This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ceciliesara

Hejsa,
    som overskriften indikerer, er jeg i fuld gang med at planlægge min første tur til USA. Jeg har i den forbindelse nogle spg. angående indrejse.
    Jeg har ikke tænkt mig at være væk i længere tid end tre måneder og søger derfor ikke visum – blot en indrejsetilladelse.
    Men SKAL jeg så have en returbillet, inden jeg rejser ind i landet?
    I så fald – er det sådan man nemt kan ændre returbilletten, når man først er i USA?

Hvis der er andre vigtige regler/informationer/gode råd for indrejse til USA modtages de gerne 🙂
    // Sara

Anonym Kiaveise

Hej..

Du skal have en returbillet, for at komme ind i usa hvis ikke du har visum, hvor vidt om du kan ændre billetten kommer an på hvilken billet du køber. Umiddelbart vil jeg foreslå at du køber din billet ved kilroy eller et andet dansk rejseselskab og fortæl dem at du ønsker en billet som skal kunne ændres. Derefter burde der ikke være problemer med at få ændret din billet.
    Hvad andre regler gælder så skal du have en adresse med på det første overnatningssted når du kommer til lufthavnen for den spørg de om oog de kan nægte dig at komme med flyveren. Plus at du på den amerikanske ambassade skal du melde din ankomst til USA mindst 72 timer før din afrejse ellers kommer du ikke landet.

Det var vidst det..
    Hvis du har andre spørgsmål eller andet så er du velkommen til at spørge har arbejdet derovre og været på rundrejse 2 gange derovre, så kender en del til forholdene derovre.. 🙂

Anonym Kiaveise

Ja det er rigtig, mener dog det er ved indrejsedatoen, men hvis du går efter hjemrejsedatoen så er du i hvert fald sikker.. 🙂

Velbekomme er altid glad for at hjælpe andre rejsende..:)

Anonym Sara

Mange tak for svar!
    Jeg starter i LA, hvor jeg har en bekendt, jeg skal overnatte hos. Derefter går turen op ad kysten til San Fransico med nogle stop undervejs. Har du nogle erfaringer med at rejse med offentlig transport rundt i landet?

Anonym Kiaveise

Okay lyder som en god plan.
    Nyd turen op af kysten den er super flot.
    Har ikke den store erfaring med at offentligt transport, da du jo er meget afhængig af køreplanerne og det tager oftest lang tid i forhold til hvis man selv har en bil.
    Dog når du rejser alene, er det nok det billigste og smarteste for dig, men du kan sagtens tage offentligt transport rundt, bare du er forberedt på at det tager lidt længere tid 🙂

Anonym Sara

Okay.
    Har lige endnu et spg. vedrørende indrejse. Jeg har læst et sted, at ens pas skal være gyldigt 6 måneder efter hjemrejse. Ved du, om det er korrekt?
    Mange tak for dine svar!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account