This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sat a

Hej backpacker planet 🙂

jeg er en gut på 23 som har taget den beslutning at juni 2011 går turen til canada!

Planen er at starte med at arbejde med Working holiday visum i ca 6 måneder i Vancouver.. derefter køre til whistler området og se om jeg kan få noget arbejde der i 3 måneders tid..

og de sidste 3 måneder skal USA self udforskes (highway 1, en del af route 66 osv, self hvad tiden er til)!..

har overvejet at rejse med Alott travel, nogle der har rejst med dem? Gode, dårlige oplevelser?? da jeg aldrig har rejst på denne måde, er jeg self også lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an sådan helt praktisk, og hvor meget jeg skal planlægge hjemme fra 🙂

tager gerne i mod gode råd!..

Mvh Martin

Anonym Louise

Hej Martin

Jeg har rejst på et work & Holiday visa i Australien med Alott tilbage i 2006/7.
    Selve oplevelse med Alott var nu fin nok. De var hjælpsome og man fik en rigtig god start ved at man er flere danskere som tager afsted sammen og bor sammen de første par dage. Der ud over hjælper (ikke selve Alott, men en samarbejdspartner) de med at komme igang med at få oprettet en konto, arranger et fællesmøde med praktisk info og hvordan man kommer igang med at arbejde. Jeg fandt det rigtig rart da jeg rejse alene og man følte at der altid var nogle man kunne komme i kontant med. Men resten som Alott reklamere med, mht. hjælp med at finde et job via deres jobcenter fandt jeg meget upraktisk. Der er lange ventelister og de kan kun hjælpe i den pågældende by. Det er meget nemmere selv at finde et job – det var det i hvert fald i Australien.

Men jeg kan i hvert fald sagtens anbefale at rejse med Alott hvis man gerne vil have en form for sikkerhedsnet under hele ens rejse og vil starte turen med andre danskere.

Alternativet er jo at gøre det igennem Kilroy eller STA travel. Dem har jeg desværre ingen erfaring med, udover at jeg kun har købt flybilletter igennem dem. På dette punkt er det faktisk ikke altid at de kan macthe priser på nettet, men så er der jo andre fordele ved at købe igennem dem er jo at man billigt og nemt kan ændre sin flybilletter – noget jeg benyttede mig rigtig meget af, da man som backpacker ikke kan planlægge to dage frem før end at det hele er ændret igen 😉

Håber det gav lidt svar 🙂

Anonym Martin

Hej,

Jeg har ikke proevet at rejse med Allot, men har proevet at vaere paa working holiday baade i Australien og Canada (bor pt i Vancouver).

Job er relativt nemt at faa selv, hvis dine engelsk evner er ok og du har en masse gaa paa mod.. Personligt vil jeg anbefale dig at ordne det hele selv, da du vil spare lidt penge der.. Hvis du godt kan lide trygheden ved at faa hjaelp til at faa job og have arrangeret noget paa forhaand, skal du selvfoelgelig vaelge allot..

Hvis du har spoergsmaal ang. working holiday og Canada, er du velkommen til at skrive til mig paa mkn1984@hotmail.com

Du skal vaere opmaerksom paa at Vancouver er en rimelig dyr by at leve i, saa lidt opsparring hjemmefra vil nok vaere paa sin plads.

Martin

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account