This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym solskinsglad

Er det korrekt, at jeg ikke skal ansøge om noget som helst, når jeg rejser til USA for at opholde mig i landet i mindre end 90 dage? Intet visum, ingen indrejsetilladelse, intet…? Så længe jeg har en returbillet inden for 90 dage, kan jeg frit rejse ind i landet, korrekt?

Jeg ved godt, at jeg skal udfylde en masse papirer ved grænsen og skrive under på, at jeg ikke er farlig 🙂 Jeg tænker blot på papirer medbragt hjemmefra.

Anonym Jesper Jensen

Visumfri i op til 90 dage

– Visumfriheden forudsætter, at man indrejser med et godkendt luftfartsselskab
    (herunder SAS), og at man har en gyldig returbillet eller en billet videre til et land
    uden for Nordamerika og Karibien.
    – Visumfriheden omfatter kun turistrejser, forretningsrejser og transit.
    – Ved rejser på det offentliges vegne er der visumpligt.

NB: Danskere skal være i besiddelse af et maskinlæsbart pas for visumfri indrejse i USA fra den 26. oktober 2004. Børn skal herefter ligeledes være i besiddelse af eget pas.

Se nærmere herom på den amerikanske ambassades hjemmeside.

Udenlandske statsborgere, herunder personer med dansk flygtningepas eller fremmedpas, opfordres til at søge oplysning ved en ambassade eller et konsulat for det land, de ønsker at besøge.

For evt. visumansøgning og yderligere information kontakt venligst USA’s ambassade/konsulat. Det anbefales samtidig at få bekræftet ovenstående visumregler, der kan ændre sig med kort varsel.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account