Jeg har snakket med ambassaden. Og de var ikke specielt hjælpsomme. Det eneste, den sure mand sagde var, at hvis jeg havde udfyldt ESTA formularen, og var blevet godkendt, så havde jeg ingen problemer. Og det er jo ikke nødvendigvis rigtigt. Godkendelsen på ESTA formularen kommer jo så hurtigt tilbage, at de næsten umuligt kan have tjekket noget på ens navn og person nummer!?
Har kigget lidt i forskellige forums, og der er forskellige syn på sagen. Nogen siger, at når det er så lang tid siden, er det ikke sikkert, at det er blevet ordentligt registreret. Andre siger, at det er nødvendigt at søge visum, og at det bliver svært at få pga overstay, andre igen siger, at det ikke bliver noget problem at få visum.
Jeg er mega forvirret.
Er der nogen, der har faktiske erfaringer med at søge turistvisum efter et gammelt overstay, og om de gerne giver visum på den baggrund, eller om jeg bare skal glemme det? For det er jo mange penge at smide efter det, hvis det på forhånd er sikkert, at jeg ikke får visum efter et tidligere overstay.