This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Teglmand

Jeg påtænker en rejse i sydøstasien i 2-3 måneder, og har prøvet at læse mig frem til hvordan man vælger den rigtige taske. Mange er inde på størrelsen og tænker lidt at tage en 60 l taske. Men hvilket mærke har i erfaringer med? Jeg er interesseret i en model der hedder ferrino voyage 60, solgt i travelshopone. Men udover deres egne fine anmeldelser, ved jeg ikke om det er et fornuftigt valg til prisen. Hvad er jeres erfaringer?

Hilsen Rikke

Anonym mortenmj

Jeg står også og skal købe rygsæk. Jeg har kigget lidt på eventyrsport og er faldet for Haglöfs OXO 650….nogle der har erfaringer med den eller i det hele taget bare et godt tip til en rygsæk?

Mvh.
    Morten

Anonym Jimmi

Jeg kan sige så meget, at jeg selv har en Haglöfs og det er et kvalitetsmærke som man i hvert fald ikke går galt i byen med.

Anonym Mikaelkbh

Hej,

Jeg har selv en 60L fra Jack Wolfskin som jeg har brugt i mine 8 år som backpacker. Den har jeg været utrolig glad for.

Det er svært at vejlede om rygsække, men sørg for at den har mange stropper til at indstille komforten, hvis man skal gå langt med den på.
    Ellers kan jeg anbefale en rygsæk med mange rum i forskellige størrelser, som er let tilgængelige.
    Ellers er et regnslag en god ide, også til at beskytte rygsækken under transport.

God tur,
    /Mikael

Anonym Teglmand

tak for svarende. Har hørt flere der nævner haglofs oxo, men den er lidt oppe i pris i forholde til den Feerrione voyage jeg havde kigget på. HEr er linket så i kan se hvad der er for en størrelse. Den lyder jo til at have materiale og bærekomfort i top.
    http://www.travelshopone.dk/productDetails.aspx?PO=163&PI=164&from=55

Jeg har godt nok ikke hørt om jack wolfskin før,men det lyder jo som kram hvis du har været glad for den i 8 år.

Rikke

Anonym Jimmi

Der er nogle tilbud på http://www.friluftslageret.dk hvor du kan få en Haflöfs til et par hundrede kroner mere end den du linker til.

Anonym Jimmi

Der ser også ud til at være tilbud på Haglöfs på http://www.eventyrsport.dk

Anonym Anonym

Jeg har lige været i Asien i 3 mdr. Jeg valgte en Tatonka isis 50, hvilket var en super taske, med et rigtig godt bæresystem til pengene, det var helt klart den taske der passede bedst til min krop.

Vil dog sige at du skal vælge 60 el 65 L, da 50 er lidt presset for en pige.

Held og lykke med det.

Anonym Anders

Jeg ville helt klart vælge en trolly med. Altså en kufert med hjul og håndtag. De kan fåes så man også kan tage den på ryggen.,

Jeg har selv rejst i hhv. 3 og 6 måneder med min rygsæk og jeg har været ved at skifte den ud til en trolly mange gange i løbet af den sidste tur, en trolly er SÅ MEGET nemmere og jeg har aldrig været nogen steder hvor en rygsæk vil være nemmere /nødvendig.

Sammen med en trolly selvfølgelig en ordentlig daypack, til ture osv. Her foreslår jeg ca. 40 ltr.
    Jeg ved godt at man ikke er rigtigt backpacker hvis man ikke har rygsæk og blah blah, men der er masser af rejsende som benytter en trolly.

Bare et godt råd, næste gang jeg tager ud i verden bliver det ihvertfald ikke med rygsæk.

Anonym Jens Møller

Hej Teglmand,

Selvom Anders siger du skal tage en trolley med, så vil jeg på det KRAFTIGSTE anbefale dig ikke at gøre det! Jeg rejste med en rygsæk og det var super let!

Hvis du er i tvivl om hvilken du skal vælge, så fandt jeg den her artikel i min google søgning: https://backpackerlife.dk/valg-af-rygsaek/

De bedste rejsehilsner,
    Jens

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account