This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym myoure

hej
    det har indtil videre ikke været muligt for mig at finde en rejsepartner, og jeg er snart ved at være så langt henne i forløbet at jeg ikke tør vente mere. men jeg er meget usikker på at tage afsted som alene pige, for rejse det skal jeg altså! er der nogen der har været i samme situation, eller har prøvet noget lignenede? for jeg bliver ved med at blive stresset over at jeg ikke kan finde nogen, og flybilletterne hele tiden bliver dyrere osv. osv. jeg trænger til en kyndigs vejledning!
    mange tak Kamilla

Anonym Gæst

Hej 🙂 Jeg har selv været i “lidt” samme situation.. Jeg fandt en rejsepartner på nettet, og vi rejste rundt i 2 mdr.. Men det gik bare helt galt, fordi vi ikke kende hinanden rigtigt inden turen.. 24 timer sammer om dagen er lang tid med en “fremmede!..! Jeg var meget i tvivl om at fortsatte rejsen, da jeg også var usikker på at rejse alene.. MEN REJSE VILLE JEG! – Så jeg besluttede at give det en chance (i Australien).. Hvad land vil du til..!? Nå, men Australien er super let at rejse alene i og man mødes HELE tiden mennesker.. Så jeg rejste tit rundt med andre, og når vi ikke ville/skulle den samme vej, så kunne man altid føles med en ny..! – Synes faktisk det var “lettere” og fik mere ud af at rejse alene, da man ikke går og er “ego” dansker hele tiden..! Håber det kan hjælpe lidt.. Den store verden er slet ikke så slem 😉

Den Rejselystne

Hey!

Jeg har nu prøvet det samme og det kan man læse lidt om i min artikel: Udfordringen!

MVH. Den Rejselystne

Anonym solskinsglad

Jeg har rejst alene, og jeg er pige.

Kina: Jeg havde både gode og dårlige oplevelser, dog langt flest gode. Blandt andet vil jeg nævne en uge i Beijing, hvor jeg var vildt heldig med sovesalen på mit hostel. Vi endte med at være 6 personer, der havde en fantastisk uge, hvor vi besteg muren, gik i den forbudte by og festede natten lang.
    Jeg har dog også stået ganske alene, uden at ane hvor jeg var, en tidlig lørdag morgen i Beijing, da der pludselig kommer en ældre kineser hen til mig. Jeg tror, han vil hjælpe mig med at læse det kort, jeg forsøger at tyde, men da jeg vender mig mod ham, laver han “båt-båt” på mine bryster, hvorefter jeg stikker ham en lussing og løber min vej.

Indien: Jeg rejste i Nordindien, og da jeg ankom til Jaipur, fik en gut med en rickshaw mig overtalt til at leje ham, mens jeg var i byen. Jeg lejede ham og hans rickshaw for 100 rupees om dagen, og så havde jeg ellers privat turguide. Vi havde de mest forrygende 5 dage, og det endte med at han friede til mig (jeg takkede dog pænt nej).

Mellemamerika: Det er faktisk ret sjovt at rejse i en gruppe uden at rejse i en gruppe… Når man bevæger sig fra et sted til et andet, møder man de samme personer igen og igen. Jeg mødte en gruppe israelere i Antigua. En uge senere mødte jeg samme gruppe i Cobán, og det viste sig at vi skulle samme sted hen. Vi endte med at rejse “sammen” i 14 dage uden at planlægge det. Alle fortæller samme historie, hele tiden hører man “hey, you’re that guy from Honduras, right?”

Jeg håber mine små anekdoter kan give dig blod på tanden – bare kom af sted. Hvis du rejser ud med et åbent sind, vil du møde masser af mennesker.

Anonym Peter Vejrum Terp

Her på Backpacker Planet har vi en sektion hvor man kan søge rejsekammerater, det kan være en god måde at finde en person at rejse med. Dog vil jeg selv anbefale at man mødes en del gange inden man tager afsted sammen, så man ved om det kan fungere.

På min første store rejse, rejste jeg også med 2 som jeg ikke kendte specielt godt, og som jeg havde fundet i avisen (Nå ja det var før Internettet 🙂 blev udbredt). Vi mødtes en del gange inden vi skulle afsted sammen, hvilket afhjalp en del af de problemer der kunne opstå.

Søg en rejsekammerat

MVh
    Peter

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account