This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Petssa

Hej Alle.
    En ven og jeg går med planer om, at rejse til AU og NZ til januar-februar 07. det er dog en ret stor mundfuld, at skulle overskue det hele, når ingen af os har været der før.
    Vi vil rejse som backpackers og arbejde lidt dernede. vi har endnu ikke bestemt os for, hvor længe vi vil være der (det kommer blandt andet lidt an på, hvor længe pengene rækker…).
    Vi vil bruge længst tid i AU og nok ikke mere end 3-5 uger i NZ.
    Hvor mange penge, vil vi ca skulle bruge på 5 måneder??
    Vi har aftalt at løbe bil i AU, men vi er bange for, at blive hustlet af en slem brugtvognsforhandler, hvordna undgåes det??
    Indtil videre har vi bestilt materiale via http://www.myplanet.dk er det ok, eller findes der noget bedre?? (deres forslag til overnatning, er ret dyre..)

mvh Petssa

Fighter_88

God tur, i fortryder det helt sikkert IKKE 🙂
    I skal regne med 15000 kr pr måned pr person. for det beløb er der seng (hostel) mad og ture, samt transport burde være med.
    hvis i melder jeg ind på Alott.dk på deres program mener jeg at de vil hjælpe jer med bilkøbet, samt give gode råd.
    mangler i bøger eller andet??? jeg ville tjekke lonelyplanet deres bøger er gode.
    Håber i kan bruge det til noget 🙂

Anonym Anonym

Det er supernemt at rejse rundt i begge lande. Lad være med at booke for meget hjemmefra. Måske bare de to første nætter når I ankommer til landet. Det er nemt at finde noget dernede og I binder jer ikke til noget. En overnatning på et hostel koster omkring 90 – 125 kr. Jeg vil nok anbefale jer at bruge 5 – 6 uger på NZ, det er et super fedt land og der er meget at lave. Hvis I vil arbejde undervejs, husk working holiday visum. Og husk at beregne 14 dages tid i enden til at få solgt jeres bil. Kan tage lidt tid. Og lidt surt at stå tilbage med en bil I ikke har fået solgt inden I rejser hjem.

Mvh.

Marlene

Anonym Jannie

hej med jer..
    Jeg sidder selv i australien og har nu brugt 5 mdr. paa samme tur som jer, men vil KLART anbefale jer at bruge mere tid i New zealand end 3 uger. Jeg brugte 3 maaneder og vender kun tilbage til DK for at tjene flere penge saa jeg kan vende tilbage. New zealands sydoe er helt fantastisk… der skal vaere tid til fler dages hiking ture i bjergene m.m. og det er der ikke hvis i kun er der 3 uger.
    I Australien har jeg kun vaeret paa oestkysten. Ville nok anbefale jer at tage over til vestkysten hvis i soeger andet end fest og ballade for det er vest kysten kun…
    Vil gerne hjaelpe med lidt planlaegning hvis det er.. sidder jo i det..
    Jannie

Anonym drafter

Hejsa

En tur til Australien og NZ er den fedeste oplevelse ever. Var selv afsted for et års tid siden, hvilket jeg hellere end gerne ville gøre en gang til.
    Rejste sammen med en 2 andre gutter, og vi sov bare på en madras bag i bilen, hvilket vi sparede masser af penge på. Husk hvad der er sparet at tjent til andre oplevelser.

Anonym Anonym

For at finde billige hostels kan I søge på hostelworld eller VIP Backpacker.VIP har også gode besparelser på hostels.
    MyPlanet er utrolig dyre.. I kan også søge på Kilroy Travels
    Hvis I kun er 3 uger på NZ bliver I snydt. I ser ikke halvdelen af hvad der er at se og det vil være en skam. LonelyPlanet har en guidebog hvor både Oz og NZ er i (Australia and New Zealand on a shoestring) hvilket klart kan anbefales.
    Jeg rejser selv til November og regner ikke med at bruge mere end 10.000 pr mdr.

God Tur 🙂

Anonym Malene

Hej.
    I kunne eventuelt bestille rejsen igennem jysk rejsebureau – det billigt!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account