This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Ligeså vel som der er forskel på Norge, Tyskland og Italien, er der også forskel på Guatemala, Honduras eller Mexico.

Det er fedt at rejse rundt i tid og evighed, men man skal vel på et eller andet tidspunkt tilbage til DK. Uanset om det er 3 mdr, et halvt år eller 14 dage.

Du skal være klar over, at der intet er at spare ved at købe en enkeltbillet til Latinamerika. Oftest er det meget dyrere at købe en billet tilbage til DK fra Latinamerika.

Men rejser du over land med bus, er det meget sjældent, at grænsepolitiet vil se returbillet. Modsat hvis du vælger at flyve, kan du risikere, at myndighederne vil se en billet.
    Og har du så ingen returbillet, så må du betale i dyre domme for en billet mod at blive lukket ind i landet.

Mit råd er derfor: Køb en billet med åben returdato. Det giver dig ro til turen, og du behøver ikke at spekulere i at have penge til billetten hjem, for den er betalt. For slet ikke at glemme overbookede fly.

Mvh

Claus

Anonym Djulie

Jeg skal rejse rundt i Mellemamerika, starter i Guatemala. Jeg har kun en enkeltbillet, er der nogen der ved om det bliver et problem? Jeg skal mellemlande i NY og Houston.
    Skal man virkelig have en tur-retur, og er der forskel på landene?

Anonym ACecilie

Hej…
    Jeg tager selv til Guatemala til jan. jeg har købt en retur billet hvor jeg kan ændre dato og destination… jeg skal rejse rundt i et halvt år så jeg synes det er smart at kunne ændre den til panama hvis det er der jeg ender 🙂
    mvh cecilie

Anonym ACecilie

Jeg bruger jyske rejsebureau Jeg har givet 6.500 for min billet og så koster det så 750 at ændre den mener jeg 🙂
    hvornår skal du afsted?
    mvh cecilie

Anonym Julie

Hej Cecilie

Hvilket selskab har du købt den billet igennem og for hvor meget? Jeg har fundet ud af, at så længe man har en godkendt ESTA, gør det ikke noget man ikke har nogen returbillet. Men hvis det er billigere at købe hjemmefra vil jeg da gøre det.. ?

Anonym ACecilie

Ja tur/retur 🙂
    Ja helt alene, jeg starter med en måned på sprogskole og en måned med frivilligt arbejde i guatemala og så rejser jeg videre ned mod panama igennem alle landene undtagen Belize for der har jeg været 🙂
    hvilken organisation har du kontakt med?

Anonym Julie

Jeg kontaktede bare sprogskolen Proyecto Lingüistico Quetzalteco de Español, som min ven talte godt om. Den ligger i Xela.
    Og de arrangerer så kontakten til familien og børnehjemmet.

Fedt, jeg rejser også alene. Hvor gammel er du? Og kan du anbefale Belize?

Anonym ACecilie

Jeg bliver 21 i morgen 🙂
    Ja helt klart jeg rejste i 2 måneder rundt i mexico og en uge i guatemala og en uge i belize… Belize var fantastisk er helt anderledes end mexico og guatemala.. hvilke lande har du tænkt dig at rejse i ?
    Okay hvad giver du for det?

Anonym Julie

6500 for t/r? Jeg gav 3770 for een vej. Jeg tager afsted her den 5/9, og skal ligesom dig være afsted et halvt års tid, regner jeg med. Tager du alene afsted? Skal du være på et projekt eller? Jeg skal opfriske mit spansk på en skole, bo hos en familie og være volontør på et børnehjem.

Anonym Julie

6500 for t/r? Jeg gav 3770 for een vej. Jeg tager afsted her den 5/9, og skal ligesom dig være afsted et halvt års tid, regner jeg med. Tager du alene afsted? Skal du være på et projekt eller? Jeg skal opfriske mit spansk på en skole, bo hos en familie og være volontør på et børnehjem.

Anonym Julie

Nå sjovt, jeg er også 21.

Jeg har tænkt mig at se så mange lande som muligt. Det kommer an på hvad jeg hører fra folk dernede osv.

Jeg skal give 1000 kr om ugen for eneundervisning 5 timer om dagen og at bo hos familien, hvor jeg får tre måltider om dagen hele ugen.

Nu kan jeg bare snart ikke vente længere. Fandt du nogen at rejse videre med, da du var afsted sidst?

Anonym ACecilie

okay det lyder da rimelig billigt 🙂

Jeg var på sådan en grupperejse og så de to sidste uger rejste jeg rundt med en veninde… så det er første gang jeg er helt på egen hånd :p

hvornår er det du regner med at tage hjem?

Anonym Julie

Om et halvt års tid. Eftersom jeg har 30k at gøre godt med, tror jeg det er ca. der de rækker til, baseret på andres erfaringer.

Men god tur til dig! 🙂

Anonym Julie

Hej Julie 🙂
    Ja, jeg startede paa skolen i mandags. Vi skal paa en ekskursion i dag til Georginas (de varme kilder). Hvad er Lago de Atitlan?
    Jeg har skrevet mig op til 4 uger og saa har jeg taenkt mig at arbejde paa et boernehjem derefter, naar jeg har faaet styr paa det spanske. Men jeg maa indroemme at jeg keder mig en lille smule, naar jeg ikke studerer.
    Hvor I Guatemala rejste I videre til? Og saa du mere af Mellemamerika?
    Mvh Julie

Anonym juliedk

Hej Julie,
    Proyecto Lingüistico Quetzalteco de Español i Xela, det må også være dér jeg har gået og boet hos en familie i 2 uger (søsteren til Flory/bestyreren boede jeg hos!). Men for meget regn og lysten til at se mere gjorde at jeg tog videre og så resten af Guatemala.
    Skolens udflugter var desværre ikke så gode, men vi samledes et par stykker og tog så lidt rundt i stedet. Undervisningen er dog rigtig god, én af de bedste jeg har haft! Go see Lago de Atitlan, Beautiful!
    Rigtig god fornøjelse:)
    Mvh Julie

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account