This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej

Jeg har rejst i de nævnte lande – senest sidste sommer.
    Glæd jer!!!!!
    Jeg ved godt, at I er “nybegyndere”, men som Tom skrev, så er det helt vildt nemt at rejse i Østen. Derfor ville jeg nøjes med at købe en returbillet til Bangkok, Thailand, og så rejse videre derfra.
    I kan altid (til en rimelig pris) købe flybilletter derude. Det synes jeg er bedre end at have en billet hjemmefra med en fast dato – især hvis man vil lidt væk fra de gængse rejseruter. Det tager tid, og man ved ikke altid, hvornår man kan komme videre.
    Jeg ville søge på nettet/rejsebureauer og finde den billigste pris på flybilletten og så købe der! Det er i forvejen begrænset hvad rejsebureauerne giver for de ekstra penge, I betaler.
    Spørg i stedet her i dette forum. Folk, der svarer, er som oftest meget up to date.
    Læs ex. Lonely Planet og andre guides- ikke for at følge bøgerne men for at få ideer og for at se, hvad der kan lade sig gøre?

God fornøjelse
    Raslyng

Anonym Stine Lassen

Hejsa!
    Jeg rejser, med en veninde, til Thailand, Vietnam, Laos og Cambodia til september! Der er ingen af os der har backpacket før og vi er derfor lidt på bar bund :o)

Vi har tænkt på at rejse med endten Kilroy eller Jysk….har i gode/dårlige erfaringer med dem?

Vi har ikke rigtig nogen ideér om, hvordan vi bygger rejsen op – altså hvor vi starter og hvilke byer og steder vi “bør” se, så vi vil høre om nogen har et forslag til en tur? Vi skal være afsted i ca. 3 mdr og vil gerne opleve alt lige fra smuk natur, dyreliv, kultur, adventure osv :o) Planen er kun at bestille flybilletterne hjemmefra!

Vi håber nogen kan hjælpe – på forhånd tak!

Glade hilsner fra
    Anne og Stine

Anonym Anonym

Fantastisk, jeg har taget fuldstændig samme rute, og I skal glæde jer vildt meget. Egentlig inspiration til turen kan I finde under de forskellige forum indlæg herinde.

3 ting ville jeg gerne have lavet om i dag på min tur:

1). Flyv fra Laos til Vietnam. De der grænseposter i Vietnam er ikke helt normale, og de kan simpelthen ikke forstå, at danskere ikke behøver et visa til Vietnam.

2). Jeg ville have søgt mere væk fra alfarvej i Vietnam. Deres 2 største turistattraktioner, Cu Chi tunnellerne og Halong Bay, er 100% kontrolleret af det kommunistiske styre, og man føler sig egentlig lidt som et stykke kvæg, som bliver gennet frem. Find f.eks. en lokal fisker som kan vise jer fantastiske Halong Bay (hvis det er muligt).

3). Saweng Beach, Koh Samui, Thailand. Forfærdeligt sted. Anything goes, og det skal forstås negativt 🙂 Hvis I tager den vej, så skynd jer at snuppe båden til Koh Phangan!

Anonym Tom

Hej
    Det lyder skønt. Jeg har selv rejst i både Thailand, Malaysia, Borneo og Cambodia, og husker hvordan man den første gang er noget usikker. Ruten vil jeg anbefale ejr at tænke noget over. Hvis man virkelig vil opleve en anden kultur, så lad være med at rejse der hen hvor alle andre rejser. Derfor kan I godt vælge de nævnte lande, men søg bort fra de andre Backpackere. Det er super nemt at rejse i hele østen, og det er nemt at få hjælp til specielle oplevelser derude. Vælg Jysk Rejsebureau, og lav nogle overordnede linier over hvad I vil se – resten kommer undervejs. Jeg kan anbefale “Backpacking for begyndere” – Jeg ved den vil være at finde i boghandelen, eller på SAXo i løbet af ca. 3-4 uger
    Nyd turen rigtig meget, men husk – gå jeres egne veje!

Hilsen Tom

Anonym LARS

Vil bare lige sige at man SKAL have visa til Vietnam, Laos og Cambodia !!!

Anonym Anonym

Sludder> Jeg har lige været i Vietnam, og danskere behøver ikke et visa!

Anonym Mikkel

mht. til visum til vietnam, saa skal man havde det hvis man skal vaere der mere end 15 dage. Befinder mig selv i landet med visum, da jeg skal vaere her en maaneds tid.

Vil anbefale at man starter i syd i saigon, hvor man nemt kan tag en bus til Da-lat. Koster 5 dollars og tager cirka 8 timer.
    Ikke at Da lat er saerlig spaende. Men hvis man gerne vil opleve Vietnam vaek for turistmen, saa arrangere du hjemme fra en 5 dags tur med Easyriders (goggle dem) fra da lat til Hoi an. Super fed tur, hvor man sidder bag paa motorcykel igennem landet. Min bedste rejse oplevelse nogensinde og har efterhaanden vaeret en del om mig.
    Du kommer til at besoge mange forskellige stammer, dvs. plantagere, bornehjem osv osv, kan blive ved. Hver aften ved fem tiden checker man ind paa hotel og spiser ellers med guiden/ ham der kore.

