This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Den rejsende

Hejsa.
    Jeg har nogle spørgsmål angående visum til USA.
    Sagen er den, at jeg for 9 år siden overskred mit turistvisum med ca. 1 måned.
    Er der nogen der ved, om der er en eller anden form for forældeses frist på dette? Således at det ingen betydning har for mig længere, 9 år efter?!
    Hvis jeg nu er nødt til at søge visum, er der så nogen der har erfaringer med at søge visum efter overskridelse af tidligere visum? Giver de det gerne, eller har jeg ingen chance?
    Og hvad spørger de om ved interviewet?
    Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe, for jeg frygter at være forvist fra USA for evigt :).

Anonym Den rejsende

Jeg har snakket med ambassaden. Og de var ikke specielt hjælpsomme. Det eneste, den sure mand sagde var, at hvis jeg havde udfyldt ESTA formularen, og var blevet godkendt, så havde jeg ingen problemer. Og det er jo ikke nødvendigvis rigtigt. Godkendelsen på ESTA formularen kommer jo så hurtigt tilbage, at de næsten umuligt kan have tjekket noget på ens navn og person nummer!?
    Har kigget lidt i forskellige forums, og der er forskellige syn på sagen. Nogen siger, at når det er så lang tid siden, er det ikke sikkert, at det er blevet ordentligt registreret. Andre siger, at det er nødvendigt at søge visum, og at det bliver svært at få pga overstay, andre igen siger, at det ikke bliver noget problem at få visum.
    Jeg er mega forvirret.
    Er der nogen, der har faktiske erfaringer med at søge turistvisum efter et gammelt overstay, og om de gerne giver visum på den baggrund, eller om jeg bare skal glemme det? For det er jo mange penge at smide efter det, hvis det på forhånd er sikkert, at jeg ikke får visum efter et tidligere overstay.

Anonym Claus

Prøv at ringe til den amerikanske ambasade.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Jeg kan godt se dilemmaet. Altså jeg har ikke prøvet at overstay med så mange dage. Og jeg tænker, at der må da være en eller anden hos de amerikanske myndigheder, der vil kunne svare på det. Du er vel næppe den eneste, der har det problem.

Måske prøve at ringe til ambasaden i London.
    Eller prøv at stille spørgsmålet på lonelyplanet.com/thornthree. Så får du bredt problemet ud til en større forsamling.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Hej igen Claus.
    Nu skriver du, at du ikke har overstayed med så mange dage. Hvor mange dage har du overstayed med? Og kan du komme til USA på Visa Waiver, eller skal du søge visum?
    Som jeg forstår det, så har man et problem og skal søge visum og kan ikke længere bruge Visa Waiver programmet, uanset om man har overstayed 2 dage eller 28 dage. Så længe at det ikke overstiger 180 dage, for så kommer der nogle andre regler i spil.
    Så nu er jeg forvirret igen!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account