This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym apa

Hey!

Tag du bare afsted alene, du møder masser af mennesker i Australien, der er fyldt med andre rejsende 🙂

Af dyk i Australien, kan jeg anbefale et vragdyk på S.S. Yangola som ligger ud for Townsvile. Og så selvfølgelig Great Barrier Reef (PRO DIVE er et godt firma) 😉

jeg kan også anbefale White water Rafting på Tully River (udgår bl.a. fra Cairns). Nogle firmaer kører en “extreme” – det er de ekstra 10 AUD, man sejler i forrest båd med erfarne guider, hvilket er lang federe. Der er også en masse spring fra klipper osv, super fed tur.

jeg kan ligeledes anbefale en 5 dags surfcamp-tur fra Sydney til Byron Bay, lidt dyrt men man lærer at surfe og det er mega fedt.

jeg kan også varmt anbefale at du tager ind og ser Ayers Rock, det kan du nemt nå på den tid ud har, evt. tag et fly derind og retur. Det er en helt fantastisk natur i Outbacken og det er der du ser det rigtige Australien.

Af andre ting der kan anbefales er: Fraser Island, Whitsundays, Hervey bay (hval tur, hvis det er sæson på det tidspunkt)

Rigtig god tur 🙂

Anonym Frumme

Tusind tak for svar, Anders 🙂

Overvejer også bare lidt at springe ud i det og tage alene afsted..
    Hvis jeg tager alene afsted har jeg selvfølgelig ikke lyst til at leje en camper, men hvilken måde er så billigst at rejse på?? Har hørt bedst om Greyhound – hvordan fungerer det og hvor dyrt er det?? Hvis altså du ved det :o)

Det der White water Rafting – hvad går det ud på?? Det lyder extreme hvis der er spring fra klipper og alt muligt 😉

Ayers Rock havde jeg også på listen til at skulle se – vidste ikke det lå langt væk fra hvor jeg havde tænkt mig at være, men nu må vi se hvor langt det hele kan række 😉

Ellers så .. hvad kan jeg regne med at skulle bruge på sådan en tur på ca. 2 måneder?? Jeg er helt med på at skulle leve bo de billigste steder og transporteres med busser 😉 Mine penge skal bruges på oplevelser 🙂

Anonym Frumme

Hej allesammen.

Jeg har besluttet mig for at rejse til Australien her i midten af april, og jeg kunne godt tænke at få mig alle de råd i kan give mig!! Også mht. flybilletter..

Jeg er helt newbie i at rejse udenlands i længere tid, så alt kan bruges. Jeg havde tænkt mig at blive der til midt/slut juni.

Derudover skal jeg lige høre om der tilfældigvis er andre der skal derned i den periode?? Kunne godt tænke mig en rejsemakker hvis det var 😉

Umiddelbart var min plan at leje en jucy camper hvis det er jeg finder en rejsemakker, og ellers bare bruge Greyhound.. Jeg ville starte i Melbourne og tage til Rodney Fox (shark cage diving) og så op mod Sydney og videre op af kysten. Jeg har PADI advanced dykkercertifikat, så skal dykke en masse! Og så er jeg interesseret i at se vilde dyr og skydive (+ andre ekstreme aktiviteter) og derudover selvfølgelig se den smukke natur og de smukke byer der findes i Aussi!!

Any help anyone?? 🙂

Anonym apa

hej igen 🙂

Jeg rejste med Greyhound de to gange jeg har været der, det er nemmest og langt billigst.
    mener jeg gav ca. 300 AUD for et bus pas (hop af og på hvor du vil) fra Sydney til cairns. Men kig mere på http://www.greyhound.com.au/ for at se priser – der er specielle priser for backpackere (dog mener jeg man skal have et eller andet ungdoms kort, men det kan du læse mere om på siden)

White water rafting er kort fortalt ca. 6 unge mennesker og en guide på i en stor bred gummibåd.. og så ellers ned af en stor flod.. Det er super fedt! 🙂

da jeg var afsted første gang var jeg der i knapt 3 måneder, jeg startede i cairns (grundet årstiden) og rejste mod Sydney, fløj Sydney – Alice springs hvor jeg tog en 8 dags outback (bedste tur på hele min rejse) tur fra Alice springs til Adelaide. Fra Adelaide lejede jeg en bil med et par andre og kørte af Great Ocean Road og til Melbourne hvor jeg fløj ud fra. – Så hvis du som mig ikke gider “slå dig ned” men se så meget som muligt, så har du masser af tid 😉 – og det skal lige siges at jeg var i Cairns i næsten to uger for at tage dykker certificat.

