This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MadsRubaek

Hej folkens

Jeg er 20 år gammel, og overvejer at rejse til australien i et halvt år, for at arbejde og reje.

Mit spørgsmål går på om man skal tage på en working holiday igennem et bureau, så som alott, jysk-rejsebureau eller Kilroy, eller om man skal klare det på egen hånd?

Er det svært at få ordnet visum, bank-konto, tax file nr, zim-kort og hvad der ellers skal til for at man kan komme igang med at arbejde? Og i så fald, hvordan forslår i at man giber det an? Hvordan gør man?

Er det svært at finde arbejde på egen hånd?

Mvh Mads

Anonym SigneEngdal

Hej Mads. Tjek http://www.visitoz.org, de hjælper gerne unge med et working holiday visum. 🙂

Anonym KristianTh

Hej Mads
    Jeg var selv af sted med kilroy og de stod for at hjælpe med de fly, de første overnatninger samt adgang til en jobdatabase hvor jeg fandt mine første 2 jobs i sydney! Feeed oplevelse – go for it!

De var også behjælpelige med bankkonti, mobiltelefoni mv.

KristianThule

Anonym Koen

Hey Mads
    jeg var ogsaa afsted med en af de der organisationer. Det er fint nok naar man rejser alene. Det hjaelper lidt med at falde til dernede og moede nogle mennesker. Hvis du har mod paa det vil jeg dog anbefale at du klarer det selv. Visum er nemt at ordne via den australske immigration service, og det skal du selv klare selvom du tager med alott. bank konto og taxfile number er til at klare, ligesom medicare, sim kort koeber man bare et eller andet sted, soerg for at spoerge lidt rundt inden du koeber noget lort (som fx global gossip)
    Hvis du vil goere det alene vil jeg dog anbefale at du koeber medlemskab til en af de der backpackerjob ting.
    Job kan man finde paa Gumtree.com.au eller i hostel, ellers virker det at sporge rundt !

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account