This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym misslea

Jeg har planlagt at rejse til Australien med et Working Holiday visum til jul i år. Problemet er, at jeg ikk vil have mulighed for at spare mere en 15.000 kr. op til lommepenge før afrejsen, og jeg havde derfor forestillet mig, at jeg vil kunne arbejde dernede, så jeg ka få det hele til at løbe mere eller mindre rundt dernede! Jeg har flere australske venner, som jeg ka bo hos i mindre perioder, hvilket jo selvfølgelig ka være en fordel for mig… Men kunne bare være rart at høre fra andre med erfaring i Australien, om det er muligt at få det til at løbe rundt pengemæssigt, når man arbejder fuldtid dernede, og hvilke type jobs, der er værd at søge!? Forestiller mig at rejse fra Melbourne og op langs østkysten, hvor jeg vil finde småjobs rundt omkring – er der nogle bestemte steder, hvor det er nemmere at finde arbejde i dette område?

Anonym DKZeus

I Australien er der oftest brug for frugtplukkere, som ikke for den bedste løn og heller ikke har de bedste arbejdsforhold, men det er et arbejde. Du skriver ikke om du har fået working holiday visum, jeg mener nemlig at det er rimeligt svært, men kan vide om der er andre herinde på siden der ved mere omkring det. Ellers er der små jobs som barer og alle hostels. Der er en del langs med øst kysten. Kender ikke til vest da jeg ikke tog den tur ned 🙁 90-130 kr pr nat på dorm) mad lidt billigere end DK, den kan du regne lidt selv på. Der er nogle Hostels der har camping, ved at bo i telt kan du spare en del og komme under 100 pr nat. det gjorde jeg.

Mvh

Kent

Anonym louise

Det er ikke så svært at få et working holiday visum. Mener at også at de har forsøget antallet af ansøger pr år i DK. Det var intet problem for mig at få det. Har selv lige søgt og skal afsted her til september.
    Men du skal være opmærksom på at de i tolden i Oz kan kræve at se en bankerklæring på 25.000, så altså er de 15.000 ikke nok.

Anonym Valdemar

Working holiday visa er ikke nær så svært at skaffe som man måske skulle tro. Jeg fik en mail 6 timer efter jeg havde ansøgt om at jeg havde fået mit visa ^^ så man kan roligt påstå der er god “betjening”

Anonym mia

hvorfor kræver de at se en bankerklæring på 25.000 i tolden i Oz?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account