….fortsat
De første mange gange jeg var i USA var i bil og overnatning på moteller, men efter at have prøvet motorhome er det klart blevet det jeg foretrækker. Det er bare så meget federe at bo i nationalparkerne, og kunne sidde om aftenen i sin campingstol med bøffer på grillen og fantastisk natur, frem for et eller andet trist hotelværelse.
Generelt er vejene iøvrigt fine i nationalparkerne, og det er intet problem at komme igennem med et motorhome. Det eneste sted vi ikke kunne komme igennem, af alle de nationalparker vi var i, det var Glacier National Park. Men den dag lejede vi så bare en almindelig bil.
Med hensyn til ruten så kan man sagtens køre den på 1½ – 2 måneder. Personligt ville jeg dog hellere flyve til det vestlige USA og køre en rundtur der i alle nationalparkerne. Og hvis i vil have noget østkyst med, så kunne det være som en mellemlanding på vejen, hvor man f.eks. ser New York og evt. Washington. Det er ikke fordi det ikke er spændende at køre fra kyst til kyst, jeg synes bare at oplevelserne er endnu flere og større i vesten.