This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ronnie90

Til foråret 2011 tager 2 af mine venner og jeg på Road Trip på tværs af USA. Planen er indtil videre at vi lejer en bil i NY og ender i L.A. Turen regner vi med at klare på 1,5-2 måneder. Ville høre om der er nogen som har nogen erfaringer, både gode og dårlige, som de vil dele med mig, så vi allerede på nuværende tidspunkt kan begynde at planlægge rejsen på ordenlig vis.
    På forhånd tak 🙂
    -Ronnie

Anonym kia

Det er monster dyrt, at leje bilen fra NY-LA da i kommer til og betale en envejsleje.. da i lejer bilen i en stat og aflevere den i en anden stat.. men ellers så sys jeg i skal finde ud af hvad i gerne vil se inden i planlægger ruten..

vi har været derovre og kørt rundt i 2007 og skal derover 2mdr her sommer 2010.. det er et mega fedt, men udmiddelbart synes jeg det er kort i har, hvis i vil køre tværs over landet.. men kommer jo selvfølgelig an på hvor meget i vil se.

men spørg endelig hvis der er noget 🙂

Anonym ronnie90

Når du siger monsterdyrt hvilke prisklasser snakker vi så om? 🙂

Anonym Kia

jamen mener det var omkring 10000 danske ca for det.. det var i hvert fald min. 1000$..

Anonym ronnie90

Men hvis vi er hver 3 personer som alle er enige om at skyde ca. 30.000 danske kroner af pr. mand, så skulle budgettet vel stadig kunne holde?

Nu hvor du har været i USA, hvordan gjorde du så med at sove? havde i motorhome eller hva gjorde i?

Anonym Kia

ja, når er man 3 så bliver det selv lidt billgere 🙂

nej vi valgte ikke og leje et motorhome, da det koster en del mere i benzin og vi ville gerne ind og se nationalparkerne, hvor vejene ikke lige er helt så fremkommelige som på hovedveje, så vi sov meget i telt der over, hvilket også var billigt og hyggeligt…

Anonym ronnie90

Vi har faktisk også snakket om at købe et telt og nogle soveposer når vi kom derover, så vi har mulighed for både at sove i telt og B&B, motelm hotel osv.

Men som du sagde er den bedste ide nok helt klart at vi finder ud af hvad det er vi vil se, og planlægge en lidt mere præcis rute udfra det, men samtidig vil vi også gerne kunne improvisere når vi er derovre.

Anonym Kia

det er i hvert fald en god ide, med telt og soveposer, men i kan jo altid sammenligne priserne på leje af en mine van og et motorhome..
    men vil foreslå hostelworld.com når i er i større byer, det er også billigt og mange af dem har gode fasciliteter, mens motellerne godt kan blive lidt dyre derovre..

vi mødte nogle i LA som var taget derover og ikke havde booket noget som helst hjemmefra og de sagde at det havde kostet dem meget mere end de havde regnet med, da de jo bare tog det første der kom på vejen, så man kommer til og bruge lidt mere tid på at finde hoteller, eller moteller hvis man ikke har booket det hjemmefra, men det giver jo også en del mere frihed hvis man improvisere henad vejen…

Anonym Kia

det er i hvert fald en god ide, med telt og soveposer, men i kan jo altid sammenligne priserne på leje af en mine van og et motorhome..
    men vil foreslå hostelworld.com når i er i større byer, det er også billigt og mange af dem har gode fasciliteter, mens motellerne godt kan blive lidt dyre derovre..

vi mødte nogle i LA som var taget derover og ikke havde booket noget som helst hjemmefra og de sagde at det havde kostet dem meget mere end de havde regnet med, da de jo bare tog det første der kom på vejen, så man kommer til og bruge lidt mere tid på at finde hoteller, eller moteller hvis man ikke har booket det hjemmefra, men det giver jo også en del mere frihed hvis man improvisere henad vejen…

Anonym ronnie90

Lyder som en god ide med den hjemmeside, men jeg tror os det er en god ide, som du siger, at være kritisk og ikke bare tage det første og det bedste, men måske køre lidt længere og finde noget billigere.

Er der nogen ting som du synes er et must at se når man er derovre?

Anonym Kia

ja, lige præcis.. man kan jo evt undersøge nogle motellet hjemmfra, hvis man en nogenlunde ide om hvor man ender henne..

jamen, det kommer jo meget an på hvad i er interesseret i og se, om det er byerne eller naturen, for der er jo rigtig mange flotte byer derovre og mindst lige så mange national parker..

os selv er gået meget efter og vil se national parkerne derover..

Anonym ronnie90

Jeg tror sådan set at vi gerne vil se lidt af begge dele, men vi har planlagt et møde i løbet af februar, hvor vi vil snakke om hvad vi vil. Så kan det være jeg skriver igen for at spørge, eller det kan os være at jeg skriver før, men ellers takk for hjælpen 🙂

Anonym kia

det lyder som en fornuftig ide..

men du skal være velkommen til at spørge..

Anonym Dahm

Har selv kørt turen New York til San Francisco på lidt over 1½ måned, og det kan godt lade sig gøre, samtidig med at man får set en masse. I skal dog være opmærksomme på, at det er ekstra dyrt at leje bil i New York. Vi tog selv Greyhound til Washington og lejede bilen der, hvilket sparede os for en del penge. Sørg også for, at i alle tre kan køre bilen – koster for det meste ekstra

Når I skal leje motelværelser, så prøv altid at prutte om prisen. Det skulle være muligt at finde dobbeltværelser de fleste steder til under 45$+skat

Mht couchsurfing er det en fantastisk måde at møde amerikanere på, men det kræver dog lidt planlægning – gerne mindst en uge i forvejen, da svartiden ikke altid er lige hurtig.

Anonym indigo

Man skal tage til Big Sur, hvis man er i Californien!
    Der er massere af campingpladser når man kører på h.w 1 og det er det smukkeste sted! Du vågner op til stranden og kan vandre under redwoods og vandfald.

Santa Cruz er også en dejlig by med rigtig fede mennesker.
    og San Francisco selvfølgelig!

I kan jo også couchsurfe, hvis i vil møde lokale og bo gratis samtidig!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account