This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

I skal nok flyve til Florida i stedet for NY da bilkøb/leje er utroligt dyrt oppe i den nordøstlige del af USA. Det med om man skal købe eller leje afhænger af opholdets længde. Jeg vil sige at, hvis i er derovre i mere end 6 uger, så kan det nok bedst betale sig selv at købe en bil.

Hht. planlægning så vil jeg ikke gå alt for meget op i det inden afrejse. Det gode ved at have egen bil er jo at man kan gre lige hvad man har lyst til. Det er selvfølgelig en fin ting, hvis i allerede inden afrejsen har sat jer nogle mål som skal opfyldes (fx se Grand Canyon eller Empire State Building) men hæng jer ikke alt for meget op på en på forhånd planlagt rute.

Jeg ville nok rejse fra marts til juni/juli. Kommer meget an på, hvor i landet i har tænkt jer at være. I det sydligste kan man sagtens rejse i vintermånederne og stadig skulle gå i shorts, mens det i det aller nordligste (her medregnes Alaska ikke) er ca. ligesom i dk – bare med nogle meget koldere vintre.

Anonym MagnusP

Hej Backpackere!

Mig og en af mine kammerater går rundt med tanker om at rejse tværs over USA i året 07/08, men er dog begge på bar bund ved angår en stor

del af den planlægning der ligger forinden afrejsen. Vi havde tænkt os at flyve til New York, og så ellers tage turen tværs over landet til San

Diego, hvor min kammerat har familie.

Da vi, som sagt, stort set er på bar bund, ville det være kanon at kunne få nogle erfaringer og tips fra jer brugere herinde, som måske allerede

har taget en tur tværs over USA.

Første punkt må være, om hvorvidt det er hensigtsmæssigt for os at starte i New York. Der tænker jeg på priser på flyrejse, overnatning og

køb/leje af bil, hvilket leder mig til mit næste spørgsmål – nemlig omkring vores transportmiddel. Kan det bedst betale sig at leje en bil, og

dermed få ubegrænset service ved eventuelle uheld, eller istedet, som vi selv hælder til, købe en bil som egner sig til rejsen, og som vi måske

ovenikøbet kan overnatte i? og til sidst sælge i San Diego. Her er vi også interesseret i at vide noget omkring alder/betingelser for køb eller leje

af en bil og om hvorvidt det vil være nødvendigt for at os tegne en forsikring på den.

Hvor meget bør vi planlægge hjemmefra, netop mht. til transportmiddel, men også mht. ture/oplevelser samt visum og opholdstilladelse? Hvordan

er reglerne endvidere mht. til ophold i USA?

Er der et bestemt tidspunkt på året, hvor i ville anbefalde at afholde rejsen? Der tænker jeg igen på flyrejsens pris, men også generelt mht. til

oplevelser, befolkning mm.

Hvordan skal vi gribe overnatningen an? Ville det være at foretrække at finde en bil vi kan sove i, eller er der rigeligt med billige moteller, som

tilbyder en enkelt overnatning til en fornuftig pris?

Og til sidst: Hvis nogen af jer har yderligere tips der kunne være med til at give os en uforglemmelig oplevelse, vil vi selvfølgelig sætte stor pris på

dette. Hvis i ligeledes har forslag til ting/oplevelser, vi bare ikke må gå glip af på rejsen, så er vi også meget åbne for at høre om dem…

På forhånd tak!

Mvh. Magnus & Peter

Anonym Anonym

Mange tak for dit svar! 🙂

Hvis du, eller andre?, har flere svar på mine spørgsmål, må du hellere end gerne komme med dem 😀
    Eller måske links til sider hvor jeg ville kunne finde yderligere information..

Mvh. Magnus Pedersen

Anonym Tommy

Wow sikke mange spørgsmål*s*

I skal nok leje en bil, så efter 11 sep 2001 er reglerne blevet strammet meget for at få et køre kort som udlæning (det skal du havde for at få en forsikring) desuden skal du jo havde en adresse hvor der sender din “pinkslip” (reg atest) hen, dette kan tage op 14 dage, hvor man bare kan sidde og vente, og bliver den væk på hotellet, kan du ikke sælge bilen igen!!!!
    så lej en bil, medminder du har famile i den stat du køberbil i og allerede har et amerikansk kørekort.

husk også har medbringe et intanatioalt køre kort (fås på alle politistationer medbring pasfoto og selvfølig køre kort Pris 25 kr).

Du må opholde dig 90dag i usa “uden visum” (dvs på turist visum) ellers er det ind på ambasaden og få et visum.

se evt min hjemme side http://www.road-trip.dk der er ikke så meget på endnu, men lidt info er der da, send så evt en mail hvis du vil havde svar på mere*s*

Mvh
    Tommy

Anonym Camilla T

Hej

Sidder selv og planlægger en tur op ad USA’s vest kyst og videre ind i Canada.

Jeg har sammen med min rejseveninde valg at LEJE en bil, da dette giver en form for tryghed, hvis der skulle gå noget galt med den.

Ang. hvor i skal starte, vil jeg anbefale Jer at flyve til fx. Los Angeles, da flybilletterne er MEGET billigere, så kan i hente jeres lejebil i lufthavnen og køre til Las Vegas inde i kører til San Diego.

Ang. boligforhold, vil jeg anbefale Jer at tjekke denne side ud.

http://www.hostels.com

Denne hjemmeside er virkelig let overskueligt, har gode hostels ang. beliggenhed, priser og andet..
    I kan nogen steder finde hostels hvor i kun skal betale 81 kr pr. person pr. nat.. -BILLIGT!

Håber I får en rigtig god tur.

Spørg hvis der er andet..

By the way.. http://www.momondo.com er en super hjemmeside når i skal finde billige flytbilletter!

Hilsen
    Camilla

Anonym Søren

Hej med jer,
    Det lyder vildt spændende…
    Jeg tænker selv på en tur, men fra New York til Seattle og formegentlig i sommeren 2008.
    Jeg var derovre i 2005, hvor vi lejede en bil og kørte knap 5.200Km fra Los Angeles til San Diego, til Tomb Stone, Grand Canyon, Las Vegas, Yosimite til San Francisco… + en masse små omveje for at se lidt mere.
    Generelt var den sydlige del af turen ret kedelig, både fordi at det hele var ørken og også befolkningen var anderledes, men da vi kørte op igennem Nevada og ligesom drejede til venstre ind over Yosimite bjergene så ændrede alt sig markant… Super super flot og frodigt!
    Ligeledes da jeg kom hjem havde en af mine kammerater taget til Seattle og derfra kørt til San Francisco, hvilket havde været enormt smukt.

Dog er det ikke for børn, eller sarte koner… Hvis man vil nå sådan en tur, skal man regne med 4 uger og så køre omkring 3-4 timer næsten hver dag. Der er knap 10.000 Km…
    PS. Jeg brugte meget tid på at finde ud af bilpriser og klart det billigste fra hos Budget, vi fik en helt ny Ford Explorer til 5.200,- for 3 uger inkl. Forsikringer. (Juli 2005)
    Mvh.
    Søren

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account