This topic is empty.

• Forfatter
     melihasakic

Hejsa
    Jeg skal fra Malaysia til Thailand, ind i Myanmar, til Laos og tilbage til Malaysia. Er der nogen der har erfaring med visum til Myanmar og Laos. Hvad kan betale sig at gøre?
    Desuden vil jeg spørge: Jeg skal afsted i 3 måneder og skal ende med at bruge den sidste måneds tid på Malaysisk Borneo. Har jeg tid nok, med den rute? Altså; Malaysia, Thailand, Myanmar, Laos, Borneo.
    Hvad bør jeg prioritere?
    På forhånd tak.

Anonym Karin

Hej,

Jeg vil mene, at det kommer til at knibe en smule, men nu er jeg også en af dem, der foretrækker at se et land grundigt fremfor at fare fra det ene til det andet. Det afhænger selvsfølgelig også af, om du har været i f.eks. Thailand før. Hvis ikke, så skal du ikke sætte under en måned af til dette land, med mindre du bare vil til sol og strand.
    Jeg er netop vendt hjem fra en måneds ferie på den malaysiske del af Borneo, og hvis du både skal til Sarawak og Sabah, så er en måned absolut ikke for meget! Jeg vil også lige indskyde, at du bare ikke må gå glip af Sarawak, selvom mange danskere (og mærkeligt nok dem, der ikke har været der!) er af den opfattelse, at der ikke rigtigt er noget at se – de tager grueligt fejl. Det er bare for fedt! Skal du bruge mere info om Borneo, så vil jeg gerne give nogle tip.

Mht. visum til Laos og Burma, ved jeg ikke noget.

Hilsen Karin

Anonym Karin

Hej igen,

Jeg kan se, at du også spørger til, hvordan du bør prioritere. Hvis du vil have en helt anderledes oplevelse, så tag til Borneo, også selvom det ligger lidt mere afsides end de andre lande. Det er en kæmpe naturoplevelse, og så forstyrres du ikke af en masse turister. Thailands strande får du dog ikke på Borneo, så et tip er at kombinere de to. Nordthailand er dog også fedt.

Hilsen Karin

mallejacobsen

Hej!

Umiddelbart synes jeg også at ruten lyder til at blive meget presset, hvis du vil have til lidt fordybelse. Jeg tror, at du får rigtig travlt. Men igen, det kommer selvfølgelig an på hvordan man foretrækker at rejse. Mht. til Visum til Laos vil jeg anbefale, at du får det lavet i Bangkok, hvis du har et mellemstop der. Det er nemt og billigt – du kan enten selv tage på ambassaden eller du kan betale lidt mere og få et rejsebureau til at tage sig af sagen. Skulle jeg vælge noget ud ville jeg nok ligesom Karin anbefale Borneo – har ikke selv været der men det er nok det rejsemål der står højest på ønskesedlen lige nu.

Hilsen Malene

Anonym Ingolf

Jeg var i Laos for to år siden. Dengang fik jeg visum ved grænsen – jeg har hørt, at der er blevet strammet op for nyligt.

Visum til Laos og Cambodia kan under alle omstændigheder fås i Bangkok.

Du kan slet ikke nå alle de lande du skriver på 3 måneder. Mit råd: Flyv til Bangkok og tag herfra først til Laos og Cambodia – kom herfra hurtigt til Kuala Lumpur og flyv til Borneo. Måske med disse tider:

Laos – 14 dage
    Cambodia 7 – dage
    Thailand – 21 dage
    Malaysia – 14 dage
    Resten af tiden på Malaysisk Borneo

Udskift evt. Cambodia og Laos med Myanmar.

Anonym Meliha

Hej Ingolf, Malene og Karin

Jeg vil bare sige mange tak for de gode svar.

Venlig hilsen

Meliha

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account