This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Hav altid lidt nødpenge med i små sedler, f.eks. 120 USD, som du gemmer forskellige steder i rygsæk og på dig selv.

Hvis uheldet er ude, og man er helt alene, så er gode råd dyre. Og man skal ikke forvente nogen økonomisk hjælp fra ambassade.

Men man kan få overført penge fra Western Union. Det kræver dog at man har penge til at kunne betale en tlf til DK. Derfor er nødpenge nødvendige.

Tag også et ekstra plastikbetalingskort med, så det er muligt at fortsætte rejsen alligevel på trods af tyveri/uheld. Eller hvis det ene kort strejker.

mvh
    Claus

Anonym soestroem

tak for de gode råd:-)

Anonym Line

Jeg plejer primært at bruge USD som en ekstra sikkerhed, lige når jeg kommer til landet. Hvis jeg mod al forventning ikke kan hæve penge lige når jeg ankommer, er det meget rart at have lidt på sig til transport og hostel.
    Der udover har jeg forskellige steder oplevet grænseovergange, hvor man KUN kunne betale med USD. Så det er meget fornuftigt lige at have en fornemmelse af det, inden du vurderer hvor mange penge du skal have med.
    Rigtig god tur!

Anonym Anonym

I Honduras og Guatemala er det nemt at hæve de lokale penge i en automat. Det største problem er, at de sedler, man får, er meget store for de lokale. Så man skal hele tiden sørge for at få vekslet til noget mindre, når man kan.

Jeg brugte kun dollars fra lufthavnen i Guatemala city og ind til byen, resten af tiden brugte jeg den lokale møntfod.

Anonym soestroem

Hej jeg rejser fra den 20 feb til mellemamerika med afsæt i cancun, skal være afsted i ca 6 mrd.
    men hvad med valuta skal jeg benytte us dollars eller den lokale møntfod? forventer selfølgelig en blanding men hvor mange US dollars skal man have med som backup ? nogen tips:-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account