Kan kun anbefales. Koerte med Thiet (ham der grundlgde easyrider og Thrung (pagoda). Super fine fyre, hvor Thiet ogsaa er krigsvetaran og kan fortaelle meget om krigen.

Anonym Anonym

Hvor meget koster sådan en tur med Easyriders i danske kroner. Lyder vildt spændende!

Angående næstsidste indlæg, så må man ikke tvinge folk til at vælge mellem Cambodia og Laos. Det er fantastiske oplevelser begge steder – nå, det er sagt, så er det jo meget godt at have Angkor Wat på sit rejse CV 🙂

Anonym Anonym

Hej alle!
    Mange tak for jeres svar! Vi Har besluttet at starte i Vietnam, rejse videre til Cambodia og slutte i Thailand. Vi har tænkt på at afslutte turen med en uges ferie på Ko Phi Phi – er det at anbefale?

Vi prøver lige at undersøge om vi skal have visum til Vietnam, for det er der åbenbart delte meninger om :o)

Vi kan ikke helt finde ud af om vi skal tage til Laos i stedet for Cambodia??? Hvordan er Laos?

Mange tak for jeres hjælp!

Anonym Stine Lassen

Hej igen!
    Hvor er det dejligt med alle de gode råd!
    Vi har kontaktet Kilroy og Jysk er der er en prisforskel på ca. 700kr. Kilroy som er den dyreste har tilgengæld nogle afrejsedage der passer os bedre (Jysk havde “kun” en dag), så det har vi ikke helt bestemt os til endnu.

Jeg har i mellemtiden talt med en pige der har rejst samme tur og hun har også anbefalet nogle steder vi kunne se.

Vi har snakket om at slutte turen på Koh Phi Phi, da mange anbefaler denne skønne ø. Det lyder vildt skønt med en sejltur til monkey beach, det vil vi bestemt overveje!

Mht flybilletter bestiller vi en billet fra DK-Vietnam og fra Thailand-DK, netop for at have så stor frihed som mulig!

Anonym Mikkel

For lige at bringe easyriders paa banen, saa har jeg lige fundnet en mail addresse til dem. De har ogsaa en hjemmeside, som jeg ikke lige kan huske, men skrive til dem og faa den:

paulthanh47@hotmail.com

Men ellers:

Our programme :
    1st day : Dalat – Lak lake ( M’nong people )
    2nd : Lak lake – Buon Ma Thuot Explore Jungle, waterfalls of the Central Highlands
    3rd : Buon Ma THuot – Kontum
    4th day : Kontum – Phuoc Son ( Kham Duc ) Stay in a small town on the HCM trail.
    5 th day : Phuoc Son – Hoi An ( Visit the My Son )
    >
    Normally every day we will start at 8.30 am and come to the place where we will stay at 5.00 pm. In every places that we stop , we
    will stay in hotel, and its charges you 10 USD/ 2 persons/ night.

For foods, to introduce to people the Vietnamese cuisine make also one part of the trip, so we will help you to order food , we eat and share together, you’ll spend around 25.000 VND/per person/per meal.
    During the trip, we ‘ll have a lot of stop and visiting , you won’t have the bad feeling on the bike, its will be comfortable, your big bag will be fastened behind the bike, you will have nothing to carry, you will have
    also the helmet

Til information er 25000 vnd = cirka 10 kroner

prisen er 260 USD/ per person og er hver en krone vaerd.

Hvis I tager med dem, saa proev at komme med Thiet (grundlaeggeren) og Trung (pagoda). Super fine fyre.

Anonym Mikkel

men ellers skriv til dem og hvis det er kan jeg godt finde Trung hjemmeside en af dagende til jer. Har den et sted oppe i min rygsaek, det samme med Thiet’s. Hvis man har specielle oensker for turen, saa kan man altid planlaegge det paa forhaand med dem. Ogsaa muligt at tag en 20 dages tur fra Da lat til Hanoi eller en 1 dags tur rundt omkring Da-lat. Alt er muligt.

Dog vil jeg afvaere imod de “falske” easyriders, da disse ikke rigtigt kender de gode steder at holde ind og opleve ting. Saa et par gange nogle bare koere forbi med nogle uheldige turister.

Anonym Stine Lassen

Tak for dit tip! Det lyder som en helt fantastisk tur! Du skriver 260 USD til sidst….er det for hele turen (med mad og overnatning) eller kommer det udover?

Xplosive_shalai

Hejsa,

Min erfaring er at Kilroy har de billigste billetter.

Jeg skal selv backpacke i Vietnam, Laos, Cambodia, Thailand, Malaysia og Singapore til sommer….

Jeg har lavet en lang liste med ting jeg synes er værd at se og som jeg har fået anbefalet af venner osv. Hvis i er interesseret kan jeg sende den? Bare for at i får nogle ideer 🙂

Anonym Anonym

Koh Phi Phi kan kun få mine allerbedste anbefalelser med på vejen!!! Det er en fsntastisk ø, og hvis i tager derned så lej en longtail boat eller endnu bedre en kajak og sejl til monkey beach som ligger meget tæt på byen. Det er muligvis en af de mest specielle strande jeg har været på! Aberne kravler rundt i regnskoven som rejser sig lige bag det hvide sand og det mest klare vand i verden.
    Rigtig god tur!!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account