This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym fc-andeby

Hej

Skal sammen med en kammerat til USA i juli. Vi var det for 2 år siden, hvor vi fik et rejsebureau til ordne det for os. I år har vi selv booket det hele og måske der er der opstået et problem, tror jeg nok:-)
    Vores rejseplan ser sådan her ud:
    Billund – paris – Air France
    Mellemlanding: 1T 20 min.
    Paris – Minneapolis – Air France
    Mellemlanding: 1T 30 min.
    Minneapolis – L.A. – Delta

Nu til problemet. Vi mellemlander i Minneapolis hvor vi har en 1Time 30 min. Men jeg er blevet bekymret om det er nok tid. Er det ikke rigtigt, at vi skal check in igen i Minneapolis og igennem en grundig kontrol. Jeg synes bare ikke det er meget tid at løbe på. Er der nogle af jer der har erfaringer med lige netop den problemstilling?
    Problemet er jo vist vi er forsinket, skal vi så ikke sørge selv for at komme videre? Er det ikke to forskellige selskaber, Air France og Delta? Vi har bestilt billetterne igennem Expedia.

Eller har jeg slet ingen grund til bekymring?:-)

Man skal udfylde forskellige ting når man ind i USA, men er ikke helt sikker på om jeg har det hele med.
    Secure Flight – Har mit flyselskab udfyldt det?
    ESTA – Det skal selv udfylde ik?
    APIS – Den skal jeg ind og udfylde på Air France hjemmeside?

Håber i gider at besvare på mine spørgsmål:-)

MVH. Thomas

Anonym Anonym

Hej..

Jeg har været i usa 3 gange nu, så har lidt styr på flyvning osv.:D

Mth til jeres rejseplan.
    Så skal i ikke checke in eller noget mellem Minneapolis og L.A det skal i fra Paris og Minneapolis og hvis jeg havde en 1 og 20 min, ville jeg få stress, da i højst sandsynlig skal skifte terminal, det skulle gerne stå på billetterne, men det er også der i skal igennem sikkerhedstjek osv husk og have adressen på jeres første overnatning klar der, det spørg de efter og mener også i skal skrive det på ESTA.
    Secure flight har jeg aldrig hørt om, så tror det er noget flyselskabet klare, ESTA skal i udfylde på nettet på ambasadens hjemmeside og betale et gebyr, det skal gøres SENEST 72 timer før i lander i USA ellers kan i ikke komme ind i landet.
    APIS ved jeg heller ikke hvad er.

Håber du kan bruge mine svar, og hvis der er andet er du velkommen til at spørge..:D
    mvh kia veise

Anonym fc-andeby

Har prøvet at kontakte Air France og de mener godt vi kan nå det det. Men jeg synes det lød på dem at det var i Minneapolis, men jeg tror du har ret i, det er i Paris.( det var et par engelsk talende personer jeg snakkede med.)

Har jeg andre, jeg kan kontakte end Air France med dette problem, f.eks. nogen i Billund?

Nu har vi brugt momondo til at finde rejsen, troet bare at den tog højde for det med check in, men det gør den åbenbart ikke.

Tror simpelthen at det ender skidt:-)

Kan huske da vi tjekkede ind i Canada sidste gang vi tog af sted, det tog rimelig lang tid og der stod MASSER af mennesker der stod i kø.

Har ikke kunne finde noget med check in på billetten.

Thomas

Anonym Kiaveise

Det er i Paris, der er det store sikkerhedstjek, da det er der den oversøiske flyvning er. Det er jeg 100 på..

Naarj, jeg tror kun det er air france der kan hjælpe med det problem, da dem i billund jo ikke rigtig har noget med flyvningen fra paris. Hva selskab skal i flyve med fra Billund til paris?

Nej ingen søge maskiner tager som sådan højde for hvor lang tid der er mellem mellemlandingerne, det har vi i hvert fald aldrig oplevet.

Vi oplevede at skulle mellemlande i Bruxelle og skulle videre til New York. Vi havde ca 1 time og 45 min.
    Vores fly var 15 min forsinket så vi havde kun 1½ time da vi landede. Det tog os ca 30 -40 min at komme igennem ud til tjek- in skranken og der troede vi faktisk vi havde god tid, så vi ville lige på toilettet inden, hvilket faktisk resulterede i at de stod og ventede på os og havde ret travlt med alle de sikkerhedsmæssige tjek. Da der er krav om at man skal være der x antal minutter før. Det har resulteret i at når vi skal derover igen så vil vi have minimun 2½ times tid ved den mellemlanding i mellem europa og usa.

Men nu skal jeg selvfølgelige ikke skræmme jer, hvis i kunne få på skrift at Air France lover jer at i når flyet så er det vel deres ansvar og så har i det og holde op i mod dem, hvis ikke i når det..??

Anonym Kiaveise

Håber i får en super fed tur, USa er et virkelig fedt land..

skriv endelig hvis i søger ideer til aktiviter, eller hvis i har andre spørgsmål..

Anonym Anonym

Ok. Vil skrive til Air France og se hvad de siger til det.

Men vi kan da ikke være de eneste da har lavet denne “fejl” med tiden, men lade os håbe det går.

Vi skal flyve med Air France og Delta, som vist samarbejder med Air France.
    Billund – paris – Air France
    Mellemlanding: 1T 20 min.
    Paris – Minneapolis – Air France
    Mellemlanding: 1T 30 min.
    Minneapolis – L.A. – Delta

Tak for svarene.

Anonym fc-andeby

Så fik jeg svar fra Air France, de er åbenbart ikke enige i at vi skal check in i Paris.

Her er mailen:

Thank you for contacting Air France.

Please note that one hour is adequate connecting time in Paris Charles de Gaulle airport.

You will be able to find further information regarding transferring flights in Paris Charles de Gaulle airport on our website http://www.airfrance.com.

Please go to ‘Flight & Airport Info’ –>’At the Airport’ –> ‘Connnections’

Please note that you will not need to check in again in Paris Charles de Gaulle, as you are in transit.

We look forward to welcoming you on board.

Yours sincerely,

Air France Web Support Team

Jeg spurgte desværre ikke om vi skulle tjeckke ind i Minneapolis i stedet for. Men mon ikke de havde skrevet det så?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account