This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym khallengren92

Hej!

Jeg skal næste år ud og rejse med en ven i USA.
    Vi har besvær med at finde ud af hvordan man booker steder at bo, i eller omkring Yosemite national park, og om man skal booke en guided tour lang tid inden eller om man bare tropper op og bestiller en guide!?

Alle der har god viden eller efraringer med yosemite national park må meget gerne hjælpe (også grand canyon)

mange hilsner kenneth

Anonym ClausJensen

Hejsa, jeg var i Usa i 2011 fra medio August og en måned frem sammen med en kammerat, en af vores stop var netop Yosemite, det jeg gjorde et par dage inden vi ankom var at gå ind på Nps(National Park Service), det var der jeg fandt ud af alt hvad vi skulle bruge: http://www.nps.gov/yose/index.htm.
    Vi tænkte ikke rigtig på det med en guide, men området er kæmpe, så det er ikke sådan at man køre hen til det og går ind i parken, jeg vil skyde på den i luftlinie er 50 gange 100 km, så der er meget plads at boltre sig på…
    Tjek Kortet og målestok 🙂 http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/upload/parkmap508.gif (Entrance Fee er 20USD pr bil, det gælder i 7 dage)

vi havde købt et lille 2 Pers telt i Wallmart i Oakland inden vi kørte til yosemite ca 10 USD, soveposer var desværre udsolgte, så vi tænkte at det køber i bare når vi ankommer!!!
    Det eneste sted vi umiddelbart kunne finde der solgte soveposer i Yosemite var en Proff forretning hvor den billigste sovepose lå fra 100US og opefter, det var så her vi begik en brøler, vi tænkte: her er mellem 25-30 grader, Hvor koldt kan der blive her om natten? I Yosemite ligger natte temp så ca lige over frysepunktet da området ligger i ca 3500 meters højde, så den med at tage godt med tøj på og så have et lille tæppe hver den går ikke, så vi havde en ekstrem kold nat… men ellers er deres camping områder rigtig hyggelige, med bålplads til hver lille camp og ok Toilet facilliteter. tror vi gav ca 15 USD for en camp.(Vi havde intet Booket inden vi ankom)

Til nat nr 2 kørte vi til et sted hvor vi kunne leje en Lodge (Lille telthytte) der var senge og brændeovn m.m. lidt dyrere men vi var ret trætte.

Vi nåede ikke at Hike, men der er masser stier rundt omkring man kan gå ture af (Note: Det kræver vist Hiking Pass, som kan købes dag til dag)…

Grand Canyon besøgte vi også, vi tog en tur fra hotellet i Las Vegas, det kostede ca 400 DKR pr person, det inkluderede bussen til og fra, et stop ved Hoover Dam, et måltid og indgang til Grand Canyon, det er en heldagstur jeg godt kan anbefale da det ellers godt kan blive lidt bøvlet at komme frem, vejene er utrolig dårlige frem til selve Grand Canyon.
    Vi havde bil men blev på hotellet frarådet selv at køre, om det så var for at sælge flere ture ved jeg ikke, men vi var bagefter ret glade for busturen…

Vi valgte en tur til West Rim, der var en fin udsigt og det er også der den berømte Skywalk er. vi valgte den tur da det var den destination der lå tættest på Las Vegas og de andre ture var ca 6-7 timer længere, vi fik hvertfald lysten styret på denne tur, fortryder vi ikke købte en helikopter tur(Når nu vi var der), men hele turen i sig selv kan klart anbefales…
    http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/index.htm
    Håber du kan bruge lidt af ovenstående, og god tur 🙂

Anonym kenneth hallengren

Hej Claus.

Tusind tak, dine svar er super!!
    Det lyder som om i har haft bil undervejs? Nu forholder det sig sådan at vi begge er 20 år mens vi er i USA og derfor desværre ikke må køre bil. Hvad er dine erfaringer med at komme rundt i USA med tog/bus generelt?

Og ang. Yosemite, lyder det som om at man godt kan planlægge sin yosemite tur og samtidig få et sted at bo blot få dage inden man ankommer?

Lyder som en god ide med Grand Canyon og busturen! Synes jeg har løst at South Rim er den mest populære side? så i den også eller kun west rim?
    Og tak for dine svar og fedt når du skriver pris på de forskellige ting det er meget behjælpeligt!

