This topic is empty.

• Forfatter
     Gitte1982

Jeg har set en masse indlæg her på siden der skriver at Momondo.dk er det bedste sted at søge flybilletter.

Det var måske rigtigt en gang, men det passer ikke længere.

De har fjernet alle de billige rejsebureauer fra deres søgning – eks. supersaver.dk og flybillet.dk.

De har heller ikke BackpackerPlanet.dk med i deres søgning – Jeg fandt den billigste pris her, men måtte af mig selv tjekke 7 forskellige sider.

Mit gode råd: Tjek selv forskellige hjemmesider inden du bestiller flybillet.

Anonym Jimmi

Jeg var ikke klar over Momondo har fjernet supersaver.dk og andre.. det er lidt trist. Men jeg har personligt aldrig begrænset mig til den. Når jeg søger flybilletter bruger jeg typisk Momondo, supersaver.dk, expedia.com, expedia.co.uk, kayak.com, orbitz.com, travelmarket.dk og selve flyselskabernes hjemmesider.

Vedrørende Backpacker Planet, så er det “bare” travelmarket.dk de bruger til at tjekke flypriser.

Anonym .Signe.

tak for oplysningen 🙂 det er sgu rigtig surt , det var så dejligt nemt! :-s

Anonym momondo

Vores primære mål er at søge alle lavpris selskaber, som ikke er indeholdt i booking-portaler. Derudover søger vi også på tværs af en række rejsesider. Vi har netop tilføjet 53 nye lavprisselskaber. Årsagen til at vi har fjernet nogle af bookingsiderne er at vi har fået oplyst at de “sweeper”. dvs oplyser billetpriser som det reelt ikke er muligt at booke. Nå siderne igen oplyser korrekt vil vi aktivere dem. Vi prøver at finde de billigste priser, men vi kan ikke garantere den billigste pris – og hvis der er nogen der lover dette skal man nok ikke tro dem – for der er rigtig mange sider og det er noget af en jungle, derfor er det eneste rigtige at gøre som Jimmi – sammenlign flere sites – og det er blot det, som gør lidt nemmere – ved at søge på tværs af sider samt søge de selskaber som andre ikke viser.
    – men som sagt, hvis priserne blot for at lokke folk til, uden at man kan booke – så får man karantæne!

Anonym Allan

Ja, søg mange sider, så mange som muligt!!

Et rigtig godt alternativ er her Onindo (www.onindo.com), der ikke kun søger efter billigste flybiletter blandt mange sites, men også pristjekker på hotel og billeje.
    Onindo blev desuden igår anbetalet af Go’Morgen Danmark, i et indlæg med rejsesites, og sitet virker, det er let og effektivt at bruge.

Anonym Klaus

Onindo sutter total røv. Momondo er danske og battler de store us-sites fucking cool. prøv at check dem mod kayak.

Anonym storm

så så god tone…
    jeg har prøvet flyrejsen, momondo, onindo. Jeg kender også kayak, skyscanner og sidestep. Jeg synes generelt at Momondo er rigtig god mht dækning og finder de laveste priser, men jeg savner lidt at kunne sortere på forskellige ting som jeg kan på onindo og kayak.

Anonym Jens Olsen

att: momondo
    Eller også belastede i de pågældende sider med unødig trafik.
    Eller i cachede(gemmer) de priser i fandt, så kunder ikke finder det samme når de klikker videre.
    Eller i krævede xxx kroner for at selskaberne stadig skulle komme frem på jeres site.

Det tror jeg nu mere på.
    Så ja søg selv på alle mulige sites!!

Anonym Rasmus / Momondo

Hej Jens

Vi er kede af hvis du har fået opfattelsen af at vi lægger noget ekstra oven i billetprisen, det gør vi ikke. Momondo tjener penge ved commision fees, dvs at nogle af flyselskaberne giver en del af deres profit til os, som tak for at vi henviser en kunde til dem. Det er noget mange flyselskaber gør som led i deres marketing.

Dvs. prisen er den SAMME om forbrugeren køber gennem os.

MEN bemærk: det er kun nogle af flyselskaberne der giver commision. Rater vi så disse højest, eller vælger andre fra?

Nej, vi vil gerne være en søgemaskine, og vi tror på at man i det lange løb vil miste kunderne, hvis man kun holder sig til de få flyselskaber der giver penge. Det ville svare til at Google kun skulle vise sponsorerede links.

Lige nu scanner vi lidt over 430 fly-sider alene.

Det er mere end de fleste vil vi påstå. Så må du selv verificere det hos de sider du bruger, men ofte vil de regne hotel og biludlejningssider med, så vær opmærksom.

