo? Har læst mig til hollywood, turisme og byliv, men priserne er også herefter? Vi vil bo billigst som muligt på dobbeltværelser, altså private!!?

Nå, vi tager highway 1 med en enkelt overnatning i Solvang måske. aghængig af hvor langt vi når, til san fansisco. Der skal vi bare slappe lidt af og være lidt kulturelle. musik, kunst osv. igen, overnatning og anbefalinger?

Så kører vi til Yosemite, det skal vi bare se. Petrified forrest i øvrigt også hvis vi ser, vi har tiden til det.

Der næst VEGAS. Og som jeg læser det, er det “ok billig” overnatninger. Vi kigger os omkring, Anders har været der 2 gange.

So kører vi over Hover dam, og så til Grand Canyon. Vi vil helst gå en tur ned i the canyon, og er lidt ligeglade med the skywalk. Hvad synes i, og hvilken side er hvad??

SÅ er det jo til Florida?
    Er der nogen der har haft en rundtur i florida, og hvad er værd at opleve? Vil vil supergerne til everglades rute anbefalinger?? , keywest er ikke et must. vi lander i Orlando, og ser nogle parker og rejser til miami og slapper af.

Bahamas!!! Der er jo mange øer. Og vi vil helst være lidt isoleret og tænker ikke på fest og farver. Bare sol, dykning og hygge? Er der nogen der har været på Bahamas? Anbefalinger???

Forresten, er der nogen der har tager dykker certifikat i USA eller brugt det der (eller bahamas). er det dyrt/godt?

Okaay…

Det var vidst det.

opsumering: vi spørger til Bil leje i californien, los angeles. seværdigheder, action? ruter? hotel? Grand Canyon, dykker certifikat, Bahamas kendere? Florida, Everglades anbefalinger af ruter?

Håber i vil svare lidt tilbage…

Mange knus Sabrina og Anders:)

Anonym Cordua

Hej med jer.
    Lidt omkring Bahamas: Det er godt at i allerede har besluttet at det er sol og afslapning i er ude efter, for der er INTET andet! med med jeres planer får i jo rigeligt af alt det andet. Flere af øerne i Bahamas er meget turistet, specielt omkring hovedstaden Nassau.
    Jeg har selv arbejdet på Grand Bahamas som dykker instruktør og kan varmt anbefale øen. Her er rig mulighed for virkeligt flotte strande med MASSER af plads. Der ligger et par OK hoteller rundt omkring bla. Viva Fortuna. Det er ikke det billigste, men har ok all inclusive. De har en virkeligt go pg proff dykkershop på hitellet som er yderst rimelig med priserne i sær i forhold til normalen i området. prøv at se dem på http://www.vivadivingbahamas.com og skriv evt til Stephanie på info@vivadivingbahamas.com Skriv evt at Jesper fra DK har henvist jer, det kan jo aldrig skade.
    Billigste måde at gøre det på er at sejle fra Ft. Lauderdale og booke skib og ophold gennem http://www.discoverycruiseline.com
    Håber i kan bruge det, og go tur!

Anonym Sabrina

Tak for det Jesper. Vi har allerede booket samlet fly billetter hjemmefra og flyver til Nassau fra Miami! Men jeg kigger lige videre på Grand Bahamas. Vi havde ellers Andros i tankerne. Afsides og forholdsvis u-udforsket.
    Tak for tippet..

Anonym martin overgaard

hey….
    jeg skal også til bahamas og havde Andros i tankerne, ved du noget om dykning der….jesper? skal være på Gran bahamas, og hvordan er det at med transport fra freeport til Andros?

håber du kan hjælpe mig

Anonym Anonym

Hej med jer, jeg ved godt den her snak er oprettet for et stykke tid siden. men mig og min kusine, (mig 15 og min kusine 14 år) skal til Grand Bahamas, hvis alt går efter planerne. vi må ikke flyve alene, så direktøren af flyfirmaet tager os med derhen men der er foreløbig ingen som vil gå med os ind i flyet på vej hjem, (vi sidder alene) Nå, men vi tænkte på om der ikke var noget sådan at opleve der, måske også på nogle af de andre øre, vi har mulighed for at sejle med båd. fx. et badeland eller noget der er spændene for os på 15 og 14 år?

Knus, og håber i kan hjælpe os.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account