This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kasper

Jeg har taget nøjagtigt samme tur.. Men på 9 måneder.. Og vi kunne sagtens have brugt mere tid der, så jeg synes naturligvis, at det er for lidt tid i har! ;).. Men her er et godt link med tips til at backpacke Australien, New Zealand og Thailand

Anonym Friis.århus

I know 🙂 Problemet er bare pengene.. hvor mange brugte du på turen? Og tak for tippet 🙂

Anonym Friis.århus

Hejsa alle!
    Min kammerat og mig skal her til december på en 4 måneders rejse som lyder således:

Roadtrip USA (LA – San Fran. – Las Vegas): 3 uger
    Fiji: 1 uge
    New Zealand: 5 uger
    Australien: 5 uger
    Thailand: 3 uger

Vi er ved at planlægge turen, men mangler noget inspiration, nogle gode fif og tips, nogle steder som kan anbefales/frarådes.

Så vi håber meget at I kan hjælpe os lidt på vej, med hvad som helst relateret til dette. Specielt lidt hjælp til hvordan man planlægger et roadtrip bedst.

På forhånd mange tak! 🙂

Anonym Friis.århus

Og forresten, vi regner med at skulle vidt omkring, da vi både er til ekstrem sport, super flot natur og selvfølgelig en masse fest og afslapning 🙂

Anonym Anonym

Okay! Det ligger så også en del over vores budget 🙂 Men lyder da spændende med arbejde i australien. Hvad arbejdede du så med?

Godt at høre at det trods et presset program, er disponeret rigtigt ifølge dig 🙂

Anonym Kasper

Hvor mange penge har i sat af til det hele? Jeg arbejdede på et par store farme, hvor jeg plantede træer og plukkede og pakkede frugter :).. En fed oplevelse!

Anonym Kasper

Det var så lidt :).. Ja, det er ikke nemt at spare så meget op, som man gerne vil bruge! Jeg brugte omkring 120K.. Arbejdede en måneds tid i Australien, som gav ok penge faktisk. Det var måske en mulighed, hvis i gerne vil være af sted lidt længere 🙂

Det bliver uden tvivl et presset program.. MEN jeg vil sige, at tiden de forskellige steder er spredt perfekt, når det nu skal være alle landende 🙂

Anonym OlafFO

Du rejser nok på east coast i AU?
    Kursen i AU er meget høj nu.

Ekstrem sport: Har prøvet følgende
    River Rafting i Tully
    Sky Dive i Mission Beach
    Bungee Jump i Cairns 50 meter.

Det var awesome.

________

Thailand:

Thailand er billigt. Det er et fedt land.
    Tager nok afsted igen i august 2011.

Jeg var på Koh Phangan (Full Moon Party) 1 uge.
    Koh Samui 3 dage
    Koh Tao i 2 uger. Dykke
    Bangkok 4 dage.

Da jeg var i Thailand sagde jeg bare at 1000 THB var 180 kr. for at runde det op. Det er 177,50 kr. nu.

Der bliver drikket “Spande” af alkahol. Mad og alkahol koster ikke meget. I liter øl i flaske for 16 kr.

Jeg tager bestemt til Thailand igen og så andre lande i asien.

Anonym Anonym

Jeg har været i Thailand to gange… tre uger hver gang… og kunne sagtens have brugt mere tid.. det er et fantastisk sted…

1. gang: Bangkok – Hua Hin – Phuket
    2. gang: Bangkok – Chiang Mai – Phi Phi – Krabi

Alle stederne er et besøg værd!!!

Phi Phi er ubeskriveligt smukt… der skal jeg 100% hen igen.

I Chiang Mai er der mulighed for en masse spændende adventure, trekking m.m. Jeg kan anbefale Julies Guesthouse… et virkelig cool sted at bo, og man kan booke alverdens udflugter gennem dem… se deres hjemmeside… vi havde en helt fantastisk uge der 🙂

I Bangkok kan jeg anbefale at bo i gaden Soi Rambuttri… den ligger 2 minutters gang fra Khao San Road, men der er meget mere roligt i Soi Rambuttri, selv om der også er liv i gaden der… og så er det tæt floden, Grand Palace, templer osv. Vi boede på Rambuttri Village Inn… med lækker roof top pool… så skønt 🙂

Anonym Friis.århus

Lyder fedt kasper! Vi har ikke noget helt fast budget, men et sted mellem 60 og 80 kg..

Olaf og “guest”, mange tak for jeres svar, det er super fedt med en masse input! 🙂

Anonym Kasper

Okay :).. Jeg vil anbefale, at i lejer en bil/camper, og sover i den.. På den måde sparer i overnatning – eller ca. 120 kr. pr. nat.. Det gør altså en forskel over så lang tid. Plus at det er den fedeste måde at opleve Australien og New Zealand på, efter min mening.. Jeg tog selv bus rundt i New Zealand, og købte bil i Australien.

Anonym Friis.århus

Det var da værd at overveje kasper! Men tror vi vælger bus, da vi hører at der også er mange andre unge backpackere ombord der. hehe..

Forresten ved du, eller nogen andre, hvordan det er mht. visum/indrejsetilladelse til de forskellige destinationer?

Anonym Tresee

Hej. Jeg skal selv afsted til Australien og New Zealand, og har været begge steder før. Vil varmt anbefale at bruge busser i NZ eks. Kiwiexperience. Har nogle venner der har prøvet dem + at jeg selv skal rundt med dem engang i marts (prøv at checke deres internetside ud http://www.kiwiexperience.co.nz, om det er noget for jer) De skulle være geniale til at vise de lidt specielle steder, plus festerne og mennesker skulle være super. Man ser meget mere af landskabet på den måde og møder mange andre spændende mennesker. I Australien ville jeg anbefale at bruge greyhound da det er super billigt. Er ikke helt sikker på det med visum. Vil tro at i skal bruge noget i Aus og NZ men da i er på Fiji og i Thailand mindre end 1 måned tror jeg ikke der skal det helt store til er dog ikke sikker.
    VH Therese

Anonym Friis.århus

Mange tak for de gode tips Therese!
    Tror også det ender med at vi tager kiwi experience på new zealand, men funderer lidt på, gad vide hvad forskellen i australien på greyhound og oz experience (tilsvarende kiwi exp., bare i AUS) er? For det er da nogle 100 dollars dyrere med OZ… Ved du noget om det?

Anonym OlafFO

Jeg var med oz experience i AU. Det var en god tur, mødte mange mennesker. Kørte fra Sydney til Cairns.

De tager jer ud på forskellige udflugter, fortæller jer forskelligt og alt muligt på vejen til jeres destinationer.
    De sørger for hostel hvis i har brug for det.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account