This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Maximus7

Lyder spændende med Vancouver. Planen var egentlig ikke at bruge så meget tid der. Det er bare lettest for os at lande der, fordi vi skal besøge familie i Montreal. Meeen jeg kan høre, at vi nok burde bruge nogle i Vancouver:)

Anonym Maximus7

Vi er et par som planlægger i 2011 at rejse ned gennem Nordamerikas vestkyst startende i Vancouver. Vi lander I midten af december og tager hjem igen i miden marts.

Planen i store træk er opleve en masse national parker og de store byer. Selve rejsen kommer nok til at foregå i lejede bil og ellers med bus/tog.

Jeg kan se at vejret ikke er prangende i den periode stort set hele vejen ned gennem kysten. Selv i Vegas ligger temperaturen omkring de 10 grader..

Så lige nu er jeg i tvivl, om vi går glip af meget i naturparkerne, når det er halvkoldt og naturen ikke er blomstrende som den kan være.

Jeg tænker også på, om det generelt er en træls årstid at rejse gennem vestkysten på i forhold til at alt virker mere indbydende i godt vejr.
    Men hvem ved, måske der er massere af gode sider ved vejret i den periode.
    Så derfor kunne det være fedt, at høre fra nogle som evt. selv har rejst i samme område i samme periode, som kan give lidt råd om deres oplevelser.

Anonym Dennis

Hejsa.

Har selv lige været i British Columbia, Canada i februar. Der er meget smukt selvom det hele er dækket af sne. Vi var heldige at have en hel del sol.

Hvis i er til ski, er Whistler (nord for Vancouver) noget af det bedste i hele verden. Vi var også ude i national parker – det skal helt sikkert prøves i en vinterperiode – så skal i se naturen i sit Es. Vancouver er en rigtig fed by – ikke for stor og uoverskuelig, men med en god stemning og atmosfære og MASSER af lave og se i og omkring byen. Vancouvers klima minder om Københavns vinterklima. Der kan være sne og minusgrader, men der kan også være sol og plus 10. Vancouver ANBEFALES 100%.

Vestkysten i USA må du få andre til at kommentere – har ikke været der.

mvh
    Dennis

Anonym Kia Veise

Heeey..

vi har selv kørt turen fra S.F.O til LA i August måned.. tepm lå mellem 20 og 35 grader og det var super fedt og kunne få rigtig flotte natur billeder med blå himmel og det hele..
    kunne ikk forestille mig et bedre tidspunkt at tage derover på end i sommertiden.. plus så skal man ikke pakke så meget tøj i kufferten 😉

Anonym Kia Veise

Heeey..

vi har selv kørt turen fra S.F.O til LA i August måned.. tepm lå mellem 20 og 35 grader og det var super fedt og kunne få rigtig flotte natur billeder med blå himmel og det hele..
    kunne ikk forestille mig et bedre tidspunkt at tage derover på end i sommertiden.. plus så skal man ikke pakke så meget tøj i kufferten 😉

Anonym Anonym

Jaaa det lyder også godt!
    Nu lyder mit spørgsmål så bare på, hvordan det er at tage turen fra december til marts..Altså om vinteren:)

Anonym Mikkel

Lyder fedt, prøv at se på http://www.usatours.dk

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account