This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MagnusP

Vi står, som nogen måske allerede ved, og skal afsted til USA her til August… Jeg kom blot til at tænke på om vi ville få nogen problemer med at færdes derovre som 20-årige? Der tænker jeg på udlejning af hotelværelser, køb af bil m. forsikring, indtagelse af alkohol? mm…

På forhånd tak!

Anonym Kristian

Hej !!

Jeg skal også afsted hertil april.. Jeg er selv 21 og rejser med en som også fylder 21 derovre.. Mit indtryk er, at der godt kan være nogle små problemer, da forsikringen vist er dyrere for 20 årige end for 21 årige. Men alt det kan vi snakke mere om, du er velkommen til at skrive til: Kristian_bijl@hotmail.com Jeg er ligeledes på messenger hvis det er?

Mvh Kristian

Anonym Julie

Hej.
    Mht. indtagelse af alkohol, så vil I nok få nogle problemer, da lavalderen i de fleste stater er 21 år. Men lad jer ikke skræmme hvis det blot drejer sig om at købe alkohol på barer etc. for selvom de tjekker jeres id-kort så er det ikke fordi de regner på årstallene. Har selv kunnet købe alcohol mm. selvom jeg kun var 18 på en masse offentlige steder:)
    God tur..

Anonym Anonym

Hej

Når man er under 21 i USA, så bliver det meste bare lidt mere besværligt. Ved billeje og bilkøb bliver forsikringen mærkbart dyrere. De fleste udlejningsfirmaer skiller den dyre fra den billigere forsikring ved 25 år.
    Hotel/motelværelser er dog ikke noget problem at leje selvom man er under 21.
    Alkohol er de ret strikse med alt efter hvor du kommer hen og hvilke barer du vil på. I de fleste stater må man ikke engang gå med en åben øl på offentlige steder. I Nevada og Las Vegas må man dog godt, og der er vejret varmt. så det kan godt anbefales for folk under 21 (som jeg selv var) at købe nogle kolde øl og sætte sig foran Bellagio og nyde springvandsshowet og kigge på folk.

Anonym Pauline

er der nogen af jer der har nogen forslag til hvordan man kommer rundt i USA når man er under 21?
    Vi er nemlig 4 der tager derover i august og skal kører fra New Mexico til Californien. Problemet er – som andre også har nævnt – at bilkøb, forsikring og ikke mindst billeje er fuldstændig umuligt hvis ikke man er passeret de 21. Et andet problem er desuden at Californien er den eneste stat der kræver at bilen er smog-tested hvilket ikke just gør situationen lettere. Er der nogen der har ideer til hvordan vi ellers kan bevæge os rundt?
    Alle ideer bydes velkommen.

Anonym MagnusP

Jeg var derovre i september sidste år, og det lykkedes mig altså at få lejet en bil, selvom jeg kun var 18 år… Prøv og så lidt på google. Evt. “18 year + car rental + california”

Kan ikke præcis huske hvordan jeg fandt frem til det, men det kan altså lade sig gøre!

Held og lykke 🙂

Anonym Marie

Du kan tage med metro og bus uden problemer

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account