Ang. budget, så vil jeg sige ca. 15.000 kr pr. måned. for overnatning, transport (undtagen flybilletter), mad og oplevelser.
    Men hav rigeligt, man kan altid bruge mere 😉

generelt vil jeg anbefale dig at købe en lonely planet bog om Australien, den er super god og der står rigtig mange gode ting der er rare at vide.

Anonym Lisbeth

Hey 🙂 Jeg kan også give en masse tips. Er selv i Australien fra 28. maj af. Skriv til lisbethkure@gmail.com

Anonym Frumme

Anders: Tusind tak endnu en gang for svar og hjælp 🙂 Har undersøgt lidt nærmere med Rodney Fox, og det koster åbenbart 15.000 danske kroner at dykke med hvide hajer i Australien!!! Så det bliver der desværre ikke noget af alligevel.. Til gengæld kan jeg oplyse at det kun koster 900 kr i sydafrika 😉 Så kan være man skulle tage et smut forbi dér i stedet, hehe..

Anonym apa

Det var så lidt 🙂
    Det var ikke så lidt da! Det lugter lidt af at jeg også må et smut til Sydafrika så 😉

En anden ting om Australien, en fejl mange begår er at de booker en masse hjemmefra, lad være med det, det er billigere og det giver mere frihed at gøre det dernede.. Dog kan jeg anbefale at booke den første overnatning på forhånd (taler af erfaring, hehe) 🙂

Lige et helt andet spørgsmål, hvorfra ved du jeg hedder Anders, jeg kan ikke se jeg har skrevet det nogen steder herinde, så det undrer mig helt vildt, så blir nødt til at spørge 😀

Anonym Anonym

Hehe ja Sydafrika it is 😉

Havde faktisk tænkt mig først at booke hostel når jeg kommer derned fordi jeg lander tidligt om morgenen! Men det er måske en dum idé så??

Hahahahaha.. Jeg er synsk 😉 *gnæk gnæk gnæk* hæhæ.
    Ej jeg gik lige ind på din “profil” for at læse dine tidligere forummer for at opsnuse information om Australien fra andre også, og så så jeg også et eller andet sted at du havde skrevet du hed Anders.. Og ved ik, ja, så sad det vidst bare fast på en eller anden måde?? Hehe :o)

Anonym Anonym

og det er så mig, Frederikke, der ikke har fået logget ind inden jeg skriver 😉

Anonym apa

By the way… jeg skal absolut have mit 3. besøg i Australien en gang, så vil meget gerne høre om din oplevelse med Rodney Fox.. Det lyder super fedt, og det er absolut noget jeg skal prøve 🙂

Anonym apa

Haha okay Frederikke 😉

så giver det bedre mening hehe… kunne satme ikke forstå hvor du havde det fra, og kunne ikke lige komme på at vi skulle kende hinanden 🙂 hehe

Ang. Hostel, så er det ikke helt så slemt hvis du lander om morgenen. Du kan finde billige hostels i Kings Cross.. der er også flere i centrum, men de er store og virkelig dårlig kvalitet…
    Jeg landede i Sydney kl. 2300 en lørdag aften, og ALT var fyldt, der var stive mennesker over alt, og Anders havde jetlag og var alt for træt til at kigge på kort og læse i sin Loneley planet bog.. 😀 overvejede en bænk men endte med at bruge 500 kr på et hotel til første overnatning kl. 2 om natten, og check ud var kl 9, så verdens dårligste ide! 😀

Anonym Anonym

Haha ja okay, jeg tror jeg finder noget når jeg kommer derned, men kigger lige på det inden jeg flyver derned af :o)

Bare for nysgerrighedens skyld.. Hvor meget koster en Lonely Planet bog fra ny af?? Havde tænkt mig at købe en på dba eller trendsales eller noget, men vil gerne lige vide hvad en ny koster for at kunne sammenligne :o)

Anonym apa

personligt så foretrækker jeg LP bøgerne fra ny og de koster ikke ret meget – og så får du også den nyeste udgave 🙂
    jeg plejer at købe dem direkte fra Lonely planet, det plejer at være billigst, men tjek evt. diverse internet boghandler også.
    Du kan finde den her:
    http://shop.lonelyplanet.com/Primary/Region/AUSTRALIA_and_the_PACIFIC/Australia/PRD_PRD_2821/Australia+Travel+Guide.jsp?bmUID=1269786619756

Bah bliver helt misudenlig af alt det her, gad godt det var mig der skulle afsted 😛

Anonym Anonym

Så tag med 😀

Anonym apa

Det er på flere måder rigtig meget fristende, men har desværre ikke penge til det lige pt. 🙁

Men det kunne absolut være fedt 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account