This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym momse2005

Hejsa.

Er der nogle der kan hjælpe mig?! Jeg overvejer at rejse til Australien som au pair, nærmere betegnet Brisbane. Jeg vil gerne bo der i en længere periode, for at få et indblik i den australske kultur og befolkning.Mener derfor det vil være oplagt at bo og hjælpe til i en famile, men er der nogle der har erfaring med au pair jobbet, . – kan man klare sig for de lommepenge, men tjener i familien eller skal man have penge med hjemmefra til opholdet. Påtænker ellers at arbejde på en bar eller cafe på fridage. Er dette helt umuligt????

Anonym Anonym

hey. var afsted som aupair i 5 måneder. boede i new york. jeg syntes det var ok penge, men selvfølgelig var det ikke lige alt man havde råd til. men jeg formåede da at spare op af det og købe nogle lidt dyrere ting med hjem. det er helt sikkert rigtigt godt at bo ved familie for så får man husleje, mad og etc betalt, gjorde jeg ihvert fald. det er muligt at arbejde på bar/café som du skriver, men det kommer helt an på hvor meget og hvor længe børnene skal passes.
    håber mit svar hjalp og go tur
    mvh linette

Anonym Anonym

1000 tak for dit svar, det er en stor hjælp at høre andres erfaringer. Jeg har nemlig gået og spekuleret lidt over, om jeg bør skal vente med at tage afsted, til jeg har sparet lidt op, men jeg vil så gerne afsted i september, afslutter min uddannelse i Juni og så trænger jeg vist til lidt frihed, og til at få stillet rejselysten. Så mon ikke jeg vælger at give det et forsøg….

Anonym Camilla Fredskilde

Hejsa.. Jeg har været afsted som au-pair i 1,5 i Florida…
    Jeg var ved 2 familier og det var meget forskelligt hvad jeg fik i løn og jeg hvor meget fri man har… Jeg fik dobbelt så meget i løn det andet sted og mere fri… Jeg havde penge med derover især fordi man ikke altid har penge hvis man f.eks. skal i forlystelsesparker eller andet… Prøv at gå ind på http://www.greataupair.com det er en riftif god side hvor jeg fandt mit… Find oz ud af om der evt. er andre au-pairs i området det var jeg glad for at der var da jeg kom…

Jeg skal selv til Brisbane om et halvt års tid på et Working Holiday Visa, så hvis du vil kan vi kan holde kontakten:)

Hilsen Camilla Fredskilde

camilla_fredskilde@yahoo.com

Anonym Jane

Hejsa Camilla.

Jeg har sendt dige en mail….

Anonym RikkeBisgaard

Hej
    Jeg har selv været au pair i Brisbane. Det er et super dejligt sted så bar gør det! Jeg klarede mig for de penge jeg tjente, men havde også penge på kontoen hjemmefra, hvis nu der skulle ske et eller andet. Den første familie jeg var hos betalte mig 100ausD, senere 50ausD og tilsidst intet. Men det er en længere historie (var lidt uheldig med dem)! Den næste familie jeg fandt var fantastiske, betalte mig 100 i ugen + ekstra penge for at styge.
    Håber du kan bruge mit svar,mange hilsener Rikke

Anonym RikkeBisgaard

Hej
    Jeg har selv været au pair i Brisbane. Det er et super dejligt sted så bar gør det! Jeg klarede mig for de penge jeg tjente, men havde også penge på kontoen hjemmefra, hvis nu der skulle ske et eller andet. Den første familie jeg var hos betalte mig 100ausD, senere 50ausD og tilsidst intet. Men det er en længere historie (var lidt uheldig med dem)! Den næste familie jeg fandt var fantastiske, betalte mig 100 i ugen + ekstra penge for at styge.
    Håber du kan bruge mit svar,mange hilsener Rikke

Anonym momse2005

Hejsa Rikke,

Ja det lyder jo super. Jeg har kontakt til en familie, der vil betale 325, så det er jo en pæn slat, dog skal jeg arbejde meget, men man bliver vel ikke beskattet af det eller????
    Har dog ikke gjort op med mig selv, hvor meget jeg vil arbejde, hvor meget arbejdede du ugentlig?
    Rejste du rundt dernede under dit ophold?
    Hejsa fra Jane

Anonym momse2005

Hov for resten Rikke, hvilken organisation etablerede du kontakt igennem?

