This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym H_Lambert

Hej

Mig og en ven skal til Australien og New Zealand til novemner og være der i syv måneder.

Hvad skal man bruge af fodtøj?

Vandrestøvler, løbesko, sandaler…?

Hans Lambert Pedersen

Anonym H_Lambert

Vi skal være på New Zealand i ca. 2 måneder. HEr skal vi jo selvfølgelig ud på nogle ture.

Spørgsmålet er om det er bedre at investere i nogle gode vandre sko, som ikke er så varme, og som også kan bruges i Australien.

Det er vel omkring 20-30 grader i australien. Her er det vel for varmt med vandrestøvle? Eller hvad?

Har fundet nogle Salomon Pro Trek 6 på tilbud til 500, men selvfølgelig dumt at købe dem hvis jeg kun bruger dem en uge, og de resten af tiden bare er til besvær.

Spørgsmålet er: Vandresko/gode løbesko eller Vandrestøvler.

Sandalerne køber jeg uanset.

Hans Lambert Pedersen

Anonym Jesper Jensen

Der er lidt en smagssag – tidligere rejste jeg altid med vandrestøvler, det gør jeg aldrig længere.

Et par gode vandresko kan være ganske flotte og bruges til daglig brug også. De er lettere og fylder mindre, meeen de støtter naturligvis ikke som vandrestøvler..

Sandaler er uundværlige – Jeg har altid et par gode trekkingsandaler, som jeg bruger ALLE steder på nær steder med kryb (I junglen o.lign). Mange har bare klip klapper eller et par gode sandaler uden støtte.

Under alle omstændigheder kan i købe alt det i ønsler Downunder, så lad være med at tænke for meget over det i første omgang og pak så let som muligt.

Husk dog på at vandrestøvler/sko skal gås til og skal købes i god tid inden i skal ud på længere vandreture.

Anonym nb

Hej
    Hvad i skal tage med af fodtøj, er jo lidt afhængig af hvad i skal på jeres tur, skal i ud på en masse vandreture, er det jo rigtig godt med et par ordenlige vandrestøvler, som jo også er vandtætte, og sandaler kan man næsten heller ikke undvære. Men når i nu skal afsted så lang tid, ville jeg tage enten alle tre par med, eller evt købe et par sandaler eller billige gummisko undervejs hvis i ikke gider slæbe på dem hele vejen. Men invester i et par gode vandrestøvler, de er altid gode at have med uanset hvormeget i skal ud og vandre.

Anonym Anonym

jeg har været 5 uger i new zealand og der var det altså ikke behov for vandrestøvler. Jeg havde vandresko/ gode løbesko og det var helt fint.

Anonym Anonym

Hej.
    Af erfaring vil mene, at vandresko, løbesko elign samt sandaler er en fin kombination. Man kan hurtigt komme til at gå en del der nede, og på grund af krybdyr mm er det en rigtig god ide altid at have et par gode sko i nærheden.

Hilsen Helle

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account