Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200014 bbp-parent-topic-3535586 bbp-reply-position-17 odd topic-author post-3535636 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">
     Thomas

White water rafting ned ad Kaituna River (ved Rotorua)er fedt, og så naturligvis en overnatning i Abel Tasman nationalparken. Not to be missed. Vi sejlede i kajak tilbage til hovedkontoret.

Anonym

Det var så lidt.
        Ja lige præcis 🙂 Greyhound er transport fra A til B ligesom, hvis i valgte at tage Nakedbus rundt i NZ. Så OZ ville sikkert være bedre for jer får at få hele oplevelsen.

Friis.århus

Okay! Så har lidt intrykket af, at oz experience er mere planlagt og mere guidening hvor greyhound mere bare er transport fra a til b?

Friis.århus

Men er man egentlig ikke låst lidt fast hvis man vælger sådan noget som oz? Det virker som om de har skemalagt hver dag på turen.. Det sku jo helst heller ikke være meningen 😛

Tak for tippet Thomas!

OlafFO

Hvis du rejser med OZ så bestemmer du selv hvor længe du vil være et sted. Du får udleveret et skema over bustider og hvor de afhenter en.
              Bustiderne står også på deres hjemmeside. Du skal enten ringe til dem eller bestille bussen online så ser du hvornår den kører fordi og du hopper på den og videre til næste sted.

Men for den ultimative frihed så er godt at købe/leje en bil, men i skal være i AU i 5 uger, så jeg ved ik om i vil tage chancen for at købe en bil og slippe af med den igen.

I cairns bliver nogle biler solgt billigt fordi folk vil slippe af med dem (er også svært at slippe af med).

I sydney er det nok let at købe bil, men måske også lidt dyrere.

MaleneSegerlund

Hej drenge

Jeg har selv været på samme tur, minus Thailand og USA. Tiden bliver presset for jer men med jeres budget synes jeg det er rimeligt, i får en fed tur alligvel. Vi havde samme tid, var presset men det kan nås :).

Her er lidt råd. Virker til I ønsker den samme slags tur vi søgte, med afslapning, fest, nye mennesker og ekstrem sport!

Australien: surfing (tag evt. på Mojo surf camp, og rejs gennem nogle byer på den måde), nogle steder jeg vil anbefalde her er klart Sydney, Byron Bay, tag på Fraser Island fra hervey Bay det er en super fed oplevelse med unge og hygge og druk, tag på White Sundays via Airlie Beach også lækkert, Cairns er meget hyggelig men ikke meget at lave. Men i Cairns kan i få en nem og fed måde at få dykkercertifikat på (vi så hajer og svømmede med vilde skildpadder på vores dykkercertifikatturen med
                Prodive).

Det kan godt være Greyhound er billigere end oz experience, men vi kørte med greyhound, og prøvede kiwi experience (vi ville KLART vælge oz experience, hvis vi kunne vælge igen). Men jeg vil også anbefalde at i måske (for at gøre det billigere), rejser med oz experience ½-delen af jeres rejse gennem east coast nok den første del, og derefter rejser i en “wicked camper” I kan virkelig spare penge her! Plus i kan sove i bilen, og bruge de forskellige hostels til køkken og fælles arealer.

Derudover til booking af ture til Fraser Island, Whitsundays, dykkercertifikat, surfing osv gør det dernede enten gennem hostels, men der er mange af sådanne arrangører dernede: nogle er wicked travel, Pan travel og dusinvis andre.

New Zealand: Flotteste natur!! Tag kiwi experience uden tvivl!! det er her i skal dyrke ekstrem sport. Skydive (gør det dage hvor der er skyfrit! det er det værd og alle lidt større byer tilbyder det), jeg kan forestille mig at I vil kunne lide Queenstown især. Rockclimbing er også muligt i NZ, bungy jump (tag den store “swing” i Queenstown!). New Zealand tilbyder mange flere ekstrem sport, men det koster også.

Bestil ikke noget hjemmefra Danmark udover flybilletter, det er alt for dyrt og ikke den målgruppe i ønsker at dele oplevelserne med.

På både NZ og i Australien, hold jer fra YHA hostels. Det er ikke ligefrem fede ungdomshostels, just en heads up.

En uge er prefekt til Fiji. Turene er RIGTIG dyre her. Der er noget der hedder et Bulapass og det er helt fint. I vil nok forbi Beach Comber Island festeøen 🙂

Håber I får en fed tur. Min veninde og jeg havde det fantastisk!

– Malene

Friis.århus

Hej Malene!

Tusind tak for alle de fede råd. Det var lige en masse af de tips vi havde brug for. 🙂 Vi tager greyhound hele vejen ned, vi vil gerne slippe for at betale for meget for transport, men samtidig ønsker vi heller ikke at ta for meget på egen hånd. Men ellers lyder det super fedt, vi kan vist godt glæde os 🙂

Endnu engang tak!

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account