This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg har før skrevet herinde, at jeg skal til USA d. 5. april sammen med en kammerat i 4 måneder. Vi har derfor fået at vide, at vi skal ansøge om visum. Vi har lavet ansøgningen og vi har bestilt tid til en samtale på den amerikanske ambassade. Men jeg har et spørgsmål ang. de penge man skal give til ambassaden for at kunne få et visum. Beløbet ligger på 750 kr.. Men hvordan skal man indbetale dette beløb? skal man komme med en check på 750 kr. ved ankomsten til interviewet eller skal man overfører dem via banken?

mvh. Kristian

Anonym mbeltoft

De tog dankort da jeg skulle betale for mit visa på den indieske ambassade så mon ikke de også har den mulighed på den amerikanske?

Ellers tag kontanter med

Anonym BePe

Godt spørgsmål Kristian…
    Jeg overvejer også stærkt at tage derover op til sommerferien, og fik at vide at man desuden skal melde sin ankomst via internettet før man bliver lukket ind i Staterne – men det vil de sikkert uddybe på ambassaden.

Hvis du ikke skulle få svar hér, men alligevel finder ud af det må du meget gerne poste her igen – så ved jeg hvordan og hvorledes inden jeg selv skal besøge ambassaden.

Anonym BePe

Godt spørgsmål Kristian…
    Jeg overvejer også stærkt at tage derover op til sommerferien, og fik at vide at man desuden skal melde sin ankomst via internettet før man bliver lukket ind i Staterne – men det vil de sikkert uddybe på ambassaden.

Hvis du ikke skulle få svar hér, men alligevel finder ud af det må du meget gerne poste her igen – så ved jeg hvordan og hvorledes inden jeg selv skal besøge ambassaden.

Anonym Julle

Jeg mindes også at jeg bare betalte med kort på stedet da jeg fik mit, men det var i sommer 2004, da jeg skulle på University.. ved ikk om det er det samme.. men du skal 100 % også accepteres på nettet, som den første skriver…

Held og lykke… USA er et fedt land :o)

Anonym AK A

Hej folkens

Jeg har fået lavet visum til USA i nov. 2008.
    Det foregik ved, at jeg mødte op på den amerikanske ambassade (tæt ved Østerprot station) til den aftalte/bookede tid. Obs. min ledsager måtte pænt vente uden for ambassaden (i ca. 2 ½ time), da denne ikke var skrevet på sikkerhedsvagtens liste over dagens gæster. Herefter skal du igennem et sikkerhedkontrol, og aflevere mobil tilefon, ur, mv.
    Jeg meddelte min ankomst ved skranke 1.
    I en udtydelig højtaler blev mit navn råbt op. Jeg gav de medbragte udfyldte visumspapirer, mit rødbedefarvede pas, kvittering for indbetaling af 750 kr. (via netbank), nyt pasbillede (som skal have de rette mål – og du må ikke udtrykke nogen former for ansigtsudtryk. Dette er de meget strikse med!!!) og en frankeret kuvert (ca. 80 kr – anbefalet post), hvori de sender passet retur, når visumet er lavet.
    Herefter tjekkede de mine oplysninger, og jeg blev kaldt op til den tredje skranke, hvor jeg blev spurgt om, hvad mit formål med rejse var, mv. Herefter kunne gå igen.
    Efter ca. en uge kom mit pas med posten.
    Håber dette kunne hjælpe dig.
    Mvh AK

Anonym Kristian

Hej AK A. Det er også sådan jeg har gjort. Har du fået nogen bekræftelse på din booking udover den du fik da du bookede inde på nettet?

Anonym Jimmi

Gebyret på de 750kr. må ikke betales med netbank da kvitteringen skal være original. Det skal betales hos Jyske Bank.

Anonym Nana og Anso

Hejsa alle.
    Er der nogen der ved om der er mulighed for at få at vide om man er kvalificeret til visum inden de 750 kr. indbetales?
    Og ydermere, om det er nødvendigt at kunne dokumentere arbejde, bosted osv. ved ansøgning om arbejdstilladelse?

Anonym Iben

Hej.
    Jeg fik mit 6 mdrs. turistvisum fra den danske ambassade i sommers (2009). Visumet er gyldigt i 10 år, 6 måneder af gange.
    Jeg har indtil nu været i USA i 4 måneder og tager hjem om en måned. Jeg vil gerne tilbage hertil. Mit spørgsmål er så, når jeg kommer tilbage og skal igennem skranken i lufthavnen, og de vel og mærke lader mig komme ind i landet – vil de så automatisk give mig et almindeligt 3 mdrs. turistvisum, som de giver alle rejsende, eller vil de automatisk give mig ret til at blive i landet i 6 mdr. igen? Håber der er nogen der har svar på dette! 🙂

Anonym Iben

fra den amerikanske ambassade i Danmark..*

Anonym Michaystrom

Kan man godt få visum til USA i 4 måneder, når det blot er til rejse ? troede det var max 3 måneder ? :)o

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account