Tusind tak skal du have, Hilsen Kenneth

Anonym Anonym

Hej kenneth, ja vi havde bil undervejs, eller dvs vi startede 7 dage i New York uden bil og fløj derefter til San Francisco, hvor vi var et par dage inden vi lejede en bil, den havde vi så resten af turen(21 Dage).
    flybilletterne fra New York til San Francisco købte vi online imens vi var i New York, vi havde en Ipad med hvilket gjorde de forskellige køb nemmere da der er WiFi næsten alle steder, Eks: bilen lejede vi i San Francisco aftenen inden vi hentede den, det var super nemt. kan ikke rigtig huske priserne på Fly.

Men nu skal i ikke leje bil og det gør ikke tingene nemmere men dog ikke umulig, vi prøvede også at rejse lidt med tog og endda båd et par gange, det virker lidt ligesom herhjemme med billetautomater, bus rejste vi ikke med, men det vil koste noget af jeres tid at bruge offentlige transportmidler, og sikkert også lidt tålmodighed.

Med det sagt skal det heller ikke skræmme jer, for amerikanerene er utrolig flinke og hjælpsomme, det virkede til tider som om de satte en personlig ære i at gøre ens ophold på US jord så godt som muligt, så vær ikke bange for at spørge jer frem, de vil som regel hellere end gerne hjælpe…

Ang Yosemite Bookede vi INTET før vi stod der hvor vi gerne vil overnatte, vi kørte bare ind i parken og så det vi ville, da det så blev henad aften tog vi det mere eller mindre derfra, det samme med hytten dagen efter, du skal nok lige tjekke på deres hjemmeside hvornår det er højsæson, for der stod at der godt kunne være fuldt booket i hytterne.
    Måske i skulle booke inden i ankommer når i nu ingen bil har, vi kunne hvis der ingen overnatnings muligheder var jo bare køre ud af parken og til nærmeste motel, det kan i jo ikke…

Må lige pointere det at vi havde en Ipad med gjorde alt nemmere, når vi skulle booke, tjekke div ting vi bare måtte se, åbningstider, adresser på ALT vi skulle hen til, gode resturanter m.m… den var virklig god at have med, og faktisk alle steder vi overnattede var der Wifi, nogle steder mod betaling, men det var håndøre 10-15 Dkr pr nat(Note: alle StarBucks har gratis Wifi)

Hjemmesider med rejse info for bus og tog m.m har jeg desværre ingen erfaring med og må være dig et svar skyldig.

South Rim i Grand Canyon er som du skriver den mest populære af dem, men pga den lange rejsetid dertil(Fra Las Vegas), valgte vi West Rim, vi var ikke på turen til South Rim.
    Fordelen ved West Rim er at bussen stopper ved Hoover Dam(Stor Dæmning) Det gør den til South Rim ikke, og at vi først blev samlet op ved hotellet kl 07.30 istedet for kl 03.30, vi var også hjemme igen ved 18.00 tiden om aftenen, istedet for kl 23.00 (Alt ca tider)

Jeg er lidt nysgerrig, hvor lang tid skal i være afsted og hvad vil i gerne se/opleve?

Anonym ClausJensen

Glemte at logge ind, men det er mig der har skrevet ovenstående 🙂

Anonym Kenneth

Tusind tak!
    Vi bygger den op omkring Californien (Start) – nevada (vegas, Grand can) – måske texas og videre til New orleans – så til florida od derfra videre op og slut i New York!

Vi overvejer at købe et unlimited pass i 2 måneder med tog og bus, men ved ikke om det er klogest at booke på forhånd eller man bare skal tage derover og se hvad der sker?

Turen til grand canyon var det med hiking eller mere bare sightseeing?

Anonym Kenneth

Tusind tak!
    Vi bygger den op omkring Californien (Start) – nevada (vegas, Grand can) – måske texas og videre til New orleans – så til florida od derfra videre op og slut i New York!

Vi overvejer at købe et unlimited pass i 2 måneder med tog og bus, men ved ikke om det er klogest at booke på forhånd eller man bare skal tage derover og se hvad der sker?

Turen til grand canyon var det med hiking eller mere bare sightseeing?

Anonym ClausJensen

Hej igen, Det lyder som en rigtig fed tur, i kommer til at nyde rigtig godt af deres flotte landskab så meget som i kommer rundt… Ang jeres Pass til bus og tog så har jeg desværre ingen erfaring med det…

På den tur vi var med til Grand Canyon var der ikke tid til Hiking, hvis man vil Hike til bunden er det vist noget af en tur, tror faktisk heller ikke det var muligt at komme til bunden fra West Rim…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account