Tagget: ,

Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200019 bbp-parent-topic-3531693 bbp-reply-position-16 odd topic-author post-3531723 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">
     Anonym

Det er fint at nogle vælger at blive vaccineret mod sygdomme, der er en ultra lille sandsynlighed for at få. Men døden skal jo have en årsag. Man kunne jo blive ramt af en bil, flyet kunne falde ned… osv
      Man kan også godt få malaria, selv om man tager piller imod.
      Vinderen må helt klart være lægen, der scorer usandsynligt meget for et lille prik.

thomas Madsen

Taberen må helt klart være dig der gambler med livet for 1500 kr

Anonym

Det er en altid en god ide at besøge Statens Seruminstitut. Men derfor og så til at konkludere, at de svar, der kommer ikke er relavante, fordi man måske ikke har læst tropiske sygdomme på uni, er nok lige at skyde hen over målet.

Som turist kan man i høj grad bidrage til, om det er relavant at lade sig vaccinere eller ej. Netop hvis man har mødt andre, der fik sygdommen, eller det var noget problem i de pågældende områder i Asien.

Og japansk hjernehindebetændelse er ikke noget større problem. Om man så vælger at lade sig vaccinere, kan man for min skyld bare gøre.

Forsikringen skal nu nok dække. Der findes faktisk folk, der ikke kan tåle malaria piller. Ligeså vel at der var folk, der valgte ikke at lade sig vaccinere mod svineinfluenza´en. Og de var stadigvæk dækket af arbejdsgiverforsikringen.
          Gul feber er den eneste, der er krav om at man skal have, hvis man skal igennem Amazonas og dele af Afrika. Men det er slet ikke akuelt i Asien.

mvh

jørgen

Anonym

Hvad koster alle de vaccinationer ca. i alt?

Anonym

Istedet for en masse råd fra en flok mennesker, som har rejst i asien, men ikke har en medicinsk baggrund, så tag dog ind på statens serum institut eller lignende sted og få kyndig vejledning.
              Desuden vil jeg også tjekke min forsikring ekstra godt, hvis du fravælger malaria piller eller vaccinationen for japansk hjernebetændelse, det er bestemt ikke sikkert, at de dækker. I så tilfælde gambler du også med en mindre formue for 1500 kr

Claus

Det kan godt betale sig at google markedet. For der er stor forskel på priserne. Nogle steder tager man et gebyr for bare at udføre vaccinationerne, andre steder er der rabat, hvis man vælger Europæisk Rejseforsikring osv.
                Men billigt, det er det ikke.

mvh

Claus

pingo polle

nåh men min pik er helt opsvulmede og underlig så i må hellere sutte den

Anonym

jeg rejste i de lande i foråret jan-mar. Jeg fik heppatitis A og malariapiller. Japansk hjernehindebetændelse er kun i “udbrud på nogle tidspunkter af året” og det var det ikke i den periode. I kan finde oplysninger på ssi.dk

Peter

Hey 🙂

Det er lidt svært at sige, præcis hvilke vaccinationer man skal have – det kommer jo an på rejsen.

Jeg tog ikke selv japansk hjernehindebetændelse eller Malaria, fordi malari pillerne er de samme om du får sygdommen eller ej.

Men har fået hep A + B (twinrix), Tyfus, stivkrampe og vaccination i flydende form mod mavesyge (specielt godt hvis du ofte spiser på gadekøkkener).

Alternativt har jeg brugt den her meget uddybende artikel omkring vaccinationer i Asien – måske kan den hjælpe dig: http://webackpack.dk/hvilke-vaccinationer-skal-man-vaelge/

Safe travels! 🙂

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account