This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hvordan er den økonomiske side af Working Holiday i Australien? Er lønnen acceptabel, god eller fremragende? Er det let at finde et arbejde, når man har noget arbejdserfaring inden for turisme? Hvordan er betalingen for frugtplukning?

Det hele munder ud i et enkelt spørgsmål: Kan man regne med at spare op, hvis man opholder sig et år i Australien og arbejder hele tiden?

Anonym Anonym

Det kan man ikke, vil jeg sige. Det er forholdsvist dyrt at leve i Australien – lønnen er okay, men efter kost, logi og forbrug er der ikke meget tilbage.
    Man vil vel også gerne opleve noget, mens man er der jo.

Anonym Joanie

Hej..
    reglerne er lavet om saa du maa nu arbejde 6 maaneder for den samme arbejdsgiver…

Anonym Joanie

Hej.
    Jeg synes altsaa ikke det er saa dyrt igen at leve i Au! Du faar sodavand (2 litters flasker) smidt i nakken for 2 AUD, en pakke poelser koster 3 AUD og tit kan du finde fine kvalitetsboeffer til omkring 5 AUD, saa det er ikke maden der er dyr! Benzinen er fra august 07 til nu steget fra omkring 1.19 AUD til 1.45 AUD, du kan finde backpackerhostels til 20 AUD pr nat, eller faa dit eget vaerelse fra 100 AUD og op pr uge, selvfoelgelig alt efter hvor meget du laegger vaegt paa kvalitet og beliggenhed! Jeg bor pt i Au, og arbejder i en restaurant og jeg har i loebet af de sidste 3-4 maaneder sparet omkring 3500 AUD sammen! Loennen er betydelig ringere end i DK, jeg faar omkring 12 AUD i timen hvilket ikk engang er 60 kr, men hvis du er oekonomisk kan det sagtens lade sig goere at spare penge sammen, og der er stadig raad til baaede pizza og vilde byture…

Anonym !!

Da jeg rejste med working holiday for 2 år siden måtte man kun arbejde et halvt år ud af det års ophold man har visum til. Derudover må man også kun arbejde 3 måneder for den samme arbejdsgiver. Der ved vil jeg mene det kan blive lidt svært at spare op, men selvfølgelig kan du nok godt spare op til nogle ture osv. hvis du tænker dig om. Men det kan være du kan finde en arbejdsgiver som er villig til at omgås regler med lethed.

Du har ikke overvejet au pair? Min veninde boede et halvt år i melbourne og et halvt år lidt syd for Byron bay. Hun sparede op og så alt det hun ville. Det eneste sted hun ikke var, var western aus. Ved at være au pair for du jo dækkert alle omkostninger til kost og logi.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account