This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Camden

Min kæreste og jeg rejser til Vietnam, Cambodia og Thailand fra slutningen af denne måned.
    Vi har fået hep a og b, samt stivkrampe/difteri. Janpansk hjernebetændelse fik vi at vide, ikke var nødvendig da den er sæsonbestemt og vi har kun en startpakke med mod malaria da lægen også sagde at risikoen ikke er ret stor, man er ikke sikret 100% mod malaria selvom man tager malariapiller, de kan have rigtig trælse bivirkninger og man skal alligevel søge læge hvis man tror man har fået malaria, uanset om man tager pillerne eller ej.

Anonym asm

Hej,

Vil lige høre hvilke vaccinationer jer da har været i Asien har fået? Bla dem der har været i Cambodia, Laos, Vietnam og Thailand.
    Jeg tager selv afsted her i marts i 3 måneder jeg har overvejet kun, at få Hepatitis A, Gul feber, Stivkrampe og så malaria piller. Jeg har læst en masse om det på lægernes vaccinations center, der anbefaler de at når man rejser som backpacker så skal man have vildt mange bla. Japansk hjerne betændelse og Rabies, hvilket koster ca 4000 i alt. Hvis man rejser som turist skal man ikke have nær så mange.

Så vil egentlig bare høre, hvad i andre har fået? Man skal jo også tænke på at lægerne måske anbefaler alt bare for at tjene penge.

Håber på at høre fra jer

Mvh Sofie

Anonym Anonym

Hej:)

Jeg skal også rejse til marts sammen med en veninde. Vi skal til Filippinerne, Vietnam og Thailand og Australien.

Vi får:
    Hepatitis a og b
    Tyfus
    Stivkrampe, japansk hjernebetændelse
    og malaria piller.

Egentlig anbefalede min læge kun hepatitis a, stivkrampe og malaria piller, mens min venindes læge anbefalede de andre. Så jeg undersøgte lidt hvad andre havde fået, og tager dem alle. Egentlig tror jeg ikke man behøver få japansk og tyfus, men jeg vil hellere være sikker end gå rundt og være bange for myg osv. Men det handler jo også om hvad man gerne vil opleve. Hvis du fx skal i junglen er der større chancer for at blive smittet…

Men ring og hør din egen læge ad, de plejer at være søde til at hjælpe:)

Anonym ChristofferK

Hej..

Jeg skal selv til de lande, du nævner, her til Januar og 4 mdr frem.
    Da jeg både har været på statens serums institut og snakket med bla. min mor og fædrene til de andre, jeg skal rejse med (alle er læger), har jeg nu endelig fundet frem til, hvad man som backpacker skal have i de lande.
    Du skal både have en indsprøjtning mod Hepatitis A OG B (den hedder Twinrix) samt indsprøjtning mod stivkrampe. Gul feber er også en god idé, og så skal du selvfølgelig – som du også selv nævner – tahe malaria piller. Svar fortsættes…

Anonym ChristofferK

Personligt har jeg selv vået en vaccine mod japansk hjernebetændelse, men det er kun fordi, at jeg også skal til Kina, men selvom jeg skal til Kina, er risikoen sindsyg minimal, da det er ude for sygdommens sæson. Angående Rabies, er det en smagssag, om man vil have vaccinen eller ej. Fortsættes…

Anonym ChristofferK

Personligt har jeg ikke fået den (da jeg synes den er for dyr), og hvis du skulle være så uheldig at få Rabies (det sker f.eks ved at blive bidt af en abe – what are the odds)

Anonym ChristofferK

findes der en meget sikker og effektiv behandling imod det, som du selv kan få i de respektive lande. Fortsættes (den kan ikke skrive det i én besked – don’t ask me why)

Anonym ChristofferK

Derfor:

Anonym ChristofferK

Lad vær med at tage dem.

Anonym ChristofferK

Håber du kunne bruge det. Mvh Christoffer 🙂

Anonym Anonym

Tusind tak for jeres svar :). Tror jeg undlader Rabies og måske japansk hjerne betændelse. Men tager de andre 🙂

Anonym ChristofferK

Det lyder fornuftigt. Men hvis du beslutter dig for ikke at tage vaccinen mod japansk hjernebetændelse, skal det – som sagt – ikke gå dig på, da du ikke er i farezonen. Du må have en rigtig god tur, det kan jo være, at vi ses 🙂
    Mvh Christoffer

Anonym Anonym

Tak for det og i lige måde :). Ja, det kan jo være at vi ses… Glæder mig til at komme afsted 🙂

Anonym Magnus

Gul feber: findes ikke i Asien
    Hep A: få den
    Hep B: overføres via blod og kropssekreter. Kun aktuel ved ubeskyttet sex og arbejde med blod, dvs. fx. på et hospital.
    Rabies: Hvad er risikoen lige for at blive bidt af en hund… Kun nødvendig hvis du har tæt og daglig kontakt med dyr. Kan godt behandles, hvis du skulle blive bidt og ikke er vaccineret.
    Stivkrampe: Tjek om du ikke allerede har den. Gratis hos praktiserende læge, ofte kombineret med difteri.
    Japansk hjernebetændelse: Alvorlig sygdom men lav risiko for at få den. Kostbar vaccine.

Hvis du vil spare penge på vaccinationerne så få dem fx. i Thailand hvor de koster omkring 1/5 af hvad de gør i DK. Fx. her:

http://www.thaitravelclinic.com/cost.htm

Læs evt. mere om sygdomme og vaccinationer:

http://www.ssi.dk/sw305.asp

God rejse!
    God tur.

Anonym Lise

Jeg skal til Thailand, Kina, Indien og Laos og har fået følgende vacciner:
    Japansk..
    Hep. A + B
    Menegitis
    Tyfus
    Malariapiller..

Jeg vil gerne være 100% dækket ind. Og selvom der ikke er stor risiko for jaansk hjernehindebetændelse så er det altså en sygdom du kan dø af..
    God rejse 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account