This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym cas

Hej

Vi er 2 drenge der rejser til USA om 2 måneders tid. Vores drøm er at købe en bil derovre, eftersom vi ikke er gamle nok til at leje én. Vi synes dog, at det er svært at finde hoved og hale i, hvordan man forsikrer den. Hvordan gør man dette, og hvor lang tid tager det?

Vi ankommer til Chicago d. 27. april, så hvis der er nogle der står og skal sælge en bil dér, må I meget gerne kontakte mig 🙂

Anonym cas

Og behøver man i realiteten at få en bilforsikring, hvis man alligevel skrotter bilen efter turen?

Anonym Morten E

Jeps, hvis du gerne vil være i gæld resten af livet, så skrot forsikringen :-).

Derover er hospitalts regninger meget dyre og hvis du er lidt uheldigt og køre en “over tæerne ” uden forsikring, kan det blive rigtigt dyrt for dig.

Søg lidt på nette. Mindes at det koster 35$ om måneden.

God tur 🙂

Anonym Pernille

Det er en del dyrere end $35 om maaneden – men det er et af det stedet hvor I IKKE MAA spare da I virkelig kan komme i problemer. Desuden er der mange stater hvor det er lovpligtigt.

Anonym cas

Er det svært at tegne sådan en forsikring?

Anonym lars4000

Jeg skal til Californien om en måneds tid og er så heldig at have en amerikansk ven, som hjælper mig med at købe en bil. Men jeg står også med udfordringen med forsikring – jeg har forgæves forsøgt at google hvordan man som dansker kan anskaffe sig en forsikring i USA (Californien).
    Er der nogen som har kendskab til dette og også gerne noget om prisniveauet?
    Vi køber en ældre bil, så det er kun ansvarsforsikring, som vi er interesseret i.

Anonym Anonym

Forsikring foregår lidt anderledes i USA end i DK. Jeg kan anbefale Progressive, som i kan ringe til døgnet rundt. Ring evt via Skype – det er nemt og koster vist ikke noget. Tjek også deres webside hvor i kan få et tilbud (www.progressive.com).

Havde bil i et halvt års tid mens jeg boede der – fik heldigvis aldrig brug for den – men var vidne til et uheld hvor naboen kørte ind i en anden bil. Det kostede omkring 1.700.000 $ i skader og lægeudgifter – så lad nu være med at spare fordi i skal af med bilen igen. Desuden er politiet ikke til jokes og dumme udlændinge, så lad være med at gøre det sværere for jer selv.

Det er klart billigst at vælge en alm. sedan – 4WD er en del dyrere. Men prøv at kigge efter biler som Buick Le Sabre, Buick Park Avenue, Chevrolet Capirce, Ford Crown Victoria. Det er klassiske amerikanske biler med meget udstyr og fed udstråling. De koster ikke alverden – 3.000$ rækker til et hæderligt eksemplar med omkring 100.000 miles på tælleren. Skal i have en Cadillac er det lidt dyrere, men bruger i eks. 5.000-6.000 $ bliver bilerne en del nyere og sandsynligheden for at i får problemer med den også mindre. Hvis i skal være kedelige så har Toyota og Honda glimrende biler til formålet, men dem kan man altså også købe herhjemme. I USA skal man køre amerikansk. De bruger nu ikke det voldsomme i benzin – omkring 9-10 km/l når man kører langt. I kan tjekke bilerne via e-bay og autotrader.com, så i kan se hvad i foretrækker. Fordel ved Progressive er også at der er roadside assistance med, så bryder bilen sammen eller mangler i benzin kommer de gratis og henter jer…

Held og lykke med det – det skal nok blive en fed tur!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account