Men hensyn til cache, kan du på momondo se hvor “gammel” prisen er, altså hvor lang tid siden vores robet var inde på flyselskabets hjemmeside. Du kan altid bede om en “ny” pris hvis du synes prisen er for gammel.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på momondo.team@gmail.com
    Du kan også læse på
    Hej Jens

Vi er kede af hvis du har fået opfattelsen af at vi lægger noget ekstra oven i billetprisen, det gør vi ikke. Momondo tjener penge ved commision fees, dvs at nogle af flyselskaberne giver en del af deres profit til os, som tak for at vi henviser en kunde til dem. Det er noget mange flyselskaber gør som led i deres marketing.

Dvs. prisen er den SAMME om forbrugeren køber gennem os.

MEN bemærk: det er kun nogle af flyselskaberne der giver commision. Rater vi så disse højest, eller vælger andre fra?

Nej, vi vil gerne være en søgemaskine, og vi tror på at man i det lange løb vil miste kunderne, hvis man kun holder sig til de få flyselskaber der giver penge. Det ville svare til at Google kun skulle vise sponsorerede links.

Lige nu scanner vi lidt over 430 fly-sider alene.

Det er mere end de fleste vil vi påstå. Så må du selv verificere det hos de sider du bruger, men ofte vil de regne hotel og biludlejningssider med, så vær opmærksom.

Men hensyn til cache, kan du på momondo se hvor “gammel” prisen er, altså hvor lang tid siden vores robet var inde på flyselskabets hjemmeside. Du kan altid bede om en “ny” pris hvis du synes prisen er for gammel.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på momondo.team@gmail.com
    Du kan også læse på
    http://tv2.momondo.com/About.aspx

Glæder os til at høre fra dig
    Mvh Rasmus

Anonym Rejsefan (blog.rejsefan.dk)

Jeg har på min blog testet 13 forskellige websites med flybilletter til fem forskellige, typiske destinationer.

Resulatet blev, at Travelmarket gav de billigste billetter – skarpt forfulgt af Momondo.
    Hvis I vil læse hele min test, kan i finde den på:
    http://blog.rejsefan.dk/index.php/destinationer/de-billigste-flybilletter/

Anonym Ole

Booke fra Orbitz.com?

Hej – jeg fandt for nylig en billig billet på Orbitz.com, men jeg turde ikke gennemføre den fordi jeg ikke kunne vælge en kreditkort-adresse i “Denmark” da jeg skulle gennemføre betalingen. Norge, Sverige, Belgien og UK optrådte f.eks. på listen – så spørgsmålet lyder: Er der nogen, der har prøvet at booke på Orbitz.com og er ovenstående overhovedet et problem – kan man f.eks. bare taste “sweden” og fortsætte bookingen, eller skal man have et credit card fra udlandet / = med udenlandsk adresse ??

Hej fra Ole

Anonym christina

Hej Ole
    Jeg har været udsat for samme problem på Orbitz.com og ringede til deres kundeservice i USA. De accepterer ikke kort som er udstedt i Danmark, kun fra de lande som er opført på listen. Eneste alternativ er at anskaffe et udenlandsk kredit kort, eller alliere sig med en bekendt i et af de accepterede lande.
    Christina

Anonym MrFacts

Det er utroligt at der ikke er nogle af Jer begavelser
    der endnu har ikke har fundet ud af, at det i disse
    tider er det ALTID er billigst at koebe direkte hos flyselskaberne. For nogle aar siden var det ikke
    altid tilfaeldet, men nu om dage er online systemerne
    og priser kommet helt med hos flyselskaberne. Og det
    kommer fra en der flyver 2-3 om maaneden i hele
    verdenen. Man kan selvfoelgelig bruge “lavpris soege maskinerne” som ledetraad, hvis man ikke ved hvad
    flyselskab man skal starte med at besoege paa
    internettet. Men paa den anden side er der ogsaa
    utroligt mange der spiller poker paa internettet – og
    ud af “disse” utroligt mange” er ca. 98 procent det
    man kalder “regular losers” – saa det fortaeller jo lidt
    om internetforbrugernes “intelligens”!!!!

Anonym Jesper Jensen

Mr. facts: Momondo og andre søgemaskiner søger jo netop både rejsebureauer og flyselskaber og giver derfor oftest den billgste pris.

Rejsesøgemaskiner som Momondo, Travelmarket.com, Orbitz med flere gør et stort manuelt atbejde let, så det er bare at bruge dem.

De er dog INGEN GARANTI for at finde den billigste pris.

Anonym Anonym

Til “intelligente” Mr. Facts

Hvis du udelukkende bestiller direkte hos flyselskaberne, har du helt sikkert betalt mere end du behøver. Eksempelvis har jeg tidligere købt billet CPH-San Francisco retur gennem Orbitz med SAS til 3.700, samme billet kostede 6.300 direkte hos SAS.

Så at påstå at tjek på de forskellige søgemaskiner ikke kan betale sig, er ikke helt korrekt 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 34 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account