This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Beckie

Hej… Vi er to piger, som skal til australien i 9 måneder, vi har tænkt os at købe en bil, men vi ville gerne vide, om det er farligt, at køre i sin egen bil fra adelaide – Uluru – Alice Spring – Cairns, når man ikke har noget som helst forstand på biler?

Hvis man fx risikerer at der går dage, før nogen tilfældigt kommer forbi – der er jo intet mobilnet!

Anonym Anonym

Hvis bilen er god og hvis der er benzin på kan man godt. Men da jeg og en veninde var afsted vi gjorde det ikke, vi blev frarådet det af nogle Aussier, noget familie som bor dernede. Den væreste del ville nok være fra Alice til Cairns der er ikke specielt meget at se på og det kommer til at tage lang tid. Men kig på bilen når i kommer frem og forhør jer, bare ikke hos dem der sælger jer bilen de kan godt være lidt for optimistiske. I kan jo køre op af kysten og ned igen og hele vejen om til Adelaide og dernæst køre ind til Uluru. Bare et forslag. Ha en god tur.

Anonym Anonym

Hej… Jeg har lige koert med to andre biler fra Cairns til Alice Springs. Og du kan sagtens koerer in the outback. Du skal bare vaere opmaerksom paa hvor meget benzin du har paa tanken og hvor den naeste tankstation er. Hvis I er en smule nervoese, saa lav nogle nogle opslag om at I gerne vil lave en roadtrip med andre biler der skal samme vej.

Anonym Tina

Hej.

Outbacken er absolut et must, og jeg tog turen med en engelsk pige i en lejet campervan! Hvis man som hovedregl tanker bilen helt op ved de forskellige ‘restepladser/roadhouses’ er der ingen problemer, og de er tydeligt markeret på kort og i Lonely P. Og vi parkede bare på parkeringspladser og sov der for natten. Mht. dækning, så er der forskel på hvilket mobilselskab man køber taletid hos. Jeg benyttede Vodafone, og var ikke altid lige heldig, men havde da dækning ved Ade, Uluru, AS (de større byer). Og der kommer altså jævnligt biler/lastbiler forbi, så hvis I holder jer til ‘hovedmotorvejen’, får I ingen problem. Brug dog sund fornuft, hvis en aboriginal ‘har slået kølerhjelmen op’, uden at det skal lyde forkert, men det er altså den fattige del af befolkningen…
    God tur.

Anonym Anonym

Jeg har også taget turen i outbacken med en veninde fra NZ. Vi mente også at vi sagtens kunne gøre det. Vores van var i god stand og vi var på vej til Uluru. Vi bestemte os for at sove på et gudsforladt sted hvilket man skal passe på med! Midt om natten hørte vi stemmer uden for og pludselig blev forruden smadret. Vi blev truet med knive og måtte aflevere alle vores værdier: telefoner, videokamera, digitalkamera, penge osv. Plus vi skulle betale for reperation af bilen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account