This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym suuus

Hej BP (:

Jeg skal ud at rejse til januar 2012, og er godt igang med at planlægge turen. Herved er jeg også stødt på nogle spørgsmål, som jeg håber I vil kunne svare på;

Skal man søge om visum til Kina, hvis blot man har Hong Kong som mellemlanding ? – skal være der i 3 timer.

Har folk været ude for at ens bagage blev væk i lufthavnen og er det en god ide at købe en flightback ?

Er det nødvendig at have egen computer med på rejsen, eller findes der mange netcaféer rundt omkring ?

Anonym Tine

Nej, du behøver ikke søge om visum. Hvis du skulle have haft flere dage der kunne du bare have fået en i lufthavnen (gratis)

Ikke at min bagage er blevet væk i lufthavnen, men at den ikke kom med mit første fly, ja (stod uden bagage i fem dage, ikke sjovt). En flightbag kan være rigtig god, så kan du nemlig undgå at folk kommer i din bagage og du kan genkende din bagage hvis du får den i en syret farve.

Tror at det kommer lidt an på hvor turen går hen. Du kan sagtens rejse uden computer (gjorde i 6 måneder), men det kan være dejligt at have, så du kan lægge dine billeder ned på den (husk altid en backup og flere små hukommelseskort)

Anonym suuus

Tusind tak for dine svar (:

Jeg skal til New Zealand, Australien, fiji, Thailand, Laos og vietnam ?

Anonym DanielJohansen

Du behøver ikke, at ansøge om visum til Hong Kong. Du får gratis udstedet et 90-dages visum når du ankommer.

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål omkring forsvundet bagage. Hvad har en flight bag at gøre med om din bagage forsvinder? Anyway, bliver din taske væk efter du har checket in dækker din forsikring og mange gange vil flyselskabet give dig en kompensation (om end de ikke er forpligtet til det). Bliver den væk før du checker in er du selv ansvarlig for den og så for du ingen dækning af nogen.

Der findes masser af netcaféer alle steder du nævner, men når du skal igennem Australien og New Zealand kan der måske være en idé i at tage en lille netbook e.l. med, hvis du gider slæbe på den. Husk at mange rejseforsikringer ikke har et forfærdeligt stort dækningsbeløb for enkeltgenstande:)

Rigtig god tur!

Anonym suuus

Trine: Vil du selv tage en computer med på din næste rejse, hvis det bliver til Australien ?
    Jeg er nemlig meget i tvivl om det bare vil gå hen og blive en irriterende vægt og fylde på rejsen , selvom min computer er en 10”s notebook, synes jeg stadig den er tung.
    Nej desværre har min back ikke regnslag, så jeg må få skaffet mig en flightbag (:
    Nej skal ikke rejse alene, men sammen med en veninde.

Daniel: Spørgsmålet om bagagen og flightbag var ikke tænkt som ét spørgsmål ..

Anonym Tine

Har kun været i Thailand af de overstående lande….men der var det ingen problem at rejse uden computer (og netcaféer er rigtig billige nordpå), tror at det er det samme i resten af Asien (i hvert fald der hvor jeg har været).

Tror at Australien, NZ og Fiji er ret dyrt når man skal på nettet, så det kan blive dyrt hvis man skal bruge en computer når man skal tømme sine hukommelseskort. Der kunne det nok være en god ide at have en lille computer med. På den anden side så fylder/vejer den også, måske møder du nogen du kan låne lidt af. En computer kan være en rigtig god ting, jeg ønskede til tider at jeg havde en computer (mest når det var så dårligt vejr at man ikke kunne lave noget)…..tager måske en med næste gang….

Køb en flightbag, så du kan låse din taske på busser og i fly….min havde et regnslag med lynlås, så jeg behøvede ikke nogen. Har din det?

Planlægger selv en rejse til Australien til næste år og kender da til Vietnam, Laos (har godt nok ikke været der) og Thailand. Så hvis du har nogle spørgsmål, så må du endelig sige til. Skal du rejse alene?

Anonym Tine

Jeg ved det ikke helt…den første måned skal jeg rejse alene, så der tager jeg nok ikke en med.
    Ved ikke helt med den sidste måned….der skal jeg befinde mig i bushen og har derfor ikke mulighed for at komme på netcafé. På den anden side har jeg venner i Melbourne og Sydney som jeg tager til efter bushen, så ved det faktisk ikke endnu. Tror det faktisk ikke, så vil jeg nok hellere betale for internet, cd’er til billeder eller et par ekstra hukommelseskort.

Jeg er forsikret gennem mit forsikringsselskab. Tyveri går under min indboforsikring og der har jeg fået alt tyveri dækket.

Som Daniel siger så dækker din forsikring hvis din bagage bliver væk. Det er meget forskelligt hvordan forsikringsselskaber dækker. Hos nogle får du 500 kr om dagen andre så må du bruge op til 5500 kr i alt. (500 kr pr dag er ikke meget, i hvert fald ikke den første dag, når man skal have shampoo, deo osv)

ps. hedder altså Tine

Anonym suuus

Undskyld for navnet (: .. Men rigtig mange gange tak for hjælpen

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account