This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tanja87

Hej alle sammen.

I forbindelse med en rejse på 6mdr. planlægger jeg et stop på en uge på Fiji (Nardi) i starten af november 06.
    Jeg ville gerne vide om der er nogle andre, der har erfaring med dette sted, da det er første gang jeg rejser dertil. Er der nogen der ved om der er campingmuligheder omkring stranden?

Mvh. Tanja

Anonym Katrine

Hej Tanja.

Jeg er lige kommet hjem efter 6 mdr. i stillehavet, og har bla. været 5 uger på Fiji, som en ferie efter et arbejdsophold på Tonga øerne.
    Hvis du er til paradis øer, palmetrær, hvide sandstrande, fede dykker/snorkel oplevelser, fest farver og lækre halvnøgne sorte mandfolk, masser af backpackere mm… så glæd dig!

De fleste backpackere tar direkte fra nadi og ud på øerne (du har en million valgmuligheder, og kan købe forskellige pakker med Island hopping til Yasawa øerne eller andet) Du kan bestille allerede i lufthavnen og ta direkte afsted. Kender ikke reglerne for camping på stranden, men på øerne kan du som regel vælge at bo i telt istedet for dorm, og til billigere penge.
    I Nadi (udtales Nandi) ligger der et super billigt hostel “down town backpackers” lige midt i byen til 10 dollars for dorm, med morgenmad. Det er ikke skønheden der præger stedet, men de er søde og det er helt centralt. Herfra kan du booke og planlægge camping eller andet. Nadi er ikke nogen fed by, den er præget af turisme og alle forsøger at sælge dig noget. men den er dog hver at opleve med de mange farverige fiji-indere, og byens store hindu tempel. Og så er det et godt sted at købe smykker, tøj og den slags.

På øerne er det hele enten fest, farver, danseshows eller sol, strand og afslapning. Lidt af et “backpacker helvede” på den gode måde hvis man er til den slags.
    Men hvis det er kulturen og det lokale liv du er interresseret i at opleve, vil jeg anbefale at du rejser lidt rundt på hovedøen, Hvor der er knap så mange turister. Nede på koralkysten kan du kampere på de fleste resorter langs stranden, eller bo på dorm forholdsvis billigt. Hovedstaden Suva er osse værd at besøge i denne forbindelse. Den er i modsætning til nadi, ikke til for turister. Her kan du opleve det lokale liv i en storby, med markeder osv.

Hvis du er til aktiv ferie, vil jeg foreslå Robinson Crusoe Island som ligger 15 min. sejlads fra fastlandet. Det er ikke vildt billigt, men man får rigtig meget for pengene. Der er gang i den hele tiden, gratis snorkel og fisketure, krabbe fangst og smykkelavning, kajakker og bananbåde, kurvefletning,hængekøjer, swimminpool og fire-dancing, bål på stranden og disco om aftenen, lækker buffet 3 gange dagligt osv… Det eneste der efter min mening manglede var kultur. De eneste fijianere du møder på øeen er personalet, som så tilgengæld er en flok sjove, skønne og meget festlige fyre.

Det blev vist en ordentlig smøre, så jeg stopper her. Skriv endelig hvis du har andre spørgsmål
    kat_hojen@hotmail.com
    MVH. Kat

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account