Anonym Rikke

Hej Jane
    Troede jeg havde svaret en gang, men ku se det ikk var kommet på, så nu prøver jeg igen!
    Det lyder som en god løn, pas nu på ikke at blive udnyttet selvom de betaler dig godt! Prøv at spørg familien om de gør det sort eller hvad de plejer. De fleste betaler ikke skat, meget foregår “under bordet” i Australien og især løn til au pairs og nannys. Jeg tror ca jeg arbejdede 30 timer i ugen hos den sidste fam. +/- alt efter familiens program. Efter mine 6 måneder som au pair rejste jeg i 6 måneder. Min kæreste kom ned til mig og sammen rejste og arbejdede vi rundt omkring i Australien. Det vil jeg helt klart også anbefale du gør, det er langt at tage og så ikke se mere end Brisbane (selvom der er dejligt)!
    Jeg rejste ikke med en organisation, men fandt den første fam. på aupairenes site og den næste fandt jeg på greataupair. Hvor har du fundet din familie?
    Mange hilsener Rikke

Anonym Jane

Ja selvfølgelig, du kan skrive til mig på: momse2005@hotmail.com.

Anonym Jane

Hej Rikke.

Ja jeg er klar over, at man skal være lidt forsigtig med valg af familie, men jeg tror jeg har en fordel i, at jeg er lidt ældre end normalt, og er uddannet pædagog inden for ganske kort tid. Den familie jeg omtalte var bare en af de forbindelser, jeg har dernede. Der er flere familier som jeg skriver med i øjeblikket, og jeg må sige, at det centrale for mig er, at det er en familie, hvor kemien og ikke pengene matcher. Jeg har etableret kontakt gennem greataupair og aupair world. Aupairenes site kender jeg ikke lige, men måske jeg skulle forsøge at finde den også.
    Jeg vil også rigtig rigtig gerne rejse lidt rundt dernede og opleve landet, det kunne være helt fantastisk med den mulighed. Jeg kan bare ikke helt finde ud af hvad budgettet kan holde til, men jeg håber, der dukker nogle gode muligheder op?…
    Hvor meget brugte I, udover det I tjente, de forskellige steder, hvor I arbejdede? Bare ca. tal?

Anonym RikkeBisgaard

Hej igen
    Jeg er helt enig i at det skal være kemien fremfor pengene der er rigtig! Ellers bliver det ikke sjovt i længden!
    På aupairenes site er der vist ikke nogen familier fra Australien der søger lige nu, men pas på hvis der er en familie fra Brisbane der søger. Det kunne være min første værtsfamilie og dem vil jeg bestemt ikke anbefale til nogen! Det er en god ide at prøve at lære de forskellige familier at kende godt inden du siger ja til noget. Det kan være en lang process, jeg er selv igang med at finde en værtsfamilie igen. Jeg startede med at lede i nov. og har været mange familier igennem. Men denne gang skal alt også være rigtigt fra starten af!
    Altså mens jeg arbejdede som au pair brugte jeg kun det jeg tjente. Men da vi begyndte at rejse brugte vi hver vores opsparing. Jeg havde 20000 på kontoen og havde ikk særlig meget med hjem. Men jeg overshoppede også : )
    Du kan godt klare dig med mindre alt efter hvordan du vil leve. Man kan jo også arbejde som frivillig og bo/spise gratis hen ad vejen og det sparer man i hvert fald en del penge på. Og ofte er de steder også rimeligt øde så der ingen mulighed er for at bruge penge (hvilket var en stor fordel for mig)!

Anonym Jane

Hi, kender udemærket til pengeproblematikken, det er utrolig hvor hurtigt pengene kan få ben at gå på ;-).

Den familie du har været ved lyder sørme ikke alt for heldig. Hvad gik der galt og hvad tænker du man skal være opmærksom på i sin jagt, ud over klare retningslinjer selvfølgelig?
    Har familien som jeg skal holde mig fra nogle særlige kendetegn ;-)???

Hvor vil du gerne hen som au pair, bliver det Brisbane igen eller?

Anonym Rikke

har lige skrevet et langt svar til dig og så forsvinder det hele!
    Kan jeg skrive til din mail i stedet, syntes ikke det her fungere optilmalt! det ikk første gang alt bliver væk for mig herinde!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account