Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200021 bbp-parent-topic-3536727 bbp-reply-position-16 odd topic-author post-3537195 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">
     Rasmus

Hejsa
      Jeg har med min daværende kærreste købt bil i Californien, fået den indregistreret på DMMV,forsikret den og solgt den i New Jersey. Det KAN lade sige gøre på 3 mdr. visum.

Det kræver at man kan opgive en adresse som “sin adresse i staten” og det SKAL være en man kender eller lignende da “pink slip” bliver sendt dertil. Pink slip er registreringsattesten og skal bruges ved salg.

Vi kendte en i San Francisco som sendte den til en anden ven i New Jersey, men det kunne sådan set have været til et hotel eller lignende.

Jeg vil meget gerne skrive mere om mine oplevelser med det, men send en mail på rasmus@world-traveller.dk så kan vi tage den der.

Mht. budget, så tror jeg det er mega svært at spå / rådgive om da det kommer meget an på hvordan man vil bo. Alt efter hvor i landet i er vil jeg sige regn med 35 – 75$ pr nat for et motelværelse. De er ganske fine hvis man ikke har fine fornemmelser. Lad os sige 120 * 50$ = 6.000 eller et sted mellem 30. og 33.000 kr. for overnatning til jer begge. Hvis ikke i bor meget længe dyre steder så er jeg sikker på at i kan klare jeg for det.
      I skal bruge noget benzin til turen. Lad os sige at i kører 20.000 med 10 km/l = 2.000l benzin a 4$ = 8.000$ eller 44.000 kr. I skal have mad og igen kommer det meget an på hvordan i spiser. I kan gå amok en gang om dagen på buffet til 12 usd eller købe 3 dyre måltider. Vi siger 20$ pr dag pr pers = 40 * 120 =4800$ eller 26.400. Altså transport+ logi og mad løber ca. op i 103.400. Så skal i have til oplevelser, fester, indgange og meget andet… Der skal også betales for bil, forsikring og vægfafgift.

Ovenstående kunne jeg i april – juli sagtens leve for i USA….

Hvorfor vil i køre fra øst til vest? Gør op med jer selv om det bare er for transporten eller fordi i gerne vil opleve noget. Jeg kørte tværs gennem USA meget kort LA /San Francisco / Las Vegas / St. Louis (via rt. 66) Nashville / Memphis / New Orleans / Tallahassee / Miami / Key West / Washington / Niagara falls / NYC. Ca. 17.500 km kørte vi på godt to mdr.Fed tur og jeg er glad for at vi gjorde det, men det er mange km og jeg ville gerne have haft 1 md mere til det ca.

Der er ALTID noget i ikke kan se så find ud af hvad i virkelig gerne vil og lad resten vente til næste tur. Hellere skulle fylde mere på under vejs end at haste gennem det hele og ikke rigtigt opleve det.

Normalt får man 3 mdr. visum til USA og jeg er ikke helt sikker på hvor nemt det som turist er at få mere, så det ville jeg undersøge.

God tur
      Rasmus

Kasper

Rasmus:

Der er hvis en ret stor regne fejl i din brændstof udregning 😮

“I skal bruge noget benzin til turen. Lad os sige at i kører 20.000 med 10 km/l = 2.000l benzin a 4$ = 8.000$ eller 44.000 kr”

Det svarer til en liter pris på 22kr, det koster det ikke engangen i DK 😉 Det er nærmere pr. gallon det koster 4$

Hvis din udregning med 2.000l skal bruges, så koster en liter benzin lige over 5kr = 10.000kr istedet for 44.000kr 🙂

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account